Школярів познайомлять з наркотиками та навчать протистояти "поганим" хлопцям

58
10 жовтня 2013

Вона розрахована на учнів 1-11-х класів та передбачає також роботу з батьками та вчителями, пише Коммерсант-Украина.

На уроках дітей ознайомлять з видами наркотиків і наслідками їх вживання, пояснять, що таке ВІЛ, і навчать протистояти впливу "поганих компаній". Старт програми заплановано на 2014-2015 навчальний рік.

Програма профілактики вживання алкоголю і наркотиків розроблялася Українським моніторинговим центром з алкоголю і наркотиків Міністерства охорони здоров'я разом з Академією педагогічних наук.

На думку авторів, програма "підвищить рівень особистісного захисту учня в ситуаціях, пов'язаних з ризиком вживання алкоголю, наркотиків та ВІЛ-інфікування".

"Проект розроблявся з 2009-го року і вже був випробуваний у більш ніж в 20 школах по всій Україні. Програму планується ввести з 2014-2015 навчального року", - повідомив головний нарколог МОЗ Анатолій Вієвський.

Курс розрахований на чотири спеціалізованих уроки для учнів 1-4-х класів і вісім уроків для учнів 5-11-х класів. "Уроки буде проводити класний керівник. За бажанням на урок можна запросити лікаря-нарколога або інших фахівців. Крім вчителів, починаючи з 7-го класу до викладання залучатимуться тренери, яких відбиратимуть з числа учнів", - додав Вієвський.

Знайомити дітей з шкідливими наслідками вживання наркотиків автори пропонують у формі, відповідній до віку. Так, першокласникам в ігровій формі запропонують пояснювати, що "шкідливі речі, які загрожують здоров'ю - це алкоголь, тютюн, аерозолі та засоби побутової хімії".

Дітям також повідомлять, що "небезпечною є ситуація, коли твої друзі пропонують тобі покурити чи спробувати алкоголь", а на вулиці "небезпечно підбирати шприци, голки і недопалки".

Починаючи з 5 -го класу, школярам будуть пояснювати, що наркотики - це "небезпечні речовини, споживання яких призводить до втрати друзів, грошей, нездійснення планів".

Наприклад, вказується, що "марихуана - це наркотична речовина, яку молодь називає "травою" або "планом", а її вживання призводить до погіршення здоров'я".

Детальніше про наркотики школярам почнуть розповідати з 8-го класу. Наркотичні речовини класифіковані за шістьма типами: галюциногени (ЛСД, гриби, кислота і марки); каннабіноїди (марихуана, гашиш); опіати (макова соломка, герої , морфін, кодеїн); стимулятори (амфетамін, кокаїн, екстазі); розчинники (клей, бензин, заправка для запальничок, ацетон, аерозолі); депресанти (барбітурати, бензодіазепіни).

У 9- му класі автори пропонують пояснювати дітям наслідки впливу поганих компаній, а в 11-му - розповідати про те, що таке ВІЛ/СНІД.

Автори програми пропонують проводити навчання в "нетрадиційній формі, використовуючи тематичні вправи, рольові ігри, дискусії та конкурсні завдання".

Методичні посібники для вчителів містять сценарії проведення спеціалізованих уроків. Вчителям пропонується обговорювати різні питання, що стосуються споживання алкоголю і наркотиків, наприклад, " чи правда, що алкоголь підвищує настрій?" або "чи можна визначити людину, залежного від наркотиків, за зовнішнім виглядом?".

За статистикою МОЗ, 25,4% школярів старше 15 років мають досвід вживання наркотичних речовин. Найбільш поширеними є марихуана і гашиш (16%). Діти вперше пробують їх у 13-16 років з цікавості, причому більше 12% школярів хоча б раз вживали марихуану.

powered by lun.ua