МОН перевірить учнів 59 шкіл на вміння читати і рахувати
7 листопада почався другий етап перевірки завдань, що допоможуть визначити, наскільки якісно у школах дітей навчають читацької та математичної компетентності.
Фото DoctorKan/Depositphotos |
Цей моніторинг початкової освіти триватиме до 30 листопада, повідомляє МОН.
Його результати не оприлюднюватимуть і за ними не оцінюватимуть рівень навчання учнів чи шкіл.
"Апробація потрібна виключно для того, щоб підготувати якісні завдання. Так, за підсумками першого етапу, що проходив з 3 до 19 травня, створено анкету для вчителя та визначено можливість використання окремих тестів. А результатом двох етапів будуть укладені тестові зошити та відпрацьована технологія моніторингу", – йдеться у повідомленні МОН.
Участь у другій частині візьмуть 59 шкіл із 13 регіонів України – м. Київ, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Харківська, Херсонська області.
Оскільки теперішні 4-класники ще не оволоділи навчальною програмою початкової школи, у пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів 2017/18 навчального року.
[L]Завдання спрямовані на те, аби зрозуміти, наскільки успішно в українських школах розвивають читацьку та математичну компетентності учнів.
У тестових зошитах з читання міститимуться невеликі тексти, що відрізнятимуться за форматом і змістом.
Школярі повинні будуть знайти певну інформацію, проаналізувати та проінтерпретувати її, відповісти на запитання до текстів та ін.
Тестування з математики буде спрямоване на перевірку знань і вмінь учнів при розв’язанні задач з таких тем, як "Числа і вирази", "Геометричні фігури", "Величини і їх вимірювання", "Представлення даних".
Сам моніторинг вперше відбудеться навесні 2018 року – його проведуть лише для того, аби оцінити якість роботи початкової школи та перебіг освітньої реформи.
При цьому оцінювання окремих навчальних закладів не проводитимуть.
Передбачено, що аналогічні моніторингові дослідження відбудуться також у 2020, 2022 та 2024 роках.
"Ми не перевірятимемо когось конкретно, а діагностуватимемо систему загалом. Насамперед, це стосуватиметься тих кардинальних змін, які ми впровадимо вже 2018 року, коли діти підуть в перший клас Нової української школи. І нам дуже важливо відслідковувати отримані результати та за потреби їх коригувати", – відзначив заступник міністра освіти Павло Хобзей.
Участь у дослідженні не буде загальнообов’язковою: до нього залучать лише ті навчальні заклади, що потраплять до репрезентативної вибірки.