У Facebook ТОП-новини обирають редактори, а не алгоритм: опубліковано документи

— 13 травня 2016, 12:12

Виявилося, що найбільший постачальник новин на планеті працює таким самим чином, як і більшість новинних реакцій, повідомляє видання The Guardian, яке 12 травня оприлюднило документи.

Саме редактори, а не автоматизований механізм, врешті визначають, які новини читатиме 1 мільярд користувачів.

Раніше Facebook переконував користувачів, що збиранням новин займається машина: "Ті теми, які потрапляють до вас у стрічку, базуються на кількох факторах, у тому числі на вашій взаємодії з людьми та сторінками, часових рамках та вашому місцеперебуванні". Саме так пояснює свою роботу соцмережа у відповіді на запитання "Як Facebook визначає трендові теми?".

Однак документи стверджують, що трендові заголовки відбирає невеличка редакція. Компанія відійшла від чистого механічного алгоритму у 2014 році, після критики на свою адресу з кількох американських штатів. Користувачі були невдоволені тим, що їхні місцеві інформаційні потреби не задовольнялися повністю.

Нині у редакційній команді працює 12 осіб.

Їхні інструкції розповідають, як додавати теми у перелік гарячих, і як видаляти їх звідти, розміщуючи у "чорному списку" з причин, одна з яких звучить так: "насправді не репрезентує світову подію".

Для визначення найважливіших тем у американському сегменті Facebook редакторам радять посилатися усього на 10 новинних джерел: BBC News, CNN, Fox News, The Guardian, NBC News, The New York Times, USA Today, The Wall Street Journal, Washington Post, Yahoo News or Yahoo.

Редактори також обов'язково мають додавати теми від ньюзмейкерів Facebook, наприклад, зі сторінок зірок або відомих спортсменів. У документах також є прямі вказівки, кого з них можна цитувати, і як часто.

Викриття таких принципів роботи соцмережі стурбувало американські консервативні партії, адже більшість джерел новин Facebook вважаються ліберальними.

Жорсткій критиці також піддали слова віце-президента компанії Тома Стокі, який оприлюднив заяву 9 травня зі словами: "Ми не додаємо теми вручну до переліку трендових, і не наказуємо нашим оглядачам так робити".

Реклама:

Головне сьогодні