Цикл кінопоказів і дискусій «Героїчний Make-up»: тема «Повстанець: клас як герой» та перегляд стрічки «Коліївщина»
Національний центр Олександра Довженка і Національний художній музей України представляють цикл кінопоказів і дискусій «Героїчний Make-up» (в рамках спільного проекту НХМУ та Ґете-Інституту «Герої. Спроба інвентаризації»).
Радянська влада з особливим пієтетом ставилися до кінематографу та його потенціалу. Кіно зіграло вирішальну роль в творенні радянської міфології та пантеону її офіційних героїв. Через кіно та діалог спробуємо дослідити способи конструювання образу «героя» в українському радянському та пострадянському кіно.
В рамках циклу розглянуть ключові фігури цієї міфології – Селянина, Робітника, Вождя, Поета, Бунтівника, Антигероя та інших – і звернуть увагу на особливості їх кінематографічної репрезентації, ідеологічну функцію та історичний контекст.
Слідом за виставкою «Герої: Спроба інвентаризації» спробують простежити, а разом із тим і підважити саму механіку героїзації i її наслідки для сучасної української культури.
20 лютого темою буде «Повстанець: клас як герой». Фільм: «Коліївщина» (1931, реж. Іван Кавалерідзе).
Перший звуковий фільм Кавалерідзе, сценарій якого йому довелося переробляти 17 разів під тиском партійного керівництва. Чудово зняту історико-революційну драму з унікальною символічною мовою, побудовану за принципом асоціативного монтажу, спочатку захоплено прийняли й назвали «потрібною» народові, але вже невдовзі розкритикували за «формалізм і натуралізм».
В фільмі цікаво потрактовано роль українських національних героїв періоду Коліївщини: козак Семен Неживий повертається в рідне село – злиденне й зруйноване. Не в силах миритися з панським визиском, він підбурює бідняків на повстання, яке представники козацької старшини Максим Залізняк та Іван Гонта використовують у власних цілях, зраджуючи народні ідеали.
Місце: Національний художній музей України (вул. Михайла Грушевського, 6), Вартість: уточнюється грн, Організатори: Національний художній музей України , Національний центр Олександра Довженка