Завдання для "Каратєля". Як мобільний додаток дозволяє захистити права громадянина

Біля вашого будинку нерегулярно вивозять сміття?

Сусід припаркувався на зеленому газоні чи автівка перекрила велосипедну доріжку?

Гуляєте по парку і не бачити жодної лавки?

Яма на дорозі, яку не обійти-не проїхати?

Боїтеся спускатися по сходах, бо вони розсипаються під ногами?

З такими ситуаціями кожен українець може зіткнутися щодня.

[L]У соціальних мережах з’являється безліч публікацій з фотографіями порушень прав українців, з автомобілями, припаркованими на тротуарах, газонах тощо, які набирають багато поширень та уподобань, але винні до відповідальності не притягуються.

Громадська організація "Фундація.101" вирішила, що з цим потрібно боротися та придумала мобільний додаток "Каратєль", який стане новим словом в боротьбі з порушенням прав громадян.

"Ми вирішили допомогти людям в декілька дотиків на своєму мобільному телефоні поскаржитися на майже будь-яке правопорушення.

У нас там є і ями на дорозі, і автомобіль, припаркований з порушенням правил дорожнього руху, а також хамство чиновників, прострочені товари і не тільки", – розповів Андрій Богданович, голова громадської організації.

Інтерактивний сервіс "Каратєль" не має аналогів в Україні. І вся інформація надана користувачами при реєстрації залишається анонімною, ГО "Фундація.101" надсилає звернення від свого імені.

Проект є не комерційним і гроші на забезпечення його роботи збирають волонтери на онлайн-платформі People's Project.

СІМ УСПІШНИХ ПРИКЛАДІВ ЗАХИСТУ ПРАВ "КАРАТЄЛЕМ":

1

Неправильне паркування

У Харкові Управління патрульної поліції оштрафувало водія автомобіля марки Toyota з державним номером АХ7055НА за неправильне паркування.

Це сталося після того, як один із користувачів додатку поскаржився, що машина була залишена на тротуарі таким чином, що люди не могли навіть протиснутися поміж автівками.

2

Яма на дорозі

У Львові вдалося змусити місцеву владу заасфальтувати яму на перехресті.

За словами користувача, "ввечері постійно напарковано багато машин, і щоразу машини потрапляють у яму".

Перед тим, як звернутися до "Каратєля", він телефонував на гарячу лінію міста. Проте за три тижні не було жодної реакції.

3

Вивіз сміття

Дуже багато заявок надходить стосовно благоустрою. Зокрема, щодо вивезення сміття, яке або не вивозять біля житлових будинків, або залишають на газонах, або воно вивалюється з переповнених урн на зупинках громадського транспорту.

Такий переповнений сміттєвий бак стояв біля одного банківського відділення у Києві. З керівництвом відділення провели профілактичну бесіду, попередивши про адміністративну відповідальність, сміття прибрали.

4

Аварійні дерева

Користувач з міста Ізюма поскаржився на аварійні дерева, розташовані на площі Джона Ленона.

Через тиждень після заявки в "Каратєль" жителі спостерігали за зрізанням проблемних дерев. Користувач записав вдячне відеозвернення.

5

Ремонт міської інфраструктури

Два тижні користувач із Києва проходив повз зламаний паркан на Оболонській набережній. Коли побачив, що "місцевому балансоутримувачу ніякого діла до цього не має", написав "Каратєлю".

На відновлення огорожі районному комунальному підприємству по утриманню зелених насаджень знадобилося 11 робочих днів. Надіслали не лише офіційну відповідь, але й фотофакт виконаної роботи.

6

Дитячі майданчики

З першої спроби вдалося вирішити питання зламаної гойдалки.

Запит надійшов від користувача зі Львова, який зафіксував неподобство на одному з дитячих майданчиків міста.

На радість львівських дітлахів та їхніх батьків привели все до ладу за 13 робочих днів.

7

Стихійна торгівля

Є перші вдалі кроки в боротьбі зі стихійною торгівлею. Користувач з Києва сфотографував торгівельні лотки на тротуарі та в підземному переході, додатково позначивши, що на цьому місці він це спостерігає щодня.

За 14 робочих днів надійшла відповідь, в якій інформували, що під час перевірки наданих фактів були складені два протоколи.

МЕХАНІЗМ РОБОТИ ДОДАТКУ

– Зробити фото або відео, що буде доказом порушення.

– Додати мінімальну інформацію, яка необхідна для розгляду цього звернення.

[L]Сформовані заявки від користувачів надсилаються безпосередньо до організації розробника, де юристи опрацьовують отриману інформацію і направляють звернення в той орган влади або приватну структуру (наприклад, супермаркет), які будуть зобов’язані розглянути й усунути це порушення.

Після того, як "Фундація.101" отримає офіційну відповідь на звернення, її завантажать в додаток, аби користувач міг з нею ознайомитися.

Якщо користувач буде задоволений відповіддю чи, навпаки, вона його не влаштує, він зможе одразу в додатку оцінити її.

"Українська правда. Життя"

Реклама:

Головне сьогодні