Допитливість, креативність, мотивація: наскільки розвинені соціально-емоційні навички в школярів
![Допитливість, креативність, мотивація: наскільки розвинені соціально-емоційні навички в школярів](https://imglife.pravda.com.ua/life/images/doc/9/e/60314/9eeefc67d8eeec2c1589b184cb9c6183.jpeg?w=770&q=90)
В Україні проаналізували м’які навички (soft skills) у дітей віком 10 та 15 років. Їх розпитували про допитливість, креативність, відповідальність, упевненість у собі, мотивацію тощо.
У дослідженні соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) взяли участь майже 5 тисяч дітей із 19 регіонів України. Також опитування проводили у 16 країнах світу.
"Уперше таке масштабне дослідження стосувалося не академічних знань, а саме м’яких навичок, серед яких співпереживання, допитливість, креативність, відповідальність, упевненість у собі. Усі ті якості, які надзвичайно потрібні в сучасному світі.
Опитування показало, що старшокласники більш толерантні та відповідальні, проте поступаються молодшим учням в оптимізмі й мотивації досягати успіху", – зазначив міністр освіти та науки Оксен Лісовий.
Соціально-емоційні навички
Дівчата-підлітки віком 10 та 15 років в Україні засвідчили в себе менш розвинені навички стресостійкості та контролю над емоціями, ніж хлопці.
Учні старшої школи зауважили, що на впевненість у собі, толерантність, креативність, співпереживання і самоконтроль впливають умови для навчання. Якщо вони несприятливі, то й соціально-емоційні навички просідають.
У середньому 15-річне учнівство в Україні засвідчило в себе менш розвинені навички мотивації досягати, довіри, оптимізму, енергійності й впевненості в собі, ніж учнівство 10-річного віку.
![Соціально-емоційні навички в українських школярів](https://imglife.pravda.com.ua/life/system/MediaPhoto/photo/3/1/60318/31e9087ba4899f12211d320b31bfd9c41714647455.jpg?w=770&q=90)
Запізнення та кар'єрні перспективи
В Україні 59% 15-річних учнів і учениць запізнювалися в школу щонайменше один раз протягом двох тижнів. Цей показник вище середнього по ДоСЕН (48%).
37% українських школярів прогулювали окремі уроки, а 36% — щонайменше один день навчання протягом попередніх двох тижнів. Це також частіше, ніж в інших країнах ДоСЕН (29% і 31% відповідно).
![Soft skils українських підлітків](https://imglife.pravda.com.ua/life/system/MediaPhoto/photo/e/d/60319/edbc5d895ad26e8b1e4e3b8789d563df1714647556.jpg?w=770&q=90)
Водночас й очікування здобути вищу освіту або займатися управлінською роботою в українських підлітків менше, ніж в інших країнах (на 5-8%).
Дівчата в Україні в середньому засвідчили в себе гірше психологічне благополуччя, вищу навчальну тривожність і слабше піклування про своє здоров’я, ніж хлопці.
Утім в Україні не спостереглося різниці між хлопцями і дівчатами в плані задоволеності життям і стосунками з іншими.