Українська правда

Порушення мовного закону: від початку року омбудсмен отримав понад пів тисячі скарг

4 квітня, 13:50

Від початку 2024 року Уповноважений із захисту державної мови отримав 569 звернень про порушення Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної". 

Більшість з них (майже 50%) традиційно стосувалася порушень у сфері обслуговування.

Статистику звернень опублікували на сайті омбудсмена.

Найбільше скарг стосувалося відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та інтернет-представництв, порушення під час обслуговування та подання інформації про товари та послуги.

Розподіл інших звернень за сферами порушень:

▲ обслуговування споживачів – 47%;

▲ реклама, вивіски – 15%;

▲ освіта – 8%;

▲ охорона здоров’я – 6%;

▲ органи влади – 3%.

Попри чималу кількість звернень, Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь відзначає позитивні тенденції у сфері обслуговування.

"Якщо порівняти ці дані із аналогічним періодом минулого року, то в абсолютних цифрах кількість скарг у цій сфері зменшилася більш, ніж удвічі", – стверджує омбудсмен.

18 звернень надійшло щодо порушень в органах влади, 9 – в установах комунальної та державної форм власності. Минулого року постанови про адміністративні правопорушення у цій сфері склали 16,4% від загальної кількості.

Відомо, що найбільше скарг надійшло щодо Києва, Одеської та Харківської областей.

Нагадаємо, Уповноважений повідомив про зменшення кількості працівників офісу і просив оформлювати скарги відповідально.

Анна Коваленко, "УП. Життя"