Марсохід знайшов індикатор прісної води на Марсі

— 13 березня 2013, 11:33

Пересувна лабораторія здійснила буріння породи, що містить мінерали, що зазвичай зустрічаються у складі глини. Це вказує на те, що дана порода сформувалася в присутності води, пише Бі-бі-сі.

Вчені вважають цю знахідку ще одним підтвердженням того, що умови, які існували на Червоній планеті в геологічному минулому, могли бути сприятливі для виникнення життя.

Багато з уже вивчених зразків порід є відкладеннями в кислій воді.

Це не могло виключити виникнення мікроорганізмів на Марсі, як вважають біологи, однак робить його більш проблематичним.

Виявлення глини свідчить, що мільярди років тому на планеті існували місця, де умови для виникнення життя були більш сприятливими.

"Ми виявили настільки сприятливе для життя місце, що якби ви опинилися там, то могли б пити цю воду", - заявив науковий керівник проекту Джон Гротцінгер.

Такого висновку вчені дійшли, дослідивши результати хімічного аналізу проби, взятої апаратом в осадовій породі в кратері Гейл на екваторі Марса.

Виявилося, що в цьому зразку міститься 20-30% смектиту, який відноситься до групи глинистих мінералів.

Такий високий вміст і відсутність солі вказують на присутність прісної води в минулому.

Виявлення сульфатів кальцію, а не сульфатів магнію або заліза, також вказує на те, що дана порода формувалася в присутності або нейтральної, або злегка лужної води.

Вчені вважають, що "Кьюріосіті" проник в дно стародавнього озера. Аналіз також виявив у зразку сірку, азот, водень, кисень, фосфор і вуглець. Більшість цих елементів вважаються необхідними для утворення органічних молекул.

Крім того, виявлені також з'єднання в окисленій формі, що означає, що в цьому середовищі відбувався рух електронів. Багато земних мікроорганізмів використовують такий рух як джерело енергії.

Марсохід зробив уже чимало відкриттів, що підтверджують присутність води в кратері Гейл в далекому геологічному минулому.

Він виявив залишки стародавньої системи річкових русел, по яких колись нісся потік води глибиною до метра.