Еволюція чистоти: від швабри до клінінгу

259
17 грудня 2014

Професія "прибиральника", як не прикро, відмирає. Люди смітять не менше, просто їх вже не влаштовують старі підходи до самого процесу прибирання. На заміну бабці з відром і шваброю, приходять професійні "борці" з брудом - клінери. З надсучасним обладнанням і засобами для чищення. На Заході перші профі цього профілю з’явилися ще 100 років тому. Відтоді – постійне вдосконалення технологій і розвиток ринку. Якщо хто не знає, колись усім звичний пилосмок працював на бензині, а габаритами був з невеликий автомобіль. Сьогодні ж компактні й надпотужні машинки можуть одночасно мити, витягувати пил, полірувати і навіть дизенфікувати.

Кажуть, британці - перші консерватори у світі. Це з якого боку дивитись. Якщо увійти у сферу прибирання, то Україна - ще більше опирається новаціям. Бабця якась рідніша і начебто надійніша. Та часи змінюються стрімголов. Якою б талановитою не була звична прибиральниця, якою б довгою не порала шваброю, та здолати сучасні обсяги бруду лише цим інвентарем – вже не може. Щороку у квартирах осідає в середньому до 40 кілограмів пилу. А у ньому десятки небезпечних алергенів та ще й небезпечна живність. Найстрашніша – пиловий кліщ. Саме він викликає алергію й бронхіальну астму. І що важливо знати - простим пилососом пил витягується лише наполовину, а вологе прибиранням безсиле проти пилового кліща, що засів у коврових покриттях.

А що робити, якщо бруду набагато більше? Як швидко прибрати і вимити квартиру чи офіс після ремонту? Пересічна людина днями відшкрябуватиме цемент, розвозитиме ганчір’ям пил по стінах. Професійний клінер те ж саме зробить значно оперативніше з допомогою лише двох гаджетів - парогенератора та миючого пилососу. "Колись прийшла до своїх знайомих, а вони чистять плитку від цементного розчину. Шкрябають її, навіть деколи псують. В мене з собою був спеціальний миючий засіб. Я нанесла його на ці шви, і за десять хвилин легко, серветкою стерла увесь бруд", - розповідає Оксана Лавська, професійний клінер з Кривого Рогу. Професійні клінери застосовують спеціальні миючі засоби, які не шкідливі для людини. А спецобладнання для клінінгу вберігає приміщення та меблі від пошкоджень – строк експлуатації зростає на 30-40%. Кому набридли подряпини на столах, дзеркалах, підвіконнях - задумайтесь.

Комплект для реставрації дрібних пошкоджень

Професійний догляд за приміщеннями, або ж клінінг, нині у моді. Щороку ринок зростає на 15-20%, збільшується кількість компаній та перелік послуг, які вони надають. Та, якщо у столиці ринок заповнений фактично на 99%, і компанії починають демпінгувати, аби конкурувати з колегами, то в регіонах ситуація протилежна. Навіть в обласних центрах насиченість ринку – на рівні 20-30 відсотків. Причини об’єктивні – менша ділова активність в регіонах, нижчий рівень життя. Але основна – банальний дефіцит знань, каже Оксана Лавська. Такий собі містечковий консерватизм.

Коли жінка починала клінінговий бізнес, мала з півсотні запитань. В інтернеті усіх відповідей не знайдеш. Потрібна інформація і порада від діючих підприємців. Допомогли консультанти з відомої клінігової компанії "Універсальний Прибиральник". Кілька тижнів навчання і вперед. Сьогодні Оксани Лавська вже розвиває свій бізнес, виконуючи клінінгові послуги будь-якої складності, позаяк старші колеги допомогли не лише навчанням, а й технікою.

Наступний об’єкт – приміщення заводу. Потрібно очистити більш, як 3 тисячі квадратних метрів площі. Тут і батальйон бабусь і швабри великого калібру - не вихід. Для професійних клінерів це теж виклик. Але у їхньому арсеналі є все спецзасоби - хімічні та технічні - спецпилосмоки кількох видів, апарати для сушіння підлог і килимових покриттів, паро- й піногенератори, пристрої для підмітання й миття підлог тощо.

 

Наразі Оксана Лавська працює за франшизою під брендом "Універсальний Прибиральник". "Це зручна можливістю отримати досвід, пораду від досвідченіших франчайзі, відповіді на питання, які знайти деінде неможливо. У нас є форум, де люди діляться досвідом і різними ситуаціями, - розповідає Оксана Лавська, - до того ж, ми між собою дуже часто ділимося технікою. Зі мною ділилися колеги з Запоріжжя. Я віддавала свою техніку в Нікополь".

"Універсальний прибиральник" - мережа клінінгових компаній з представництвом у 52 містах по усій Україні - розвиває франчайзингову мережу.

Успішна робота кожного окремого підприємства філії – це демонстрація іншим компаніям мережі. Є однозначна перевага роботи під одним брендом. "У нас був клієнт, якому сподобалося наші можливості та якість. Відтак вони замовили послуги в інших міста, в Запоріжжі, Дніпропетровську", - каже Оксана Лавська.

Оксана Лавська, м.Кривий Ріг - Лідер мережі в 2014р.

Саме так знайшов свого першого клієнта і Роман Левадній, керівник філії "Універсальний Прибиральник" у Полтаві. "Франшиза - це передусім реклама, це сайт, відомий бренд, а відтак потенційні клієнти впізнають вас відразу. Поряд з моїм будинком відкривали магазин. Я зайшов поцікавитися, і запропонувати клінігові послуги. Коли виконроб дізнався, що я представник "Універсального Прибиральника", то не довго роздумуючи, замовив нам генеральне прибирання. Виявляється, наша мережа вже раніше з ним працювала у Харкові"", - згадує Роман.

Що таке франчайзинг у мережі "Універсальний Прибиральник"

Завдяки "Універсальному Прибиральнику" Оксана Лавська створила підприємство-лідер на ринку клінінгових послуг в Кривому Розі. Початкові інвестиції три роки тому склали 15 тисяч гривень. Тепер щодня виконує 2-3 замовлення. Серед клієнтів – дитячі садки, ресторани, промислові підприємства. А також – пересічні люди. Клінінг – не лише для багатіїв. Хто цінує свій час, той не братиметься сам за швабру з відром. Генеральне прибирання звичайної двокімнатної квартири – це робота професійних клінерів упродовж усього робочого дня.

Спеціальний пароочисник – у роботу!

"Генеральний клініг - це не просто вологе прибирання, до якого звикли вдома. Це повний комплекс – аквапилосмоком проходимо стіни, стелю, підлогу, розбираємо і миємо люстри, двері, кухню, ванну кімнату. Дезінфікуємо. Протираємо усі дроти", - розповідає Оксана.

Бабцям і швабрам тут конкурувати не до снаги. Багатьом доведеться змирилися з тим, що явище типового прибиральника відмирає. Сьогодні навіть пенсіонери активно замовляють послуги клінерів. У Романа Леваднія 60% клієнтів з чистки ковдр – літні люди.

Наразі українські клінери готові освоювати новий ринок – обслуговування нежитлових приміщень. На заході чистота 90% офісів – під контролем клінінгових компаній. В Україні – лише 6%. Потенціал для зростання шалений. Справа за малим – навчити підприємливих українців клінерській справі. "Універсальний Прибиральник" не припиняє передавати свій досвід усім охочим. Як кажуть, було б бажання...  

powered by lun.ua