Одкровення солдата інформаційної війни

— 24 квітня 2014, 09:01

Один з активістів і солдатів цієї інформаційної війни в інтернеті, розповів в інтерв'ю журналу "Афіша", який цитує Белорусский Партизан, хто і як все організовує.

Почав він у 2011 році і курирував в інтернеті так званих "мурзилок":

"Вони за певну плату відпрацьовували повістку, організовано це було приблизно так: збирався пул" мурзилок", і всім їм о дев'ятій ранку надсилався брифінг. Там вказувалося, як і на що вони повинні звертати увагу протягом дня, як обігравати, які акценти і де ставити. Вони повинні були працювати - не один пост написати, а транслювати і підтримувати порядок постійно".

Він також розповів про те, звідки надходила вказівка про те, що ставити, а що ні.

"Мені повістка спускалася "зверху", з кіл поруч з адміністрацією президента. Нас можна називати інформаційним супроводом, медіаконсультантами, відділом пропаганди. Я прийшов, коли робота в інтернеті вже йшла. І не застав, наприкла, коментарі за 85 рублів. Та й мені здавалося це програшною роботою. Цим займалися люди з молодіжних рухів. У них грошей багато було, і треба їх на щось давати. Тому вони сиділи в ЖЖ і писали абсолютно безглузді коменти. А по хештегам працювали на моїй пам'яті до путінського ювілею (жовтень 2012-го)", - каже він.

За його словами, тоді ще писали більш-менш живі люди, а потім цю справу віддали ботам.

"Зараз, коли опозиція виводить який-небудь свій хештег в топ, ми його відразу починаємо засмічувати. Найнижчий співробітник пише твіт, цей твіт віддають спеціальній людині, а він його заливає в машину, яка запускає боти з хештегом. 85% твітів пишуть боти, 15% твітів пишуть живі і більш-менш відомі люди, щоб створити видимість. Це саме дно інформаційних воєн", - розповідає хлопець.

Особливо цікаво те, як кремлівські пропагандисти відпрацьовують український сценарій:

"Замовні тексти завжди пишуться за структурою: даються п'ять пунктів, тому що ми не можемо довіритися журналістам або блогерам повністю. І видно, як по цих пунктах пишуть. Ось по Україні, наприклад. У матеріалах обов'язково мали згадуватися "бандерівці", " історична спадщина".

Він визнає, що на початку 2013 року система "мурзилок" була визнана неефективною: багато що змінилося з приходом нової адміністрації (президента) і нова команда урізала фінансування.

"На початку 2013 року ми носили звіти і писали доповідні, що треба робити контрповістку. Всі підтримували. Так з'явилося, до речі, kontr.tv. Якби вони не почали моторошно пиляти гроші, думаю, донині б працювали. По мені, це було вульгарне, але живе. Але до весни 2013 поставили іншу повістку і почали закривати видання. Зачистку проводять. Люди, які приймають рішення з таких питань, зовсім не ліберали і не тонкі медійники. Вони вирішують так: "Є загроза? Треба ліквідувати загрозу".

Солдат інформвійни розповів, що в Москві працює вісім відділів, що займаються інформаційними війнами і кожна група працює за своїм сегментом:

"Хтось веде Ізборський клуб Проханова, по патріотам працюють - я їм не заздрю​; коли ми зустрічаємося, вони скаржаться, що не можуть більше слухати про Сталіна, горілку і імперію".

На запитання про те, скільки справжніх передплатників мають Тіна Канделакі, Володимир Соловйов та інші, він каже, що всі пропутінські зірки накручені.

"Коли яка-небудь людина починає за нас виступати - ми подарунки даруємо. У Бурматова та інших пропутінських блогерів живих фоловерів відсотків двадцять. Я натякав Соловйову, що, може, у нього не зовсім жива аудиторія, але він упевнений, що жива. Хоча Соловйов, звичайно, найпопулярніший, живих тисяч тридцять точно у нього є. Ще й тому, що коли ти фолловиш Медведєва, то відразу рекомендують додати Соловйова", - каже солдат.

Він також розповідає, що пропаганда завжди йде бомбардуваннями. Це не один пост, який всі обговорюють, вона повинна бути скрізь, має бути багато матеріалів. І вона дуже діє на людей.

"Була у мене знайома, опозиціонерка з журфаку. А тут вона нещодавно почала "затирати" про агресію Заходу. Був знайомий - навальніст, а нещодавно "затирав" мені про те, що Навальний - націоналіст і це погано. Я бачу, що пропаганда працює. Людям потрібно закладати думки в голови", - ділиться він.

Содат інформаційної війни також каже, що півтора місяці провів у Києві:

"Ми блискуче відпрацювали, зробили приголомшливі картинки, спасибі бойовикам "Правого сектора" за свастики. Зазвичай ми самі на мітинги наводимо дивних стареньких з дурними плакатиками і наклейками. А там робити нічого не довелося. Тільки от пам'ятник Леніну впав, не буду говорити, з чиєю допомогою. Що далі буде, не знає ніхто".

В свою чергу, російський фахівець із нових медіа Василь Гатов каже, що співрозмовник чув дзвін, багато, в тому числі і монет; в технології розбирається слабо, а в своїх рефлексіях багато.

"Свідомо "палить" багатьох людей, але акуратно мовчить про інших" , - прокоментував публікацію він. Однак експерт визнав, що інформаційна війна йде і в неї вже є дуже багато жертв .

"Протягом останніх пару тижнів мене реально виводить з себе, коли люди - часто цілком адекватні у всьому іншому - постять у себе абсолютно липові "докази" тієї чи іншої явно недостовірної новини з України. Ці новини легко виокремлюються із загального по зовсім лівим назвам сайтів; вони одразу розпізнаються як елементи інформаційної війни (варто тільки глянути на формулювання, або на джерело типу "одна баба в Донецьку сказала"). Або люди, які на повному серйозі починають під черговим фейком проклинати тих, що висловлюють іншу думку, пропонуючи "прийняти закон про позбавлення громадянства і висилку зрадників". Дивно, що серед цих людей попадаються цілком нормальні в іншому. Але на "фронті інформаційної війни" вони поранені, контужені і, напевно, навіть вбиті", - написав Гатов на своїй сторінці у Фейсбуці .

"У Росії за останні два роки була створена унікальна система "м'якого" управління інтернетом. За даними на ринку, для цього навколо адміністрації президента працює 8-10 медійних структур, які сьогодні досягли у своїй справі небувалих висот. Парадоксальним чином, втім, їх ефективність сама по собі може виявитися міною уповільненої дії, - написав у газеті "Ведомости" шеф-редактор сайту телеканалу "Дощ" Ілля Клишин. - Результати дійсно вражають : якщо тема надійде вранці, вже ввечері ви будете її обговорювати в соціальних мережах цілком добровільно, навіть не усвідомлюючи того, що вам її нав'язали. Причому на відміну від більшості авторитарних режимів, просто вводять фаєрволи або паспортний контроль, тіньове міністерство правди маскується під бізнес, ховаючись у сірій зоні".

У той самий час, російська влада оголосила справжню війну незалежним блогерам. Держдума буквально за тиждень прийняла закон про реєстрацію блогерів як ЗМІ з усіма витікаючими наслідками. Якщо закон підпише президент Путін, а сумнівів у цьому немає ніяких, то обмеження в поліблогосфере Росії почнуть діяти з 1 серпня 2014 року.

Реклама:

Головне сьогодні