Іудеї відзначають Новий рік

— 28 вересня 2011, 11:40

Новий рік, або Рош а Шана, що в перекладі з івриту означає "голова року", починається в перший день місяця тишрей (за місячним іудейським календарем), який за світським календарем припадає зазвичай на середину вересня - початок жовтня.

Рош а Шана святкується протягом двох днів, які носять назву "йом ха аріхта "("один довгий день"), і в цей час заборонено будь-яка робота.

В іудейському календарі всі дні починаються не з ранку і не з півночі, а з вечора напередодні, з заходу сонця. Відповідно до цього, всі іудейські свята починаються з вечора, пише Сегодня з посиланням на РИА Новости.

У 2011 році (5772 за іудейським літочисленням) Рош а Шана починається увечері 28 вересня і закінчується ввечері 30 вересня.

Свято Рош а Шана має ще кілька додаткових назв: День пам'яті Йом а Зікарон, День звучання шофара (особливо оброблений баранячий ріг), Йом а Труа, День суду Йом а Дін.

В цей день, за переказами, Бог створив Адама, і в цей же день Адам порушив дану йому Всевишнім заборону і був вигнаний з Райського саду. З тих пір щорічно в цей день Бог судить свої творіння і визначає їхні долі на наступний рік.

У Талмуді сказано, що в цей день всі люди проходять перед Богом, немов вівці перед пастухом, перераховуються своє стадо. Вчинки кожної людини ретельно аналізуються, і їй виноситься відповідний вирок. Існує переказ, що в дні Рош а Шана Бог відзначає в Книзі життя, яка доля очікує в наступаючому році кожного з людей.

З Рош а Шана починається десятиденний період "дні трепету" ("йомім ха Нора"), який завершується Йом Кіпуром вдень всепрощення, спокутування.

У віруючих є десять днів для того, щоб обдумати свої вчинки, виправити допущені помилки, покаятися. Лише після Йом Кипура Божественне рішення остаточно затверджується і визначається доля людини на найближчий рік.

У дні Рош а Шана іудеї одягаються в світлий кращий одяг, моляться в синагогах і просять Всевишнього послати їм та їхнім близьким добробут і радість.

У ці два дні прийнято якомога менше спати і якомога більше часу приділяти молитві, читанню Псалмів Давида і вивченню Тори.

У Рош а Шана іудеї зобов'язані слухати звуки шофара, причому безпосередньо, а не відлуння або звук, що транслюється за допомогою електроніки.

За традицією шофар повинен видавати три різних звуку: довгий, який поступово знижується, короткий, жалібний і уривчастий, різкий. Звук шофара закликає до покаяння.

Напередодні першого дня свята і в ніч другого дня запалюють святкові свічки. .

У кожний з двох вечорів свята і в кожний з двох його днів влаштовується святкова трапеза, що починається проголошенням благословення на хліб. На цих застіллях збирають всю сім'ю, а якщо є можливість, запрошують гостей. Денна святкова трапеза в Рош а Шана за своїми традиціями і звичаями не відрізняється від вечірньої.

У дні Рош а Шана особливу увагу приділяється всіляким ознакам, і природним катаклізмам. Рабини вважають, що в ці дні знамення мають особливий сенс.

Під час вечірньої трапези, першої трапези Нового року, прийнято їсти солодке. Під час свята не їдять нічого кислого або гіркого. Всі страви вечірньої трапези в Рош а Шана символізують достаток, що очікують у наступному році.

Під час святкової трапези прийнято їсти таку їжу, назва якої на івриті або мовою, прийнятою в даній місцевості, асоціюється з удачею і щастям в новому році.

На столі обов'язково має бути риб'яча або бараняча голова, овочі, фрукти, морква, нарізана кружечками, кругла солодка хала з родзинками, жирне м'ясо і різні делікатеси. Не прийнято їсти горіхи, так як їх назва на івриті пов'язано зі словом "гріх".

Хорошим знаком вважається поїдання граната, 613 зерняток стільки ж, скільки заповідей у Торі. Вважається, що чим смачніше буде новорічна трапеза, тим солодше пройде наступний рік.

Після закінчення трапези проходить обряд "Ташла" ("викидання") віруючі йдуть на берег річки чи озера і там, струшуючи поли одягу, "витрушує" гріхи і співають псалми, просячи воду забрати всі їхні гріхи за минулий рік.

У це свято дарують один одному подарунки, посилають вітання тим, хто далеко.

Рош а Шана, як і всі єврейські свята, закінчується з появою перших зірок.

Реклама:

Головне сьогодні