Щастя таки можна купити за гроші, але за однієї умови — дослідники

414
7 квітня 2016

Не зважаючи на розповсюджену думку, що гроші не можуть купити щастя, багато з нас не відмовилися б від кількох додаткових нулів до нашої зарплатні чи банківського рахунка, пише The Daily Mail.

Дослідники з Кембриджської юридичної бізнес-школи та кафедри психології Кембриджського університету проаналізували 77 тисяч справжніх банківський транзакцій у Великобританії.

Щастя від більшої кількості вільної готівки у кишенях залежить від того, на що їх витрачають, а також від того, чи справді пасують вам придбані речі.

Покупців також запитали про щастя та попросили оцінити їхню особистість, порівнявши ці відповіді з їхніми банківськими даними.

Фінальний етап експерименту базувався на понад 76 тисячах транзакцій 625 учасників.

Категорії витрат порівняли із відомою п'ятіркою особистих рис людини ("Велика п'ятірка" за психологічною класифікацією): відкритість для нового досвіду, свідомість (добросовісність), екстраверсія, доброзичливість і нейротизм.

Наприклад, категорію витрат "поїсти у пабі" кваліфікували як екстраверсійну та несвідому, тоді як "благодійність" та "утримання тварин" були визначені схвальними чи доброзичливими.

Страхування дому, здоров'я і фітнес були популярними причинами витрат серед свідомих і поміркованих людей, тоді як невротики були значно менше щасливими, якщо витрачали гроші на канцелярські товари.

Дослідники порівняли справжні покупки людей з їхніми особистісними характеристиками і дізналися, що найчастіше люди витрачають гроші на ті речі, котрі є приємними та прийнятними для їхнього характеру.

Фото monkeybusiness/Depositphotos

Наприклад, екстраверти витрачали на нічні посиденьки у пабах приблизно на 73 долари більше щороку, ніж інтроверти.

Помірковані люди, котрі оцінюють свої вчинки, щороку витрачали на 175 доларів більше на піклування за здоров'ям та на заняття спортом, ніж ті, хто були менш свідомими.

Загалом аналіз, проведений вченими, довів: ті, хто витрачав більше грошей на речі, котрі не вступали у конфлікт з їхнім характером, були щасливішими.

Саме тому дослідники дійшли висновку: співпадіння витрат з особистістю людини набагато важливіше для щастя, ніж кількість грошей.

"Наша робота виявила слабкий зв'язок між грошима, прибутками та добрим самопочуттям", — каже Джо Гладстон, дослідник у Кембриджській юридичній бізнес-школі та співавтор роботи.

Науковці сподіваються, що їхнє відкриття можна буде застосовувати для удосконалення механізмів інтернет-пошуку та рекомендацій користувачам.

powered by lun.ua