У фразі "віддалена робота" головне слово "робота". 10 порад, як ефективно працювати з дому

У фразі віддалена робота головне слово робота. 10 порад, як ефективно працювати з дому

З карантином українські компанії, принаймні ті, яким сфера діяльності дозволяє так зробити, переходять на формат дистанційної роботи.

Для багатьох працівників це буде перший такий досвід, тож кожному доведеться шукати спосіб, як виконувати всі завдання з дому без втрати продуктивності й у тісному контакті з командою.

Для переходу на віддалену роботу замало просто взяти ноутбуки і закрити за собою двері офісу.

Цьому передують організаційні заходи, різні у кожної компанії.

Але найскладніше починається, коли працівники починають свій робочий день вдома.

Ось кілька порад, завдяки яким можна безболісно перейти на цей формат.

1

Поговоріть з близькими

Зберіть тих, із ким разом проживаєте, й попередьте, що ваша присутність вдома в робочий час потребує зміни формату спілкування.

Відтепер ви повністю зайняті у певний період і в цей час до вас не можна звертатися – ініціатором розмови можете бути тільки ви.

Спершу вони навіть можуть ображатися, але поясніть їм, що таке правило підтримує вашу зосередженість і концентрацію на робочих завданнях.

[BANNER1]

Якщо ви будете відволікатися, то не зможете бути ефективними, а це може привести до того, що ви просто втратите свою роботу.

Під час кризи.

Кому це потрібно?

2

Організуйте своє робоче місце

Це не обов'язково має бути великий офісний стіл, але у вас повинно бути місце, де вам зручно і є все необхідне для роботи.

Бажано, щоб це була окрема кімната і повноцінна робоча зона, але згодяться й улюблений диван, кухонний стіл, крісло-мішок на лоджії.

Важливо щоби довкола була тиша, вам ніхто не заважав і поруч була розетка для робочого комп'ютера.

Також знайдіть навушники й налаштуйте відеокамеру.

Перевірте, щоб не тлі позаду ва вас не було предметів або одягу, які можуть збентежити ваших колег під час відеодзвінка.

3

Віддалена робота – це повноцінна робота

Під час віддаленої роботи ви – працюєте. Не просто перебуваєте вдома в робочий час, а повноцінно виконуєте всі свої завдання і обов'язки протягом усіх восьми годин.

Звичайно, ви можете встати і розім'ятися, вийти в туалет, зробити перерву, але переважну більшість частину часу ви повинні виконувати робочі завдання.

[BANNER2]

Дистанційна робота – це не фріланс, коли ви самостійно визначаєте зручний для себе розклад і кількість завдань.

Віддалена робота – це звичайний робочий графік, протягом якого ви просто тимчасово перебуваєте поза офісом.

4

Зберіться на роботу

Встаньте, зробіть зарядку, сходіть у душ, поснідайте, вдягніть звичний одяг. Ні, це не обов'язково має бути костюм, але працювати в халаті або нижній білизні теж не варіант.

Вас можуть терміново підключити до відеодзвінків, а кричати "почекайте, зараз я приєднаюсь і вам зіграю на роялі" буде досить дивно.

Приготуйте пляшку з водою, фрукти для перекусу, поставте поруч улюблену чашку.

Навколо вас усе повинно бути підпорядковане вашому звичному робочому розпорядку.

5

Будьте на зв'язку

Звісно, ви можете встати з-за робочого столу, щоб пройтися, пообідати або відповісти на особистий дзвінок, але якщо протягом 15 хвилин ваші колега або керівник не отримують реакції на своє повідомлення, то, очевидно, що ви не займаєтеся роботою.

Вдома зазвичай набагато більше того, що вас відволікатиме, тож вам треба особливо ретельно дотримуватися дисципліни.

6

Користуйтеся відеовикликами

В офісі ви звикли спілкуватися особисто: чути один одного, дивитися в очі, відчувати емоції.

На жаль, працюючи віддалено, ви втрачаєте таку можливість. Тож якомога більше зустрічей і нарад проводьте з відео, щоб відчувати свого співрозмовника.

Ви швидко переконаєтеся, що таким способом зможете підтримувати контакт зі своїми колегами.

[BANNER3]

7

Синхронізуйтеся частіше

Введіть правило щоранку спілкуватися всією командою чи робочою групою.

15-20 хвилин вистачить, щоб синхронізуватися, дізнатися стан справ у ключових завданнях і зрозуміти, хто чим займатиметься протягом дня.

Це особливо актуально зараз, в період кризової напруженості й умовах невизначеності, коли люди відчувають натиск інформаційного шуму і високого робочого навантаження.

8

Припиніть постійно читати новини і гортати стрічки соціальних мереж

Потрібно розуміти різницю між достатньою поінформованістю і судомним поглинанням інформації, якою зараз перенасичені всі джерела.

Особливо важливо це врахувати в кризовий період, коли неправдива, але доступна інформація є засобом маніпуляції свідомістю.

Кожна новина підсилює тривожність, кожна думка вибиває з колії.

Намагайтеся ретельніше обирати джерела, з яких ви будете дізнаватися новини, й критично оцінювати будь-яку вхідну інформацію.

Це допоможе вам бути, спокійнішими, зосередженішими на роботі й краще фокусуватися на головному.

9

Прислухайтеся до себе, запам'ятовуйте інсайти

Якщо віддалена робота – новий для вас формат, то швидше за все, вам буде не дуже комфортно – все відбуватиметься інакше, ніж ви звикли.

Й цілком імовірно, саме це стане джерелом нових відкриттів.

Відтепер ви перебуваєте в нових для вас умовах, тож прислухайтеся до себе, записуйте нові ідеї, не відкидайте інсайти, фіксуйте зміни у ваших відчуттях. Все це може стати цінним для вас і корисним у вашій роботі.

10

Підтримуйте одне одного

Хваліть за досягнення або нові ідеї, заохочуйте ініціативність і проактивність, говоріть колегам приємне просто так, без особливого приводу.

Вигадайте розваги, які підтримуватимуть відносини в колективі.

Запустіть флешмоб, щоб розслабитися протягом дня й використовуйте нешкідливі жарти для підтримки позитивного настрою команди.

Карантин і стрес все одно закінчаться, а з вами залишаться навички організації робочих процесів у незвичній обстановці, дисципліна і нові відносини з вашою командою.

[BANNER4]

Карантин і стрес все одно закінчаться, а з вами залишаться навички організації робочих процесів у незвичній обстановці, дисципліна і нові відносини з вашою командою.

Дмитро Суслов, директор українського "Бітрікс24", спеціально для УП.Життя

Титульні малюнки 99u.adobe.com, інші світлини flickr.com

Вас також може зацікавити:

Жінки не кращі у багатозадачності. У них просто багато роботи

Думаєте, у вас складна робота? Ось 25 світлин, які переконають вас, що ні

Роботу треба лишати на роботі: експерти застерігають про проблеми зі здоров'ям

Отож, ви налажали на роботі. Як виправляти помилки? Поради фахівців

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні