Вчені навчились робити паливо з сонячної енергії

— 27 грудня 2010, 12:37

Експериментальний пристрій розщеплює діоксид вуглецю або воду на водень і моноксид вуглецю, повідомляє Бі-Бі-Сі.

У реакції бере участь сонячна радіація, а також оксид металу церій - один з рідкісноземельних металів, що зустрічаються найчастіше.

Загалом, принцип дії пристрою нагадує хімічну реакцію всередині рослин, однак вчені заявляють, що подібність тільки у вихідних матеріалах - сонці, воді і вуглекислому газі.

За допомогою кварцового скла в пристрої накопичується сонячне світло, що потрапляє в циліндр, покритий оксидом церію.

Особливість церію в тому, що він виділяє кисень при нагріванні і поглинає його при охолодженні.

Пристрій починає працювати тоді, коли в циліндр подається певна кількість води або діоксиду вуглецю.

Церій під дією низької температури починає поглинати кисень, у результаті чого на виході з пристрою залишається водень і моноксид вуглецю.

Водень, що утворився, може бути використаний для заправки авто з водневим двигуном, а на основі суміші водню і моноксиду вуглецю можна створити, а потім використовувати в якості палива синтетичний пальний газ.

За словами вчених, головний прорив - це використання особливостей церію. Вони також говорять, що церій є одним з найпоширеніших рідкісноземельних металів.

Крім водню і моноксиду вуглецю пристрій здатний створювати метан.

Представлений вченими прототип поки що досить неефективний. Він може виробляти паливо лише з 0,8% сонячної енергії, що здатний акумулювати.

Велика частина енергії втрачається через стінки приладу і через впускні отвори. Вчені упевнені, що ефективність пристрою можна підвищити до 19%, поліпшивши ізоляцію і зменшивши отвори.

І вже при 19% ефективності, говорять вчені, проект може мати комерційну цінність.

Професор Каліфорнійського технологічного університету Соссіна Хайле каже, що цю технологію можна використовувати для створення транспортного палива або застосовувати для створення великих електростанцій, здатних виробляти електроенергію цілодобово.

Однак, за словами Хайле, доля подібних проектів буде залежати від того, чи будуть різні країни скорочувати шкідливі викиди в атмосферу.

Реклама:

Головне сьогодні