Форму тіла при ожирінні визначають гени - вчені

— 12 жовтня 2010, 15:50

Група вчених на чолі з доктором Сесілією Ліндгрен з Оксфордського університету проаналізували геноми більше 77 тисяч чоловік, пише Лента.ру з посиланням на ВВС.

Під час дослідження науковці вирахували індекс маси тіла (відношення ваги до зростання) учасників, а також відношення обсягів їх талії і стегон.

Останній з показників визначає тип накопичення жирових відкладень: при центральному ("чоловічий" тип) ожирінні жирова тканина накопичується переважно в районі живота, тоді як при гіноідному ("жіночий" тип) - в області сідниць і стегон.

Оцінивши отримані дані, вчені виявили 13 ділянок хромосом (локусів), які виявилися пов'язані з типом ожиріння, що розвинувся в учасників дослідження.

Автори дослідження відзначили, що в цих ділянках розташовані гени, що регулюють обмін холестерину та інсуліну, які відіграють важливу роль у розвитку цукрового діабету.

Вчені також з'ясували, що в 7 з 13 випадків зв'язок виявлених ділянок хромосом з формою тіла залежала від статі учасників дослідження. При цьому у жінок-носії цих фрагментів спостерігалося більш сильний вплив генів у зазначених локусах на відношення об'єму талії до об'єму стегон, ніж у чоловіків.

Тип накопичення жирової тканини є фактором ризику різних захворювань, зокрема у пацієнтів з центральним типом ожиріння частіше розвивається цукровий діабет і хвороби серця.

За словами Сесілії Ліндгрен, це відкриття дозволить розробити більш ефективні методи лікування і профілактики ожиріння і пов'язаних з ним хвороб.