Українська правда

Підземні дороги та басейн на даху. Як Івано-Франківськ став сильним гравцем на ринку нерухомості

12 грудня, 13:00

Українська девелоперська компанія blago здобула дві престижні нагороди European Property Awards 2025 у Лондоні, отримавши найвищу відзнаку "5 зірок" у номінаціях "Найкращий масштабний житловий проєкт" та "Найкращий генеральний план" за проєкт City by blago. Це міжнародне визнання стало підтвердженням високих стандартів українського девелопменту навіть у воєнний час.

Про те, як Івано-Франківськ став новим центром сучасної нерухомості, чому українці продовжують інвестувати у власну країну, та які тренди формують ринок сьогодні, ми поговорили із заступником керівника департаменту продажу компанії blago Юрієм Лунівим та керівницею відділу офлайн-маркетингу Тетяною Данченко.

Пане Юрію, як Ви характеризуєте поточний стан ринку нерухомості України?

Юрій Лунів: Загалом фокус уваги гравців ринку, зі зрозумілих причин, перемістився на західні регіони країни. Формуються нові центри розвитку бізнесу та проживання людей, нові локації. До прикладу, в Івано-Франківську люди знаходять для себе безпеку і комфорт.

Юрій Лунів

Які безпекові рішення реалізовані або заплановані в проєктах blago?

Юрій Лунів: Сьогодні дозвіл на будівництво нових ЖК надається лише за умови побудови укриття. Це норма і нова реальність. Укриття має бути обладнане відпочинковими зонами, забезпечене усіма комунікаціями, санвузлами, питною водою, дитячими зонами і навіть ліжечками. Це має бути інклюзивний простір, безпечний, комфортний та зручний для всіх. Наявність укриття – це перше, про що цікавляться люди, обираючи собі нове місце для життя.

Проєкт City by blago, що у центральній частині Івано-Франківська, знаходиться на етапі активної реалізації. Одне з надсучасних рішень, які втілюються у проєкті, це підземні дороги. В межах ЖК сполучаються три сусідні вулиці міста з підземними заїздами та виїздами. Тобто, ви заїхали з однієї вулиці, дісталися свого будинку, а потім виїхали з іншої підземної вулиці. Тому дворівневий підземний паркінг та підземні дороги – це і про безпеку для людини та автомобіля, і про комфорт.

Тетяна Данченко: Дворівневий підземний паркінг – це виклик для компанії blago. Наш головний архітектор Мар'ян Андрухів, який більше 15-ти років у компанії, завжди перед собою ставить подібні виклики. Якщо ніхто цього ще не зробив, то чому б нам не реалізувати такий незвичайний задум й задати новий тренд на українському ринку нерухомості?

Тетяна Данченко

Загрози для енергетичної інфраструктури України вимагають високого рівня автономності житла. Як цей тренд реалізується у проєктах компанії blago?

Юрій Лунів: З початком ударів РФ по енергетичному сектору України, для підтримки стабільного будівництва (зараз це 17 житлових комплексів), постала необхідність заживити всі майданчики потужними генераторами. Здані ЖК також потребують енергонезалежності, особливо під час опалювального періоду. Тому ми забезпечили їх безперебійним тепло- та водопостачанням, автономним освітленням прибудинкових територій та сходових майданчиків.

Тетяна Данченко: Компанія blago протягом року з початку російських ударів по енергетиці була єдиною в Івано-Франківську будівельною компанією, яка мала генератори на будівництві і не залежала від графіків відключень електроенергії. У нас високі темпи будівництва, і ми не можемо собі дозволити довгі паузи.

На що робить ставку сьогоднішній інвестор під час вибору класу житла в Івано-Франківську?

Юрій Лунів: Основним типом житла, який обирають інвестори, включно для власного проживання, це житло бізнес-класу. Чому? По-перше, це центральна частина міста – в пішій доступності навчальні заклади, торгівельні та бізнес центри, салони краси, лікувальні заклади тощо. По-друге, це зручне планування квартир. По-третє, вся інфраструктура передбачена на одній локації.

До прикладу, у проєкті City перші поверхи займатимуть школи та дитячі садочки, аптеки та магазини тощо. Все під рукою, що дозволяє економити ваш час. Ви можете вирішити свої справи, не виходячи зі свого ЖК. Отже, ми говоримо про зручність, безпеку й раціональний розподіл часу. Тобто ті речі, які є зараз найважливішими для клієнтів.

Якщо ми говоримо про інвестиції на стадії будівництва, то це ще про швидкість зведення житла. Монолітно-каркасна технологія дозволяє нам будувати 2-3 поверхи на місяць. Тобто, від котловану до завершення будівництва минає лише 1,5 роки. Інвестор розуміє, що якщо сьогодні він інвестував у будівництво, то через півтора року він може продавати готову квартиру або робити в ній ремонт, здавати в оренду.

Ми перші в Івано-Франківську, хто почав будувати смартквартири площею 25-35 м2 з розумним плануванням. Все прораховано. Ви чітко знаєте, що і де має бути. Найперше, це розташування меблів. Друге – система контролю доступу та відеоспостереження з телефону. Це зручно для інвесторів, які планують здавати квартири в довгострокову оренду чи подобово.

Чи можемо ми говорити, що ці технологічні рішення і є складниками популярної концепції "15-ти хвилинного міста"?

Тетяна Данченко: Так, цілком. Ідея "15-ти хвилинного міста" чи "міста в місті" – це обов'язково масштабний проєкт на великій земельній ділянці під керуванням одного девелопера. Ця історія багаторівневої чітко спланованої інфраструктури: школи та садочки, мультифункціональні спортивні поля, зони відпочинку, магазини, аптеки, перукарні та салони краси, укриття з санвузлами, Wi-Fi, міні-парки та інклюзивність простору.

Юрій Лунів: До слова, житловий комплекс Manhattan UP, у якому реалізована концепція "міста в місті", включає в себе відпочинкові зони на дахах будинків – зелені насадження та басейн. Так, це додає до вартості будівництва, адже це зовсім інші матеріали для покрівлі даху, це конструкція басейну та відповідні технології. Але такі тренди та фішки приваблюють клієнтів.

Часто доводиться чути від девелоперів, що концепція квадратного метра змінюється. Поясніть, будь ласка, як цю трансформацію бачите Ви?

Тетяна Данченко: Раніше люди купували квадратні метри у своїй квартирі. Сьогодні ти купуєш все, що є навколо тебе. Наші клієнти розуміють, що, купуючи квартиру в blago, вони отримують і всі ті блага, які ми створюємо на території ЖК, і які є елементами "15-ти хвилинного міста".

Який клас житла найбільш популярний для інвестицій?

Юрій Лунів: Це житло бізнес-класу. Це більш якісні будівельні матеріали, дизайнерські холи з муралами, меблями та особливою підсвіткою, інвентарні кімнати, ззовні спеціальні корзини для кондиціонерів, щоб візуально не спотворювати фасад будинку. Це і водовідведення для кондиціонерів, сховане у фасаді. Це і панорамні затемнені вікна: влітку – захист від ультрафіолету, взимку – енергозбереження. Зручні входи в холи на одному рівні і для мам з колясками, і для маломобільних груп населення, і для літніх людей.

Тетяна Данченко: Важливо сказати, що основний тренд – це те, що компанія blago вийшла на довоєнний рівень будівництва. Це означає, що українці вірять у свою країну, і продовжують в неї інвестувати. Купуючи тут житло, вони доводять, що хочуть жити в Україні.