Українська правда
Життя

Результати перевірки сумішей для немовлят "Малютка", "Детолакт-соя" та Nutricia

Версія для друку Коментарі 15
27.11.2008
life.pravda.com.ua
Фото a.abcnews.com

Цього разу на прохання читачів ми знайомимо вас з результатами другої серії досліджень.

Як і попереднього разу, для перевірки були обрані такі показники як: вміст найважливішого "будівельного матеріалу" для розвитку дитини - білка; наявність транс-ізомерів ненасичених жирних кислот (вони порушують життєдіяльність клітин); та стерильність сумішей (наявність чи відсутність мезофільних аеробних та факультативно анаеробних організмів (МАФАМ) і St.aureus.

Для експертизи були обрані суміші для штучного вигодовування дітей з перших днів життя торгових марок Nutricia, "Малютка" та "Детолакт-соя".

Ми не перевіряли суміші на вміст меламіну, оскільки ці дослідження були замовлені ще до того, як виник скандал з китайськими виробниками їжі для немовлят. "Життям" була запланована перевірка сумішей "Малютка", "Детолакт-соя" та Nutricia на вміст ГМО.

Однак, коли ми залишали продукти в лабораторії, нас не попередили, що матеріалу для дослідження замало. Необхідно було знайти таку самісіньку суміш, з тією ж датою виробництва. Зазирнувши до кількох магазинів і не знайшовши "клонів", ми облишили цю ідею.

А от Всеукраїнська громадська організація "Якість життя" замовила перевірку суміші "Детолакт-соя" для дітей з перших днів життя на вміст ГМО (взяті були інші зразки). Здійснював перевірку Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз "ТЕСТ".

Попри те, що виробник зазначає на своїй упаковці, що продукт не містить генетично модифікованої сої, у "ТЕСТі" виявили 0,1% ГМО.

Як показують дані протоколів "Укрметртестстандарту", який проводив експертизу на замовлення редакції "Української правди. Життя", всі суміші є стерильними, шкідливих мікроорганізмів у них не виявлено.

Усі виробники додають у суміші багато білка. За результатами перевірки усіх шести сумішей "Укрметртестстандартом", найбільше білка було виявлено у їжі для новонароджених від ТМ "Nestle", найменше - у "Humana": "НІРР" - 10,5%, "Humana" - 10,2%, "Nestle" - 14,1%, "Малютка" - 10,9%, "Детолакт-соя" - 13,6%, Nutricia - 11,6%.

Доволі дивна ситуація склалася з транс-ізомерами ненасичених жирних кислот. У "Малютці" (виготівник ВАТ "Дитяче харчування "Істра-Нутріція", Росія) їх виявилось найбільше - 0,47%.

Для порівняння: Nutricia - 0,07%, HIPP та Nestle - не виявлено, Humana - 0,08%, "Детолакт-соя" - 0,05%.

Коли "Українська правда. Життя" вирішила з'ясувати, чи відповідає цифра 0,47% нормам законодавства, виявилось... що таких норм не існує.

"Вміст транс-ізомерів ненасичених жирних кислот в дитячому харчуванні законодавчо не нормовано. Науково-дослідний інститут та МОЗ України розробили методику. Але проблема існує, нею займаються близько 10 років", - відповіли на наш запит у Міністерстві охорони здоров'я.

І додали, що "нормативними актами мають займатись законодавчі органи".

У МОЗі визнають, що "транс-ізомери можуть викликати в організмі певні шкідливі прояви, спричиняти накопичення холестерину, порушення кровообігу. У дитячому харчуванні трансізомерів не повинно бути більше ніж у природньому вмісті. 0,47% (стільки було виявлено у "Малютці") - у межах природнього вмісту сировини", - повідомили у міністерстві.

У розвинених європейських країнах встановлено жорсткі гранично-допустимі рівні вмісту транс-ізомерів у продуктах харчування.

"Наприклад, у Данії вміст транс-ізомерів в оліях та жирах  не повинен перевищувати 2%. В Україні вміст транс-ізомерів олеїнової кислоти нормується у спредах і маргаринах (не більше 8%), жирах переетерифікованих (не більше 10%) та жирах для молочної промисловості (не більше 15%)", - зазначають в Держспоживстандарті.

А от про немовлят законодавець чомусь забув.

Щоб мати повну картину якостей сумішей для новонароджених, радимо переглянути результати досліджень. Нижче наведені дані, які "Українська правда. Життя" отримала у протоколах перевірок підрозділу Держспоживстандарту "Укрметртестстандарті". Саме ця організація здійснювала перевірку сумішей на замовлення та коштом редакції.

 
 

Результати дослідження стосуються лише зразків, які брали участь у тестуванні. Редакція не відстежує подальші зміни продукту.

Іруська _ 04.10.2009 22:52
Думаю, деякі ДЯДІ, зацікавлені, щоб перевірок на ГМО не проводилось... Як знищувати націю - як не через здоров"я майбутьнього покоління. Ми з Вами вже давно підсажені на ГМО Кукурудзу, сою (шоколад), картоплю і т.д. Народ - ми давно ковтнули наживку на гачку і зньог не злазимо...
Alla _ 18.09.2009 14:29
Я теж вважаю що годувати потрібно груддю.і якщо мама каже що молока мало і починає давати суміш, то його кількість і не збільшиться. це просто мама не хоче приділяти своїй дитині більше часу(щоб давати грудь частіше і дитина насмокче собі необхідну кількість молока) або ж є якісь інші причини з яких мама не хоче годувати.
Для Юлі: думаю краще купити домашнє молок і закваску і приготувати диині кисломолочку самому.магазинне молоко роблять із того ж домашнього, тільки в жахливих умовах і додають туди ще невідомо що. а закваски можна придбати отут http://www.zakvaski.com/
Юля _ 20.08.2009 17:14
Я цілком згідна з Оленою, але шо робить, коли дитина вже повинна харчуватись повноцінно, і шоб приготувати молочну кашу, я боюсь купувати магазинне молоко, та навіть домашнє коров"яче, бо все воно не корисне тому, що, якшо магазинне, то розведене, а домашнє, то де паслась та корова, а чи не при дорозі? Тож і допомагають мені в цьому молочні суміші, добавляю замість молока, вони хоча б збагачені залізом, пройшли хоч якусь перевірку та ін.в цьому плані. А от кисломолочні продукти, це проблема.
Патріот _ 16.08.2009 23:08
не подобається українська мова на українському ресурсі - читай маркетгід, думаю якраз на твій інтелектуальний рівень
олт _ 16.06.2009 20:53
Пишите статьи по-русски, кому нужна эта показуха? И самим тяжело и читателям.


Загрузка...
РЕКЛАМНІ ПОСИЛАННЯ
bigmir)net TOP 100
АВТОРИЗАЦІЯ
Для авторизації використовуйте ті самі ім'я і пароль, що і для коментування публікацій на "Українській правді".


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом Facebook