Чому діти почали малювати жінок-вчених через 50 років – дослідження

733
21 березня 2018

50 років тому на прохання намалювати вченого 99% дітей зобразили б чоловіка у цій ролі. Зараз – щонайменш на третині малюнків будуть зображені жінки.

 Фото: CNN

Ця зміна описана у новому дослідженні Північно-Західного університету. Воно пояснює, як змінювалися гендерні стереотипи щодо науки у дітей продовж десятиліть, пише CNN.

Учені розглянули 78 різних досліджень, які проводилися у період з 1966 по 2016 рік. У них участь взяли понад 20 тисяч дітей.

З'ясувалося, що сьогодні діти все частіше зображають жінку-вчену.

Фото: CNN

Кандидат психологічних наук та провідний автор дослідження Девід Міллер каже, що "все більше жінок отримують наукові ступені і стають вченими".

Так з 1960 року частка жінок, які працюють вченими в США у галузі біології зросла з 28% до 49%, хімії – з 8% до 35%, фізиці та астрономії – з 3% до 11%.

Свою роль також зіграли зображення жінок-вчених у журналах, на телебаченні та у фільмах.

Міллер та його команда велику частину свого часу витратили на дослідження, проведене з 1966 по 1977 рр., в яких 5 тисяч учнів початкової школи мали намалювати вченого. Тільки 28 дітей (і всі з них – дівчата) зобразили жінок. Це – менше 1% від усіх малюнків.

Останні дослідження, які проводилися у період з 1985 по 2016, показали, що діти малюють жінок-вчених у 28% випадків.

 Фото: CNN

Втім, діти у старшій школі малюють вчених-чоловіків.

Фото: CNN

"Тенденція малювати чоловіків-вчених зростає з віком", – йдеться у дослідженні.

У 14-15 років діти зображають чоловіків в чотири рази частіше, ніж жінок".

Міллер пояснив, що, хоча деякі гендерні стереотипи з'являються "вже у віці 2 або 3 років", більшість дітей, які починають відвідувати дитячий садок у віці 5 років, не мають стереотипу щодо того, якої статі має бути вчений.

Діти бачать жінок-вчених у реальному житті та у поп-культурі. Це допомагає формувати погляди дітей, але вони змінюються, коли діти дорослішають. Адже все ще чоловіків-вчених більше за жінок. Старші діти це помічають, і це відображається у тому, що вони малюють.

Міллер вважає, що "більше жінок будують кар'єри у науковій галузі, отримують ступені та робочі місця, частково тому, що бачать, як жінок-вчених зображує поп-культура та засоби масової інформації".

Фото: CNN

Щоб більше молодих жінок зацікавлювалися наукою, необхідно усвідомити, наскільки важливими є роки початкової та середньої школи.  

"Батьки та вчителі повинні пам'ятати, що початкова та середня школа є критичним періодом, коли діти починають вивчати стереотипи про вчених", ­– каже Міллер.

Важливо, щоб учням наводили у приклад як чоловіків-вчених, так і жінок".

powered by lun.ua