Додаткові штрафи і побори: депутати готують водіям сюрпризи

34
12 березня 2012

Депутати готують українським водіям чимало сюрпризів. У Верховій Раді зареєстрований законопроект регіоналів Володимира Олійника, Володимира Малишева і Дмитра Шенцева, який передбачає появу нових штрафів і збільшення вже існуючих.

Крім того, депутати пропонують знову накладати штрафи за даними фото і відео-фіксації. Тобто ймовірно, що скандальні "листи щастя" повернуться.

Як пояснює один з авторів законопроекту Володимир Олійник, "Якщо відбулася фіксація правопорушення, то викликається власник транспортного засобу, складається постанова, і якщо вона не оскаржується, накладається штраф".

Якщо законопроект "пройде”, водії будуть змушені жити у страсі попастись даішникам за неправильне перевезення дитини в машині, за перевищення швидкості і їзду напідпитку. Депутати пропонують зробити ці норми більш жорсткими.

Крім того, суттєві зміни передбачені водіям маршруток: їх штрафуватимуть за збирання грошей за проїзд під час руху. Маршрутники можуть "влетіти" на 255-340 грн, хоча зараз така їхня кондукторська активність не штрафується.

Любителів швидкої їзди теж планують карати гривнею: за перевищення допустимої швидкості на 10-20 км/год – сумою у 255-340 грн, понад 50 км/год – 680-850. Як зазначають автори законопроекту, штрафування за перевищення швидкості на більш як 20 км/год призводить до того, що машини "витискають" сотню, при дозволі 80 км/год.

Збільшують штрафи і за перевезення дітей без автокрісел майже вдвоє: при нинішніх 170-255 до 340-425 гривень.

Вводиться покарання за нанесення легких тілесних ушкоджень: штрафом (2 250-3 400 грн), позбавлення прав на 1-2 роки або адмінарештом на 7-10 діб.

Законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення безпеки дорожнього руху та регулювання дозвільної системи здійснення міжнародних перевезень пасажирів і вантажі" був зареєстрований 27 лютого і він ще не проходив випробування голосуванням.

"Українська правда. Життя" відібрала найважливіші ймовірні нововведення для водіїв і звела у таку табличку.

Запропоновані зміни

(за проектом закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення безпеки дорожнього руху та регулювання дозвільної системи здійснення міжнародних перевезень пасажирів і вантажі")

Норми чинного законодавства

Запропоновані зміни

Перевищення швидкості

Наразі допустиме перевищення швидкості на 20 км/год від встановленої. У разі руху машини з більшою, ніж дозволена + 20 км/год, накладається штраф 250-340 грн

 

 

При перевищенні швидкості 10-20 км/год, накладається штраф 250-340 грн

Перевищенні на 21-30 км/год – 340-510 грн;

Перевищенні на 31-50 – 510-680 грн;

Перевищенні на більш як 50 км/год – штраф 680-850 грн, або 30-40 годин громадських робіт

Автоматизована фіксація порушень без втручання даішника

Автоматична фото і відеофіксація використовується при зупинці машини даішником як доказ здійснення порушення правил

Протокол про порушення не складається,  але видається постанова про накладення штрафу у справі про адміністративне правопорушення. Копія постанови і фото, зроблене камерами, яке зафіксувало порушення, надсилаються власникові авто у п’ятиденний термін після здійснення порушення.

Матеріали фіксації порушення є підставою для винесення постанови про адміністративне порушення. 

Безпека маршруток

За розрахунки у маршрутках під час руху не карають

Вводиться покарання за "здійснення розрахунків з оплати вартості проїзду під час руху транспортного засобу".

Штраф – від 255-340 грн

 

Крім того, планується підвищення штрафів за зберігання маршруток не у призначених для цього місцях і роботу без паспорта маршруту

Особливості перевезення дітей

Зараз за перевезення дітей без спеціально обладнаного авто крісла - штраф 170-255 грн

Перевезення дітей віком до 12 років, або тих, чий зріст менший 145 см на передньому сидінні, або без автокрісла чи ременів безпеки каратиметься штрафом 340-425 грн

 Нанесення легких тілесних ушкоджень внаслідок ДТП

Зараз ця норма не регульована. Є покарання за нанесення тяжких та середньої тяжкості тілесних ушкоджень, і за такі, які мають смертельні наслідки

 

Штраф (2 250-3 400 грн), позбавлення прав на 1-2 роки або адмінарешт на 7-10 діб.

