Пологи, війна, бідність: як фотожурналістки вважають за потрібне висвітлювати події світу

3137
20 травня 2019

Фото-історії на шпальтах газет та журналів історично обирали, створювали та публікували чоловіки.

Але різноманітність голосів подарує нам більш багату панораму цього світу, пише Artsy.

Біженці – це не жертви, а борці, а фотожурналістика має піднімати складні, важкі для перетравлення питання, а не задовольняти потреби "фаст-фуд культури".

Реклама:

Так бачать свою професію жінки-фотожурналісти, які й досі не на рівних конкурують з чоловіками у своїй професії.

Серед них – Анастасія Власова, українська фото-журналістка, яка висвітлює найдраматичніші події України. Але висвітлює їх на людському, "тихому" рівні.

Сьогодні молоді жінки складають більшість у коледжах на факультетах фотожурналістики та документалістики.

Жінки долають кар’єрні вершини та очолюють фотодепартаменти у таких виданнях як The New York Times, Time magazine та National Geographic.

З’явились такі ініціативи як Women Photograph, Diversify Photo та Native Agency.

Але гендерна нерівність все ще існує: у половині газет, які проаналізувала минулого року Women Photograph, лише мізерний відсоток жінок були авторами фото на шпальтах видань.

Реклама:

Видання відібрало найяскравіші зображення фотожурналісток та документалісток.

Анастасія Власова, 26 років, Україна.

Вид зі шкільного вікна заблоковано мішками з піском, які мають захистити від артилерійського обстрілу у селищі Верхньоторецьке, Донецьк, 28 листопада 2016 року.

 

У 2014 році Власова почала висвітлювати події української революції, а згодом – й анексію Криму.

У своїх роботах вона фокусується на життях людей, а не на зображенні війни.

 Анастасія Саранча обіймає Яну Капусту. Яна служить в Луганську
 

"Мої фото про тихі, невимовні радощі та біди тих, хто живе на лінії вогню", – розповідає вона.

Її новини публікували у таких виданнях як NewsWeek Spiegel Online, NBC news та The Guardian.

Поховання 11-річного Артема Литкіна. Хлопчик загинув під час артилерійського обстрілу у Дебальцево

Вона вважає, що візуальні історії можуть бути більш потужними, ніж текст.

 1 вересня 2017 року. Лінійка у селищі Велика Вергунка, що біля самопроголошеної Луганської Народної Республіки
 Жінка в автобусі під час евакуації з Дебальцево

"В ідеалі, вони вражають тебе та залишаються з тобою, в той час як слова можна втратити під час перекладу чи інтерпретації", – каже Власова.

Андреа Хернандес, 28 років, Венесуелла.

На цьому фото чоловік, який тікає від поліції під час демонстрацій у підтримку в.о. президента Хуана Гуайдо.

 

Андреа каже, що коли вона вперше взяла у руку камеру, то відчувала себе як Гаррі Поттер у крамниці чарівних паличок.

Вона починала свою кар’єру як текстовий журналіст у виданні El Estimulo. Останні три роки вона присвячує свої фото подіям у країні.

 Роксі Гуерра тримає свою дитину, яку тільки що вимила у колодязі, Венесуелла

Її друкують такі видання як BuzzFeed News, Washigton Post та El Pais.

Нора Лорек, 27 років, Швеція.

На цьому фото Ірена Сонья. Їй 17 років і вона хоче стати банківським бухгалтером. Але у таборі для біженців, де вона проживає, їм не викладають відповідних шкільних предметів.

 

Її мати Естер виборює кращу освіту для дітей. Вона сподівається на краще майбутнє для них після завершення війни у Південному Судані.

Лорек вважає, що можна висвітлювати війну та показувати, що люди, які її пережили, не лише жертви.

Вони й також і борці і обов’язком фотожурналістики є продемонструвати це.

"Це неймовірно, бачити силу жінок, які вже вчетверте рятуються від війни у Південному Судані, – каже вона. – Але, здається, сумний вираз обличчя й досі продається краще, ніж фото щасливої жінки, яка пишається, що змогла побудувати своє життя після чергової війни".

 Фаріда Сандай з донькою, 36 років. У серпні 2017 року 1 мільйон біженців з Судану прибув до Уганди.

Лорек – фрилансер з 2016 року. Як фотограф, вона висвітлює у своїх фото проблеми міграції та прав людини.

Вона бачить нерівність й у власному статусі: вона громадянка Німеччини, яка мала шукати можливість отримати громадянство Швеції.

Естер Рут Мбабазі, 24 роки, Уганда.

На фото безхатько з Уганди, місто Мбейл, липень 2015 року.

 

Тут високі показники дитячої безпритульності та проблеми з доступом до чистої води, їжі та медичних послуг.

Найкращий момент у кар’єрі Естер – це не офіційне визнання, а коли дівчинка з нетрів Кампали закричала: "Дивіться, чоловік з камерою – це насправді, дівчина!"

"Це розтопило моє серце. Мені здається погляди дівчинки, щодо цього, чого вона може досягти у житті, розширились в цей момент", – каже Мбабазі.

Естер вчилась самостійно й професійно знімає вже три роки.

Її фото публікували The New York Times та Washington post. Серед них – традиційні пологи у сільській місцевості в Уганді та знахар, що намагається побороти епідемію Еболи.

 Мати готується до пологів, 11 листопада 2016 року. У 2010 році уряд заборонив традиційне ведення пологів, але мало зробив для покращення допомоги матерям у сільській мисцевості
 Важка післяпологова кровотеча у сільському медичному центрі, Будуда, Уганда, 11 листопада 2016 року. Кровотеча – головна причина материнської смертності у сільській місцевості в Уганді
 Мати відпочиває після пологів

Сара Блесенер, 27 років, Нью-Йорк.

На фото Ніка, снайпер української армії, 24 роки. Фото зроблене 2 вересня 2016 року біля лінії вогню.

 

Блесенер сповідує принципи "повільної журналістики".

"У мене є сильне бажання розповідати історії, які виходять за межі заголовків, за межі прямого, біло-чорного сприйняття, які пропонують важкі для перетравлення питання", – каже журналістка.

Вас також може зацікавити:

Ми не хочемо втрачати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.



Реклама: