Рак передається від матері до дитини під час вагітності – учені

— 14 жовтня 2009, 16:45

Випадків, коли у матері і дитини розвивається один вид раку, дуже мало. Адже теоретично ракові клітини мають блокуватися імунною системою дитини.

Однак в ході дослідження група вчених виявила, що немовля може "заразитися" раком ще в материнській утробі, повідомляє ВВС з посиланням на опубліковані дані в Proceedings of the National Academy of Sciences.

Так, є дані про 17 випадків, коли у матері та дитини був один вид раку - у більшості випадків це лейкемія чи меланома.

Останнім випадком, який був розглянути експертами, стала жінка-японка та її немовля, які були хворі на лейкемію.

Науковці використали найновішу техніку генних "відбитків", щоби встановити, що виявлені у дитини клітини лейкемії утворилися в організмі матері.

Їм вдалося довести, що в організмах обох пацієнтів присутні раковий ген однієї мутації.

Також вчені виявили, що у знайдених у дитини ракових клітинах були відсутні елементи ДНК, які грають вирішальну роль у наданні їм специфічного молекулярного складу. Без цього молекулярного "знаку" імунна система дитини не упізнавала ці клітини як чужорідні та і не блокувала їх.

"Ймовірно, в цьому і, як ми розуміємо, в інших випадках передачі ракових захворювань від матері дитині, материнські ракові клітини проникають крізь плаценту в організм зародку, оскільки для його імунної системи ці клітини невидимі", - пояснив професор Мел Грівс з Інституту ракових досліджень.

Однак учений підкреслив, що така передача раку від матері дитині - дуже рідкісне явище, і шансів на такий розвиток подій дуже малі.