Думаєте, у літаках надто щільно стоять крісла? Буде ще гірше

— 26 липня 2019, 16:00

Повітряні подорожі з кожним роком стають все більшим випробуванням фізичної витривалості.

Вага багажа, який можна провезти із собою, все зменшується. Годують лише на далекомагістральних рейсах та у першому класі. Та ще й сидіння зменшилися й простір для ніг перед ними.

У сучасних літаках сидіння зменшилися й простір для ніг перед ними. Фото brokenrecords/Depositphotos

Вам часто буває незручно в літаку?

Тоді навіть не думайте скористатися послугами авіакомпанії Cebu Air Inc. – найбільшого бюджетного Філіппін.

Нещодавно компанія оголосила, що переобладнає свої нові літаки A330neos таким чином, щоб мати рекордних 460 місць. Це на 20 більше, ніж нинішній максимум літака. Додатковий простір знайдуть змістивши кухні та туалетні кабінки.

ВІДЕО ДНЯ

Це лише епізод більш масштабних змін, які втілюють, зокрема, в країнах Азії. Ціль змін – "набити" у літаки якумога більше людей.

"Протягом наступного десятиліття це лише погіршуватиметься", – прогнозує Матьє Де Марчі, консультант фірми Landrum & Brown, яка займається авіаційними дослідженнями.

Видання Bloomberg зазначає, що подібна стратегія зі збільшення кількості пасажирів у літаках в останні роки дозволила розвернутись американській авіаційній галузі.

Перевізники Азії взяли собі на озброєння досвід США. Зараз тамтешні авіакоманії в першу чергу роблять ставки на середній клас, який саме з'явився на сході й почав активно літати – щороку вперше там заходять на борт літака 100 мільйонів людей. Такий пасажир піклується більше про ціну, ніж про комфорт.

Попит призвів у країнах Азії до дефіциту авіціаційного сервісу. Не вистачає майже всього: від пілотів та механіків до аеропортів та злітно-посадкових смуг.

Один із способів вирішити наявні проблеми – купити більші літаки.

Так вирішив малайзійський бюджетний перевізник AirAsia Group Bhd. Він змінив замовлення на сотні літаків на більшу модель, яка перевозить ще 50 пасажирів і пролітає на приблизно 600 миль (1000 кілометрів) далі.

Але здебільшого перевізники намагаються не купувати більше літаків, а встановлювати більшу кількість крісел у наявних.

Ціль перевізників "набити" у літаки якумога більше людей. Фото Savenkomasha.gmail.com/Depositphotos

У подібній тактиці, до речі, у 2014 році звинуватили європейського лоукост-перевізника Ryanair Holdings Plc. Тоді він замовив літаки Boeing, які мали на вісім сидінь більше, ніж зазвичай.

У 2017 році авіакомпанія Cathay Pacific Airways Ltd. почала встановлювати додаткове місце в кожному ряду "економ класу" на літаках Boeing 777-300s. Ціною приблизно дюйму (2,54 сантиметрів) особистого простору для кожного пасажира.

Менший простір для ніг зараз є галузевою нормою.

На початку 2000-х в "економ класі" ряди мали в ширину 34 дюйма (86 сантиметрів) і були на відстані 35 дюймів (88,9 сантиметрів) один від одного.

Зараз, за даними групи Flyers Rights, типовою є відстань 30-31 дюймів (76,2-78,74 сантиметри), хоча на коротких рейсах буває й 28 дюймів (71,12 сантиметр).

Зараз типовою є відстань 30 дюймів між кріслами
Отак менший простір для ніг змінювався

Сидіння також звузилися. В середньому приблизно з 18,5 дюймів (46,99 сантиметрів) до 17 дюймів (43,18 сантиметрів).

Вже згаданий філіпінський перевізник Cebu Air замовив літаки з кріслами шириною всього 16,5 дюймів (41,91 сантиметрів). Це менше 18-дюймового мінімуму, який виробник Airbus вказує як зручний.

Історик авіації в Університеті Дейтона в штаті Огайо Джанет Беднарек зазначає, що менші місця в країнах Азії сприймаються менш суперечливо. Почасти тому, що азіатці зазвичай мають легшу конструкцію, ніж американці чи європейці.

"Там, де люди в середньому менше, це вже й не таке велике питання, – зазначає вона. – Багато людей готові миритися з дискомфортом в обмін на дешеві квитки".

Ручна поклажа і багаж: правила перевезення Wizz Air, МАУ, Ryanair та інших

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні