Мовний омбудсмен отримав скарги на медзаклади, які не обслуговують пацієнтів українською
Уповноваженому із захисту державної мови надійшли скарги щодо порушення мовного закону в двох медичних установах країни.
Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь.
Заявники скаржилися на те, що в окремих медичних закладах документи щодо стану здоров’я пацієнтів надаються недержавною мовою.
"Зокрема, в одній з них зазначалось, що персонал, надаючи послуги, може спілкуватися недержавною мовою, а інформація для загального ознайомлення частково подається недержавною мовою", – каже Тарас Кремінь.
Тарас Кремінь |
Уповноважений ухвалив рішення про здійснення заходів державного контролю в медичних установах.
"Обидва випадки мають всі ознаки порушення мовного Закону, оскільки заявники надали фото-копії медичних документів, виконаних недержавною мовою", – говорить молвний омбудсмен.
Уповноважений нагадав, що 33-я ст. Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", передбачає:
- мовою у сфері охорони здоров’я, медичної допомоги та медичного обслуговування є державна мова;
- на прохання особи, яка звертається за наданням медичної допомоги чи послуг з медичного обслуговування, її персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін;
- заклади охорони здоров’я складають документи, які стосуються стану здоров’я пацієнтів, державною мовою;
- мовою актів, які регулюють діяльність закладів охорони здоров’я, діловодства та документообігу, є державна мова;
- заклади охорони здоров’я використовують у своїх документах медичну термінологію відповідно до стандартів, визначених Національною комісією зі стандартів державної мови.
Читайте також: Мовний омбудсмен прокоментував законність заборони російської у Могилянці