"Просто скажіть ні": як відмовитися від роботи, яку ви не повинні виконувати

4689
27 лютого 2020

Завжди буде робота, яку не хочеться виконувати.

В колективі варто бути командним гравцем, але це не означає, що потрібно робити абсолютно все.

Координація команди, чи отримання кави від кур'єра – не прибуткові завдання, які не допоможуть стати лідером.

В робочому колективі потрібно бути командним гравцем, проте це не означає що треба самотужки робити абсолютно все. Фото Depositphotos

Іноді дійсно потрібно допомагати з дрібними дорученнями, але не варто вводити це в звичку.

Forbes пропонує чотири способи сказати "ні" роботі, яку ви не повинні робити:

1. Уточніть пріоритети.

Іноді професіоналізм має на увазі перемикання між декількома проєктами одночасно. Професіонали знають яким завданням віддати пріоритет.

Якщо виникають сумніви, вони радяться з менеджером, чи колегами.

Варто розставляти пріоритети. Фото Depositphotos.

Якщо вам ставлять задачу, коли ви зайняті, треба це проговорити: "Я працюю над аналізом прогалин, який ви попросили завершити до завтрашнього дня. Це важливіше, чи це може почекати?".

Це допоможе менеджеру розібратися в тому, чи потрібен вам хтось ще для виконання завдання та чи потрібно доручати нову задачу конкретно вам.

Коли пріоритети будуть роз'яснені, вас з меншою ймовірністю попросять виконати завдання, яке не потребує вашого рівня кваліфікації.

2. Запропонуйте поділитися роботою.

Якщо ігнорувати завдання не виходить, спробуйте поділитися навантаженням з кимось ще.

Запитайте людину, яка попросила скопіювати документи, чи зможе вона допомогти. Попередьте її, що якщо вона запитає вас знову, їй, швидше за все, теж доведеться попрацювати.

"Я можу копіювати тільки 15 хвилин, а потім йду на зустріч. Це допоможе?".

3. Делегуйте.

Якщо вас попросили щось зробити, це не означає що виконувати завдання повинні конкретно ви.

Якщо вас попросили замовити обід для команди, а у вас зривається дедлайн, попросіть іншого колегу це зробити.

Делегуйте дрібні задачі, наприклад замовлення обіду. Фото Depositphotos.

Переконайтеся що ви не та людина, яка постійно робить подібну офісну роботу.

4. Просто скажіть "ні".

Іноді потрібно допомогти людям зрозуміти, що ви зайняті.

Ви можете сказати: "Я не можу цього зробити, тому що я працюю над проєктом для нашого менеджера, який потребує моєї уваги повністю".

Вчіться казати "ні". Фото Depositphotos.

Будьте прямолінійними й цінуєте свою роботу. Ви не повинні витрачати час даремно на таку роботу, яка не відповідає вашим навичкам.

Не дозволяйте іншим людям відволікати вас від досягнення ваших цілей й потенціалу. Уточніть пріоритети, запропонуйте поділитися робочим навантаженням, делегуйте і скажіть "ні".

У вас є можливість контролювати свою кар'єру.

Вас також може зацікавити:

Коли доцільно подаватися на кілька вакансій в одну компанію. Розповідають рекрутери

Чому робота в вихідні шкодить здоров'ю? Розповідають експерти

Коли робота приносить кайф: історії завгоспа, вчителя, майстра та актриси

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

powered by lun.ua