Minecraft: як відеогра виховує й надихає нову генерацію архітекторів. Фото

Minecraft з'явився в 2009-му і відтоді завоював звання однієї з найпопулярніших відеоігор у світі. Як відомо, в 2014-му році Microsoft придбав його та його батьківську компанію за 2,5 мільярди доларів.

Сьогодні гра, у якій ти будуєш свій власний світ, стає в пригоді й цілком дорослим архітекторам та дизайнерам. Чи може відеогра кардинально змінити те, як нині навчають архітектурі та як займаються архітектурою?

Про це пише ArchDaily.

У Minecraft користувач може зводити будинки та міста, будувати підземні бункери за допомогою 3D кубів, різна текстура яких уособлює різні матеріали. Багато хто воліє творити власні світи, але деякі любителі гри уже відтворили в віртуальному просторі такі відомі споруди як Тадж Махал, Білий дім, хмарочос Бурдж Халіфа.

Міжнародна спільнота BlockWorks, яку заснували в 2014-му році четверо любителів онлайн-гри, використовує Minecraft для багатьох своїх проектів у галузі ігор, медіа та освіти.

"Ми почали будувати у більшому розмірі, більш детально, і скоро стало зрозуміло, що в Minecraft є потенціал серйозного дизайнерського інструменту. Ми почали працювати в індустрії ігор, створювати мапи гри та світи для гравців Minecraft. По мірі того, як у нас з'явилося більше роботи, ми збільшили нашу команду, щоби забезпечити запити", - ділиться керівник BlockWorks, студент Кембриджського університету, майбутній архітектор Джеймс Делані.

Зараз до BlockWorks входить 41 "будівельник" із 10 країн світу. Це архітектори, дизайнери та художники-аніматори віком від 14 й до 44 років.

У портфоліо спільноти є славнозвісна Вілла Ротонда Андреа Палладіо, котру майстри відтворили в кіберпросторі за допомоги Королівської асоціації британських архітекторів. Відштовхуючись від плану цієї будівлі, користувачі Minecraft можуть спробувати й собі попрацювати у стилі Палладіо.

Інший цікавий проект, здійснений за сприяння The Guardian - це віртуальне місто майбутнього, зручне для життя та доброзичливе до довкілля.

Minecraft, настільки не складний, що в нього починають бавитися з дитсадочка, являє собою демократичніший, доступніший підхід до архітектури.

"Більш ніж 100 мільйонів людей населяють Minecraft, де вони можуть будувати свої власні світи та жити в них у грі. Ці уявні світи відкривають перед людьми можливості змінювати й своє власне середовище. Ось якою має бути архітектура", - наголошує датський архітектор Б'ярке Інгелс у докомунтальному фільмі Worldcraft, який було представлено на нью-йоркському саміті Future of StoryTelling в 2014-му році.

Із Minecraft організовуються воркшопи та тематичні літні табори для молоді. MinecraftEdu – офіційно створена версія гри для використання під час шкільних занять – від уроків математики до історії мистецтва та, звісно, архітектури.

"Тоді як сьогоднішні архітектори виросли, граючись у LEGO, я не сумніваюся, що наступна генерація виросте на Minecraft", - зазначає Делані.

"Людям варто перестати думати про це як про гру. Це – інструмент системи автоматизованого проектування, і як такий він має найширше використання у світі. У подальшому ми сподіваємося звести мости між дизайном та реальністю"", - додає він.

Нагадаємо, щодо того, як впливають на мозок дитини комп'ютерні ігри, зокрема Minecraft, своєю точкою зору в серії статей нещодавно поділилася психолог та едуколог Катерина Ясько.

Реклама:

Головне сьогодні