Діти з інвалідністю в Україні: виклики воєнного часу та шляхи до інклюзивного майбутнього
Війна в Україні стала серйозним випробуванням, особливо для дітей з інвалідністю. Вони стикаються з обмеженим доступом до медичної допомоги, реабілітації, психологічними травмами та соціальною ізоляцією. Підтримка та створення інклюзивного середовища для них є надзвичайно важливою.
Проблеми під час війни:
- Обмежений доступ до реабілітації: Бойові дії, руйнування інфраструктури та перевантаженість лікарень ускладнюють отримання послуг. Евакуація створює додаткові перешкоди.
- Психологічні травми та стрес: Війна – джерело постійного стресу, особливо для чутливих дітей з інвалідністю.
- Соціальна ізоляція: Переміщення, закриття закладів призводять до порушення звичного життя та ізоляції.
- Інклюзивна освіта: Інклюзивне навчання не завжди доступне. Відсутність фахівців ускладнює процес.
- Безпека та укриття: Не всі укриття доступні для людей з інвалідністю.
Важливість підтримки та інклюзії
Суспільство має об’єднатися для підтримки дітей з інвалідністю. Важливо забезпечити:
- Доступ до реабілітаційних програм: Відновлення роботи закладів, забезпечення обладнанням та фахівцями.
- Психологічну підтримку: Доступ до кваліфікованої допомоги.
- Інклюзивну освіту: Створення умов для якісної освіти.
- Соціальну інтеграцію: Створення інклюзивних просторів.
- Інформаційну підтримку: Доступ до інформації про послуги.
Вплив війни на благодійність та необхідність співпраці
Потреба в допомозі зросла, але ресурси обмежені. Важлива співпраця між фондами, донорами, організаціями та державою. Приклад – партнерство TulSun Foundation та міжнародного донора за сприяння Myriad USA в створенні та облаштуванні інклюзивних просторів в 3-х соціальних закладах Київської області в рамках проєкту "Діти & Можливості".
Міжнародний досвід
Важливо враховувати міжнародний досвід:
- Італія: Проєкт "Un bambino come gli altri" ("Дитина як інші") – інтеграція дітей з аутизмом.
- Німеччина: Проєкт "Gemeinsam leben – gemeinsam lernen" ("Жити разом – вчитися разом") - розвиток інклюзивної освіти.
- Велика Британія: Інклюзивні спортивні клуби
TulSun Foundation
Фонд адаптує міжнародні практики:
- Програми річної реабілітації: Відновлення і розвиток фізичних та когнітивних функцій дітей.
- Інклюзивні простори: Створення інклюзивних просторів і дитячих майданчиків.
- Діджиталізація: Використання цифрових технологій.
Підтримка дітей з інвалідністю – справа кожного громадянина. Лише спільними зусиллями створимо інклюзивне суспільство.