З архіву майстерні професора Ґжеґожа Ковальського
Роботи його учнів неодноразово обговорювалися у засобах масової інформації і викликали гарячі суперечки, насамперед щодо свободи та моральності художника, а також меж дозволеного у мистецтві.
1985 року Ґжеґож Ковальський створив майстерню тзв. "Ковальня", випускниками якої стали, зокрема: Павел Альтхамер, Катажина Ґурна, Катажина Козира, Яцек Маркєвіч, Моніка Зєліньська - Мамзета, Артур Жмієвський. Його учні стали визнаними у всьому світі представниками сучасного мистецтва Польщі
Метод свого навчання професор Ґжеґож Ковальський базується на ідеї "Відкритої Форми" Оскара Гансена та культивує постулат співтворчості та співучасті глядачів у створенні остаточної форми мистецького твору.
Основу педагогічного методу Ковальського становила авторська програма, що знайшла своє відображення у вправі: „Простір загальний та простір особистий".
Основними принципами методу:
- рівні права учасників (кожен з них визначає свій особистий простір і одночасно має доступ до того простору, яким є поле спільної діяльності);
- використання сигналів, знаків, жестів, предметів, набір яких залежить від ситуації.
Метою завдання є активна участь у процесі спілкування без використання вербальної мови. Хід процесу - непередбачуваний, він залежить від винахідливості учасників. Єдиною умовою проведення програми є відмова учасників від деструктивних дій, введена після знищення створеної спільно інсталяції одним з її авторів.
На київській презентації професор Ковальський оповідатиме про людський досвід та свідомість форми. Про авторські ж програми професора розповідатиме критик та історик мистецтва Кароль Сенкевич. Зустріч складатиметься з трьох частин: презентація майстерні; відео-документація вправ, проведених у майстерні із коментарем професора Ковальського та відповіді на запитання.
Презентація пройде за адресою : Національний Центр Театрального Мистецтва імені Леся Курбаса за м. Київ, вул. Володимирська, 23В