Фітнес і соцмедіа - добре чи погано? Розмірковує експерт

— 20 лютого 2016, 10:00

Про те, як переплелися в наші дні фітнес та соцмедіа, що хорошого в цьому, а що поганого, розмірковує підприємець, експерт із інтернет-маркетингу та колумніст The Huffington Post Даніелль Преджер.

Ми ділимося тим, чим нам хочеться

Фото здорових, низьковуглеводних страв. Чиїхось ідеальних пресів та вражаючих цифр подоланих кілометрів на фітнес-трекерах. Така стрічка може надихати нас на майбутні досягнення та здоровіший спосіб життя, але може й змусити помучитися почуттям провини, якщо ми переглядаємо її, жуючи смачнючий бутерброд.

"Але я вас запевняю, ота дівчина з добре промальованими м'язами пресу не зробила це фото, коли в неї було здуття й вона мучилася від газів. А ваш улюблений кулінарний Instagram-акаунт? На кожні десять постів про здорову їжу припав щонайменше один чізбургер з беконом, що не пройшов відбору. Майте це на увазі, коли картатиметеся через те, що "неідеальні" (що б це не означало)", - каже Преджер.

Ми соромимо інших за їхній вибір та пропагуємо власні ідеали

Кожен із нас перебуває на своїй, власній дорозі. І якщо ви - веган або послідовник кетогенної дієти, не варто засуджувати вибір інших та нав’язувати їм свої переконання, якщо вас про це не просять. І, звісно ж, просто огидно цькувати когось через зайву, на вашу думку, вагу, нагадує авторка.

Ми змінюємо поняття "нормальне" та зміщуємо фокус зі здоров'я

Якщо вірити соцмережам, то гарна жіноча фігура – це "кубики" та відсутність навіть натяку на целюліт. Якщо це так, то чітким критерієм краси та норми стає 12% жиру в організмі.

"Не зрозумійте мене неправильно, якщо при 12% жиру ви прекрасно почуваєтеся, хай так і буде. Але треба підкреслити, що відображення людини в дзеркалі, те, як вона виходить на фотографіях, або те, які цифри показують їй ваги, не є надійним індикатором здоров'я. Зовнішність може бути і дуже часто буває оманлива", - каже Даніелль.[L]

Найкраще сфокусуватися на збільшенні власної витривалості, на тому, щоби ставати сильнішими та "заправляти" наші тіла поживною та корисною їжею. Саме це, на думку Преджер, є здоровими показниками прогресу.

"І будь ласка, заради Господа, треба покласти край рекламі в стилі "схудніть на 5 фунтів за один день із цим чаєм, від якого в вас станеться найстрашніша діарея в вашому житті, і ви втратите 5 фунтів води, що призведе до зневоднення й відчуття, ніби ви вмираєте", - наголосила вона.

Ми обманюємося хештегами

Преджер має на увазі хетшеги на кшталт #Thinspiration (худий+натхнення). На її думку, вони лише збивають з пантелику, бо незрозуміло, що надихаючого в тім, щоби бути худим, наскільки худим "треба" бути тощо. Через це люди ставлять перед собою неправильні, неконкретні цілі, на відміну від, наприклад, "зробити п'ять відтискань" або "досягти здорового індексу маси тіла".

Між тим слово "худий" у тегах, на думку, Пpеджер – "слизька доріжка" до нездорової харчової поведінки.

Ми бачимо фотошоп, фотошоп і ще раз фотошоп

Це очевидно, але про це не можна не згадати. Сила силенна фотографій, які ви бачите в соцмережах – відфотошоплені.

Ми відносимося до з'їденого смаколика як до "зради" дієти

Це теж культивують у соцмережах. З'їсти "заборонений" гамбургер, якого страшенно кортіло, прирівнюється до чогось дуже-дуже поганого, це наче зрада ідеального, на 100% збалансованого раціону. Але ж якщо дуже хочеться, то треба їсти й не роздмухувати цього факту до гігантських масштабів, не планувати цю подію за тиждень, але й не сидіти на шкідливій їжі постійно.

Ми недалечко від орторексії

Орторексія – це розлад харчової поведінки, що характеризується зацикленістю на здоровому харчуванні. На думку Преджер, це – вовк у овечій шкурі. З одного боку, правильно харчуватися та робити розумний вибір, коли йдеться про продукти, це важливо. З іншого – життя надто коротке, щоби не ходити до ресторану з друзями, боячись шкідливого інгредієнту в страві, ретельно підраховувати кожну калорію.

Сьогодні, зокрема завдяки соцмережам, підвищується обізнаність людей щодо здоров'я та фітнесу. Авторка сподівається, що разом із нею ширитиметься позитивне ставлення людей до власного тіла, любов до себе.

"Давайте візьмемо курс на спільний соціальний меседж, що цінність людини не вимірюється розміром нашого одягу, тим, наскільки здорова наша їжа, або якоюсь дурною цифрою на вагах", - підсумувала вона.

"А тим, кому буває складно цінувати та любити своє тіло, коли ви гортаєте свою стрічку, я закликаю вас відфолловити ті акаунти, котрі викликають такі негативні думки. Я так уже зробила і сумую за ними так само сильно, як за мигдалевим молоком та печивом із лляного насіння, котре я перестала в себе запихати три місяці тому", - додала Преджер.

Нагадаємо, нещодавно в соцмережах відбувся флешмоб "крутих трусиків" - мам, котрі хочуть бути здоровими та сильники, а не гнатися за стандартами, котрі нав'язує їм суспільство, змушуючи скидати вагу після народження дітей.

Реклама:

Головне сьогодні