Вчимося літати дешево: 9 простих порад. Частина 2
Ми з вами вже знаємо декілька секретів того, як зробити авіа подорожі максимально доступними. Прийшов час дізнатися ще декілька корисних лайфхаків.
Порада п’ята: приховуємо свої наміри
Ідея полягає в тому, щоб не дати розумним технологіям зрозуміти серйозність ваших авіа-намірів. Якщо ви день за днем перевіряєте ціни на квитки на сайті, система це запам’ятовує і знає, що ви плануєте подорож. Тобто, висока вірогідність того, що врешті-решт ви все одно полетите, отже, ціну вам можна давати не найнижчу. На результати вашого пошуку може впливати навіть операційна система вашого комп’ютера – для дорогого Mac вона часто буває вищою. Отже, конспіруйтеся: видаляйте cookies або шукайте квитки за допомогою режиму інкогніто в браузері Google Chrome або використовуйте Tor Browser – анонімність вам забезчпечено.
Порада шоста: брати квиток в обидві сторони
В авіації діє одне непорушне правило: квиток в одну сторону – one-way – завжди дорожчий за round trip. Причому це справедливо і для квитка типу multi city, коли пасажир прилітає до одного міста, а вилітає з іншого. Якщо ж ці два пункти розташовані в одній країні, таку схему маршруту називають Open Jaw – з англійської "відкрита паща". Зручною вона є для тих мандрівників, яким необхідно відвідати декілька пунктів у країні призначення. Приклад: ви прилетіли з Києва до Берліну, а повертаєтеся додому з Мюнхена. Треба тільки, щоб обидва рейси виконувала одна авіакомпанія. Адже за великим рахунком для неї немає значення, яким саме рейсом та на якому літаку ви подорожуєте, найголовніше – що ви залишаєтеся лояльним саме до цього перевізника. Розраховуючи на квиток за тарифом Open Jaw, майте на увазі, що відстань між пунктами Б та В (у нашому випадку Мюнхеном та Берліном) має бути меншою за відстань від А до Б та А до В, тобто від Києва до Берліна та Мюнхена відповідно.
Порада сьома: літайте транзитом
До теми формування цін на авіаційні перевезення... У випадку, коли низька вартість квитка є пріоритетом, не цурайтеся пересадок. З огляду на меншу зручність польотів транзитом через проміжний пункт (або два), такі мандрівки обходяться значно дешевше прямих перельотів. Бажаючі зекономити цим сміливо користуються. Але пам’ятайте: краще не стикувати рейси вручну, купуючи окремі квитки у різних авіакомпаній. Справа в тому, що в разі затримки першого рейсу та запізнення на другий, який виконується іншою авіакомпанією, остання не матиме перед вами жодних зобов’язань: ані доправити до кінцевого пункту, ані компенсувати затримку. Саме тому квитки за всім маршрутом рекомендується купувати "оптом" – тобто оформлювати одним бронюванням у одного перевізника. Навіть якщо авіакомпанія не виконує усі рейси сама, вам запропонують рейси її партнерів. За таких умов перевізники будуть зобов’язані доправити вас до пункту призначення за будь яких обставин.
Порада восьма: сплачуйте лише необхідне
Сьогодні авіакомпанії – не лише лоукости, а й класичні перевізники – пропонують пасажирам власноруч формувати і оплачувати той пакет послуг, який є для них необхідним. Тобто, вартість квитка складається з вартості перевезення та вартості додаткових послуг: перевезення багажу, бортового харчування тощо. Якщо вищеперераховане вам не потрібне, беріть квиток за тарифом "тільки ручна поклажа" та бутерброд з дому або замовляйте харчування заздалегідь, бо так зазвичай відсотків на 30 дешевше, аніж купувати вже на борту.
Порада дев’ята: купуйте з перших рук
Природно, що всі без виключення авіакомпанії зацікавлені в тому, щоб пасажири купувати квитки безпосередньо на їхніх власних ресурсах – офіційних сайтах. Адже це дає перевізникам можливість контролювати кожне бронювання. Бажаючи заманити клієнта на сайт, перевізники роблять нам, пасажирам декілька "компліментів". Перше – відсутність збору за оформлення квитка, який беруть у касі (а це порядку 30 – 35 доларів США). Друге – відсутність жодних прихованих доплат, які можуть бути закладені на сайтах посередників. Третє – фіксація ціни у гривні та, відповідно, страхування від коливань валютного курсу. Четверте – так авіакомпанія матиме ваші прямі контакти і зможе попередити вас у разі виникнення непередбачуваних змін у розкладі вашого рейсу. І п’яте – гарантія найкращої ціни. Розберемо на прикладі МАУ. Якщо пасажир придбав квиток на сайті МАУ, а згодом знайшов більш вигідну пропозицію, йому достатньо лише надіслати запит. У відповідності до концепції "Гарантія кращої ціни" співробітники авіакомпанії перевірять інформацію та, у разі підтвердження, гарантують пасажирові безкоштовне підвищення класу комфорту з економічного до бізнес на середньомагістральному та преміум-економ на далекомагістральному рейсі.
Тож тренуйтеся. Шукайте та знаходьте. Сплачуйте мінімально. І подорожуйте – багато та із задоволенням!