Музичний кіноперформанс "Коло Дзиґи. Одинадцятий"
Національний центр Олександра Довженка та Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA представляють фільм-закриття фестивалю "Одинадцятий" в музичному супроводі Антона Байбакова в рамках циклу акцій "Коло Дзиґи".
"Одинадцятий" (1928) – перша з трьох авангардистських стрічок, знятих Дзиґою Вертовим в Україні. Одинадцятий рік радянської влади – період індустріалізації, зведення Дніпровської ГЕС та інших індустріальних гігантів. Режисер навмисне вирішив обійтися без "круглих дат", щоб уникнути зайвого галасу та офіційних урочистостей. Камера фокусується тільки на головному – на праці, невтомному будівництві нової соціалістичної дійсності в Україні.
Вертов казав, що "Одинадцятий" написано безпосередньо кінокамерою, без посередництва сценарію, і що камера замінила для нього перо письменника. Це дозволило режисерові стверджувати, що він винайшов чисту кінематографічну мову (водночас глибоко соціалістичну), в якій камера безпосередньо фіксує сиру матерію життя.
Музичний супровід до фільму створено українським композитором Антоном Байбаковим. Антон Байбаков пише музику з 1998-го. Незалежний виконавець, що співпрацює з відомими українськими музичними гуртами ("ДахаБраха", Катя Chilly), працює як звукорежисер кіно. 2006 року здобув нагороду на Всесвітньому фестивалі підводного зображення в Антибі (Франція) як звукорежисер стрічки "Портрет, написаний глибиною" (реж. Леся Мацько). У 2011 році отримав дві нагороди за найкращу звукову доріжку на Міжнародному кінофестивалі на Ібіці в Іспанії ("Не скажу", реж. Ігор Копилов) та кінофестивалі "Відкрита ніч" в Україні ("Гойдалка", реж. Сергій Мироненко).
"Коло Дзиґи" – серія започаткованих Довженко-Центром музичних кіноперформансів, в рамках яких відбуваються прем’єри відреставрованих українських німих фільмів в супроводі сучасної музики.
Вхід на показ – лише за списком, який формується на сторінці події в фейсбук.
Місце:
Арт-простір "Мин"
Лектори:
Без лектора
Вартість:
Безкоштовно