Так було не завжди: чому у літаках округлені вікна

— 12 квітня 2017, 15:10

Завдяки багаторічній праці авіакосмічних інженерів людство отримало диво польоту.

Ми можемо літати як на маленьких вертольотах, так і на величезних авіалайнерах, здатних перевозити сотні пасажирів з вантажами.

Та незалежно від розміру, вікна авіасуден округлі.

Фото: GaudiLab/Depositphotos

Але так було не завжди, пише TIME.

Коли літаки лише почали конструювати, квадратні вікна були в моді.

У 50-х комерційні лайнери, здатні швидко і високо літати, стали популярними.

Тоді ж два літаки розвалились у повітрі.

Причина? Квадратні вікна.

[L]Гострі кути – це природні слабкі місця. Там концентрується напруга, яку посилює ще й тиск повітря.

Через багаторазовий надлишковий тиск чотири кути квадратного вікна викликають катастрофу.

В той же час округлі шибки не фокусують цю напругу на собі, знижуючи ймовірність утворення тріщин чи розривів.

Округлі форми також є сильнішими і стійкішими до деформації, тому можуть витримати величезну різницю між внутрішнім і зовнішнім тиском літака.

Реклама:

Головне сьогодні