Якщо полетіти не вдається: все про форс-мажори мандрівника та як їх опанувати

Ретельне планування подорожі – це без сумніву річ необхідна. Як то кажуть: "найкращий експромт – це той, який заплановано заздалегідь".

З мандрами та ж історія: спочатку працюємо над підготовкою, а потім насолоджуємося яскравими враженнями. Але життя на те і життя, щоб деколи вносити свої корективи навіть до ідеальних планів – фактор форс-мажору лишається завжди. Але є і гарна новина: у випадку з повітряними подорожами це можна передбачити і підійти до ситуації озброєним.

Тож, розбираємо авіа-несподіванки.

Ситуація 1: вам не дали візу

У світлі останнього перенесення вирішення питання безвізового режиму з ЄС проблема, на жаль, лишається для наших громадян вкрай гострою. Ще якийсь час за візами доведеться ходити, а отже будуть і відмови.

РЕКЛАМА:

Деякі посольства вимагають досить великий пакет документів для отримання заповітної наліпки в паспорт, і авіаквиток в обидва боки завжди входить до цього списку. Але, як ми знаємо, це нічого не гарантує – відмови нерідко трапляються навіть у досвідчених мандрівників із вражаючою історією подорожей.

Але ж квиток ви вже придбали! При цьому наявність всіх дійсних документів для подорожі – це ваш клопіт, отже, авіакомпанія не має якось окремо розглядати такі випадки. Якщо тариф передбачає можливість повернення квитка – добре. Ні – шкода, але нічого не вдіяти.

Щоправда, бувають і виключення, тому купуючи квитки ще до отримання візи, слід поцікавитися політикою авіакомпанії з цього питання. Національний перевізник МАУ, наприклад, поверне вам кошти за квиток, якщо ви звернетесь за 3 дні до вильоту та надасте документи про відмову у візі тієї країни, за напрямком якої придбаний ваш квиток .

Ситуація 2: ваш рейс затримують

Причини для цього бувають різні, але ваші права як пасажира повинні дотримуватися у будь-якому випадку. Знайте, що вас мають нагодувати через 2 години очікування, якщо відстань вашої подорожі менша за 1500 км.

Відстань до 3500 км – ланч-пакет мають видати через 3 години, а для дальніх рейсів (понад 3500 км) – через 4 години. Ви також маєте право на два телефонні дзвінки будь-куди та два електронних листа.

Якщо очікування затягується на 5 годин і більше, а ви не хочете або не можете чекати, вам мають запропонувати альтернативний маршрут або повернути вартість невикористаних сегментів квитка. Затримка затягуються на ніч, але ви готові чекати? Авіакомпанія надасть готель та трансфер.

Якщо внаслідок затримки ви втрачаєте стиковку, вам повинні запропонувати варіанти дістатися кінцевого пункту призначення з мінімальними відхиленнями від початкового розкладу – навіть якщо це передбачає рейси інших перевізників.

Ситуація 3: ваш рейс скасували

Тут "компенсаційний пакет" залежить від причин скасування та від того, наскільки заздалегідь перевізник вас про це повідомив. Давайте почнемо з причин: якщо вони з категорії "форс-мажор" (погода, технічні негаразди, загроза безпеки, страйки тощо), вас все одно мають доправити до пункту призначення альтернативними маршрутами, але компенсацію авіакомпанія платити не зобов’язана.

Інша справа, якщо рейс відмінили з ініціативи перевізника (комерційні причини) і вас не повідомили заздалегідь, – тоді ви маєте право на відшкодування. В залежності від відстані скасованого рейсу сума компенсації коливається в межах 250-600 євро.

Гаразд, а якщо вас проінформували? Тут залежить від терміну: більше ніж за два тижні – авіакомпанія не повинна виплачувати цей штраф, але все одно має або повернути вам кошти за квиток, або доправити до пункту призначення іншим шляхом.

Дізналися про скасування за 13-8 днів до вильоту? Вам мають запропонувати альтернативний маршрут з вильотом у межах двох та прильотом у межах 4-ох годин від часу, вказаного в першому квитку. Якщо ж період попередження менше 7 днів, новий переліт має стартувати не пізніше години і прибувати не пізніше двох годин від початкового розкладу.

Ситуація 4: ви спізнилися на рейс

Залізне правило досвідченого авіа мандрівника – завжди прибувати в аеропорт заздалегідь. Краще спокійно попити кави вже на місці, аніж палити нервові клітини в заторах чи просити інших пасажирів пропустити вас без черги на контроль повітряної безпеки, бо ця черга виявилася несподівано довгою, а ваша посадка закінчується за 3 хвилини.

І якщо на рейс ви все ж таки спізнилися з власної вини, нічого тут не вдієш. У більшості випадків доведеться купувати новий квиток, і буде він зовсім недешевим. Звичайно, бувають тарифи, які дозволяють вносити зміни навіть у таких ситуаціях, але якщо це не бізнес-клас, то за ціною щось дуже на нього схоже. Тож не ризикуйте.

Інша історія, якщо ви спізнилися на рейс з вини авіакомпанії, яка, наприклад, затримала попередній літак. Тут вас мають перебронювати на найближчий доступний рейс, щоб до пункту призначення ви дісталися з мінімальною затримкою.

Це безкоштовно, але за умови, що у вас так званий наскрізний квиток – тобто оформлений одним бронюванням. Незалежно від того, чи всі рейси в рамках цього квитка виконує один перевізник, чи різні авіакомпанії-партнери – зобов’язання щодо вас лишаються незмінні.

А ось якщо у вас різні квитки і стикували ви рейси вручну, то тут вся відповідальність суто ваша. Оскільки передбачити форс-мажорні ситуації все-таки складно, і літаки час від часу спізнюються, то стикування такого типу – це завжди трохи гра у російську рулетку.

Віддавайте перевагу наскрізним квиткам – ризиків у житті й так вистачає, навіщо створювати їх власними руками?

У другій частині матеріалу читайте ще про декілька форс-мажорів, які можуть очікувати вас в аеропортах відльоту та прибуття.

Реклама:

Головне сьогодні