У Дніпрі жінка ображала водія таксі, який відмовився говорити з нею російською: реакція омбудсменки
У Дніпрі пасажирка таксі агресивно поводилася щодо водія, бо той спілкувався з нею українською мовою і відмовився послуговуватися російською.
Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська зауважила, що працівники сфери обслуговування не зобов’язані використовувати недержавну мову.
Конфлікт між пасажиркою та таксистом днями трапився у Дніпрі. За словами Івановської, жінка дозволила собі образливі висловлювання щодо водія, а також демонструвала зневажливе ставлення до державної мови.
Омбудсменка пояснила, що, за чинним законодавством, мовою обслуговування в усіх видах пасажирського транспорту є українська. При цьому надавач послуги та клієнт можуть використовувати й іншу, "якщо це прийнятно для обох сторін".
"Це правило поширюється на лише на транспорт, а й на усю сферу обслуговування", – додала Уповноважена.
Олена Івановська наголосила, що Конституційний Суд у 2021 році визнав, що громадяни не зобов’язані володіти іншою мовою, крім державної. Омбудсменка подякувала водієві таксі з Дніпра за дотримання мовного закону та громадянську позицію.
"Ми сильні, коли діємо спільно і підтримуємо тих, хто неухильно дотримується закону і зберігає мовну стійкість", – переконана вона.
Нещодавно Уповноважена наклала штрафи на водіїв таксі з Харкова та Одеси, які відмовилися обслуговувати пасажирів українською.