Презентація з циклу "Відкритий архів" за участі Катажини Козири

Катажина Козира - яскрава постать сучасного польського мистецтва зі світовою славою. Представниця напрямку критичного мистецтва, "скандалістка", яка ламає стереотипи, експериментаторка, яка змінює ідентичності, втілюючи мрії у життя.

Катажина Козира і Артур Жмієвський - випускники майстерні Ґжегожа Ковальського. З навчання вони винесли постулат про те, що мистецтво повинне "торкатися" оточуючого світу. Жмієвський досліджує ґенезу різнопланових соціальних конфліктів. Катажина Козира шукає точок дотику з реальністю в інших площинах, зокрема у сфері мистецтва. Вона вивчає феномен ілюзорності світу створеного мистецтвом, роблячи це в екстремальний спосіб, без загравання. Козира порушує крихку конструкцію ілюзії: перетягає фантазії у сферу реального, де намагається їх розвінчати. Мисткиня бере участь у ілюзіях, викриває їх, але водночас не пропонує нової утопії - глядач повинен самостійно пройти процес емансипації.

Мистецтво Козири - це балансування на межі реальності і вигадки, буденності і високого мистецтва, природності і штучності. Козира ламає суспільні табу та мистецькі канони, пов'язані з тілесністю, вводить дискурси старого, понівеченого, хворого, мертвого, зрештою, "іншого" тіла.

"Ламання кордонів і перетин меж" призводить до медійного розголосу та скандалів навколо праць Козири. Вбити тварину заради мистецтва, підглядати у лазні, ввійти жінці до чоловічої лазні з приліпленим членом, демонструвати хворе тіло під час хіміотерапії, застосовувати справжню зброю та вибухівку у відео-мистецтві, - питання до яких зредукували мистецтво Козири мас-медіа.

З 2003 року Катажина Козира реалізує масштабний мультимедійний проект "У мистецтві мрії стають реальністю". Задум проекту виник з бажання Козири втілити у життя мрію стати "справжньою жінкою" та оперною співачкою. У проекті беруть участь берлінська drag queen Глорія Віагра та оперний співак і вчитель співу - Маестро (Ґжеґож Пітулей). Вони вводять Козиру у свої штучні світи нічних клубів та опери з їхніми усталеними образами ідеальної жінки.

РЕКЛАМА:
Проект реалізовувався у різних місцях (нічні клуби, театри, відкриття виставок, мистецькі фестивалі), а Катажина Козира при цьому втілювалася у оперну примадонну, Мадонну, стриптизерку, казкову Білосніжку, кастрата, Лу Саломе.

Козира грає стереотипами маскулінності і фемінності, вільно змінює статеву ідентичність, доводячи, що стать є перформативним актом, а тіло - костюмом. У Києві під час презентації будуть представлені відео-роботи з цього проекту:


  • Кошмар, 2004 (15')
  • Концерт на фасаді, 2005 (4'42)
  • Мадонна з Пелаго, 2005 (4'03)
  • Примадонна. Реінкарнація, 2005 (8'05)
  • На честь Глорії Віагри, 2005 (4'32)
  • Зимова байка, 2005-2006 (11'42)
  • Кастрат, 2006 (15'59)
  • Cheerleader, 2006 (4'30)
  • У мистецтві мрії стають реальністю, 2006 (20'34)
  • Summertale, 2007-2008 (20')
  • У ролі Лу Саломе, 2005 (3'30)

Катажина Козира народилася у 1963 році. Навчалася на факультеті скульптури у Варшавській академії мистецтв (1988-1993): випускниця відомої майстерні професора Ґжеґожа Ковальського "Ковальня" (дипломна праця - скульптура "Піраміда звірів"). У 1998 році вивчала медіа-мистецтва у Hochschule für Graphik und Buchkunst у Лейпцигу.

Отримала престижну польську нагороду "Паспорт Політики" у 1997 році як митець, який подає великі надії. У 1999 році представляла Польщу на 47 Біенале у Венеції з відео-працею "Чоловіча лазня", за яку отримала почесну відзнаку. Нині мешкає у Варшаві, Берліні та Трено. У Берліні здійснює проект Midgetgallery (www.themidgetgallery.com).

18 травня (понеділок), 18:00

ЦСМ, Староакедемічний корпус НаУКМА, Сковороди, 2

Інформація Польський Інститут у Києві 2880304 (Ольга Клименко)

Фундація "Центр Сучасного Мистецтва" 4257778 (Наталя Галєнчік)

Реклама:

Головне сьогодні