Міносвіти пояснило, що змінює нова концепція профільної освіти
Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки у коментарі до дискусіях довкола нової концепції профільного навчання в школі, яка почне діяти з 2018 року.
Ця концепція була затверджена наприкінці серпня і передбачає чотири типи спеціалізації для 10-11-х класів у школах - природознавчі науки, математика, українська філологія та іноземні мови.
Старшокласники зможуть обрати будь-який з цих напрямів і зайнятися поглибленим вивченням профільних дисциплін. Школярі будуть вивчати їх за рахунок зменшення кількості базових предметів, число яких скоротиться з 15 до 6.
Міносвіти пояснило, які нововведення пропонує нова затверджена концепція:
виділено шість обов'язкових для вивчення всіма учнями предметів. На кожен з них у розкладі буде виділено по три уроки на тиждень, тобто всього 18 годин.
А решта 20 годин залежить від побажань учнів та можливостей школи;
- учні мають обрати один предмет з чотирьох – в 10-му класі (3 години) і один – в 11-му (3 години);
- учень може обрати один або два профільні предмети (5-10 годин) (крім універсального профілю). Учень має можливість обирати не профілі, а предмети, створюючи варіативність профільних напрямків (фізико-філологічний, художньо-математичний тощо);
- передбачена можливість зміни профілю або у своєму багатопрофільному навчальному закладі, або в освітньому окрузі (опорній школі) чи районному ресурсному центрі, враховуючи можливість вивчати профільні предмети за дистанційною формою навчання;
- конкретизовано механізми запровадження допрофільної підготовки учнів 8-9 класів: запроваджуватиметься профілеорієнтаційний курс (складові вибору профілю навчання і напрямки подальшого освітнього маршруту), профілеорієнтаційні курси за вибором, поглиблене вивчення окремих предметів, факультативні курси, профільне консультування, діагностика, кабінети профорієнтації, предметні гуртки, наукові товариства тощо. Визначені завдання психолого-педагогічного супроводу процесів професійного самовизначення;
- передбачено створення індивідуальної освітньої траєкторії для кожного учня, враховуючи можливості навчальних закладів: багатопрофільних шкіл, опорних шкіл освітнього округу, районних ресурсних центрів, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, закладів позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти тощо;
- передбачено дистанційне здобуття профільного навчання у випадку зміни профілю, навчання дитини з особливими потребами, опанування декількох профілів тощо;
- враховано принципи інклюзивної освіти;
- під час профільного навчання передбачено професійні проби для усвідомленого вибору майбутньої професії, тобто під час навчання за певним профілем учні можуть на практиці ознайомитися з конкретною професією, яка відповідає обраному профілю, "випробувати" себе в ній;
- децентралізація (посилюється автономія шкіл у розробленні навчальних планів – 52% використання навчального часу школа регламентує самостійно з урахуванням побажань учнів).
Можливість врахування регіональних особливостей та особливостей навчального закладу при формуванні змісту освіти (52% навчальних годин) тощо.
Українська правда. Життя