Відповідальність власника автомобіля

 Наразі ці норми не прописані

Якщо на момент порушення правил дорожнього руху не встановлено, хто саме це зробив, до відповідальності притягується власник машини.

Він не буде оштрафований, якщо протягом 10 днів надасть ДАІ відомості про того, хто керував авто на момент порушення правил.

Якщо протягом місяця не буде встановлено, хто саме винуватий у порушенні, до відповідальності притягується власник машини, і саме він платитиме штраф. Але якщо авто-порушник було викрадене, то ця норма не буде діяти.

Керування автомобілем у нетверезому стані

За повторне протягом року водіння напідпитку – позбавлення прав на термін до 3 років

За повторне протягом року водіння напідпитку – позбавлення прав на 5 років.

Незаконне маркування на машині

 Зараз за це покарання у "Кодексі про адміністративні порушення" не передбачено

Незаконне маркування на авто спеціальних кольорографічних схем автомобілів оперативних служб або кольорографічної схеми легкового таксі, ліхтаря таксі каратиметься штрафом 850-1020 грн.

 Передача керування власним авто без дозвільних документів

 

Зараз за це передбачено штраф 510-595 грн. Якщо авто передано у керування людині, яка позбавлена цього права – штраф від 510-850 грн

Передбачається штраф у розмірі від 1700-4250 грн, або арешт на строк 7-10 днів з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Якщо авто передано у керування людині, яка позбавлена цього права – штраф від 4250-5950 грн, або адміністративний арешт на 10-15 діб з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Спеціальні перепустки для власників авто

 

У законі "Про дорожній рух" ці норми не прописані 

Водію забороняється при подачі документів даішнику надавати посвідчення чи перепустки, видані держорганами чи органами самоврядування.

Забороняється також встановлювати на передньому склі усілякі перепустки

 Забруднення машинами довкілля за перевищенням нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах   

 

 Зараз діє норма: штраф 510-850 грн

Вводиться градація. Якщо авто-забдунювач має об’єм двигуна не більше 2400 кубічних сантиметрів, то власника авто штрафуватимуть на 510-850 грн.

 

Якщо об’ємом двигуна більше 2400 кубічних сантиметрів –штраф від 850-1190 грн.

Аргументація авторів законопроекту 

У пояснювальній записці до законопроекту вказується, що минулого року на наших дорогахкожних 18 хвилин траплялося ДТП з потерпілими, практично кожні 118 хвилин у ДТП гинула людина.

В середньому за добу у ДТП гинули 12 осіб та 102 людини травмувалися. Серед постраждалих чималий відсоток становлять діти.

Найбільш поширеними видами дорожньо-транспортних пригод залишаються зіткнення транспортних засобів (36,2% від загальної кількості ДТП з тяжкими наслідками), наїзд на пішоходів (35,8% від загальної кількості).

Внаслідок таких ДТП гине або отримують травми понад 68% загальної кількості постраждалих від аварій на автошляхах. 

Основними причинами автопригод з постраждалими є:

-   перевищення швидкості руху (23,4%);

-   порушення правил маневрування (20,1%);

-   порушення правил проїзду перехресть (8,2%);

-   недодержання дистанції (7,0%);

-   виїзд на смугу зустрічного руху (6,6%).

Повернення автоматизованої фіксації порушень і так званих "листів щастя” має зменшити корупцію серед даішників (про це зазначається у Пояснювальній записці до законопроекту).

Але юристи вже критикують запропоновані зміни. Так, напркилад, адвокат Євген Огарков у коментарі ТСН зауважив, що особа яка немає відношення до правопорушення, але є власником авто, не повинна нести відповідальність – це випливає не тільки із засад справедливості, але й Конституції.

Водночас депутати пропонують стягувати штрафи з власника машини, яка порушила правила, якщо той не надасть матеріали про власне порушника.

Водії ж впевнені, що чим вищі штрафи, тим більші хабарі даішникам, а правила дорожнього руху як порушували, так і продовжують це робити. Маршрутники побоюються, що "обілечування” на зупинках призведе до заторів, і звісно, ставляться до нововведень без оптимізму.

powered by lun.ua