Британія заборонила рекламу з гендерними стереотипами. Чому це важливо

899
14 серпня 2019

Мама працює на кухні й грає з дитиною, а от тато незграбно та комічно виконує домашні обов'язки і не вміє доглядати дитину.

Так чоловіків та жінок часто демонструють у рекламних роликах.

Перша реклама такого типу заборонена у Великій Британії, пише The Guardian

Тато з газетою на дивані – це стереотип. Фото IgorVetushko/Depositphotos

Так у країні вчинили вперше відповідно до нових правил проти гендерної дискримінації.

Орган зі стандартизації у сфері реклами (ASA) заборонив ролики компаній "Фольксваген" та крем-сиру "Філадельфія" після того, як глядачі поскаржились, що відео підтримує гендерні стереотипи.

Нові правила для реклами ввели ще на початку 2019 року. 

Зазначається, що такі ролики розпалють нерівність та можуть бути причиною психологічних проблем.

У рекламі нової електромашини для гольфу від "Фольксваген" було декілька епізодів з чоловіком та жінкою в наметі біля обриву гори, двох чоловіків-астронавтів, двох чоловіків-паратлетів та жінки, яка сидить у парку та качає дитячий возик. 

Рекламний ролик завершували слова: "Якщо ти вмієш адаптуватись, ти можеш досягти будь-чого".

Ті, хто поскаржився на рекламу сказали, що поки чоловік з намету займався цікавими пригодницькими справами, жінка-скалолаз була пасивна та спала.

А жінка з возиком була зображена у стереотипній ролі доглядальниці.

Але "Фольксваген" заявив, що їхня реклама не була сексистською, тому що догляд за немовлям – це досвід, який змінює життя незалежно від статі. 

Проте ASA стверджує: "Гендерні стереотипи представлені у рекламі можуть бути потенційно шкідливими".

У іншій забороненій рекламі сиру "Філадельфія" двоє татусів з дітьми їдять ланч в ресторані.

Їжа там подається на спеціальній конвеєрній стрічці.

Татусі теревенять і не помічають, як ця стрічка "схопила" і везе геть їхніх дітей.

"Не будемо розповідати мамі", – каже один з татусів. 

Рекламу заборонили, адже вона транслює стереотип, що чоловіки не можуть гідно турбуватись про дитину.

У закону є й критики.

Як стверджує рекламний експерт Джерард Ллойд-Тейлор, те, як ASA розуміє "шкоду" варто прояснити. 

Clearcast – орган, що відповідає за заборону реклами до її публікації, також розчарований рішенням ASA.

"ASA зайшла далі, ніж ми очікували", — стверджують вони. 

Вас також може зацікавити:

Дівчатка можуть все. Як мама-фотограф бореться з гендерними обмеженнями. ФОТО

Як одне слово у тексті гімну Канади зробило його гендерно нейтральним

Без леді та джентельменів. Лондонське метро запроваджує гендерно нейтральні вітання

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.

powered by lun.ua