Їздити електричкою – це нікчемно?

Нещодавно голова Житомирської обладміністрації Сергій Рижук на запитання журналістів, чи буде він користуватися електричкою Житомир-Київ, відповів, що йому дешевше пересуватися на власному автомобілі, а їздити електричкою – це нікчемно.

"Якщо хочуть бачити губернатора простим рубахою-парнем — цього не буде. Я не буду їздити електричкою", - зазначив Рижук. На зауваження, що мер Лондона їздить на велосипеді, Рижук відповів прислів'ям: "Коня кують, а жаба ногу підставляє. І взагалі, у нас цивілізація. Це не питання дешевого авторитету і "хлопця в дошку". Я вважаю, що їздити електричкою – це нікчемно".

Між тим, десятки, якщо не сотні тисячі жителів Київської та суміжних областей добираються до столиці на роботу саме електричками, які часто є чи не єдиним доступним транспортом.

В середньому з Ніжинського та Яготинського напрямків на дорогу до Києва в один бік люди витрачають близько 1,5 години часу. Якщо врахувати дорогу назад та пересування людей по самому місту, то можна уявити, яких зусиль вартує поїздка до робочого місця!

У години пік вагони, як правило переповнені, сісти мають змогу пасажири ближчих від місця відправлення станцій, решта людей стоять у проходах, а той у тамбурах.

РЕКЛАМА:

Електрички особливо переповнені у п’ятницю та у передсвяткові дні, коли студенти повертаються додому. Тоді важко потрапити навіть у тамбур і люди, щоб доїхати до своїх станцій, змушені стояти скорченими, дихаючи один одному в потилицю, поки не повиходять жителі ближчих станцій.

У листопаді відбувся страйк пасажирів, що користуються напрямом Київ-Коростень. У матеріалі, поширеному у ЗМІ організаторами протесаної акції, йшлося, що збунтуватися людей змусило скорочення кількості поїздів та вагонів, регулярні запізнення електропоїздів, незадовільний санітарний та технічний стани платформ та рухомого складу, невчасне інформування пасажирів про зміни у розкладі та відмови на вимогу пасажира повертати гроші за придбаний квиток.

"Від значного погіршення якості залізничного сполучення на ділянці Київ-Коростень (за останні півроку) страждають близько 100 тис. мешканців Ірпінської агломерації, 27 тис. Малина та 66 тис. Коростеня, адже значна частина населення працює та навчається у Києві. Переповнені вагони створюють небезпечні для життя та здоров’я умови (в тамбурах 5х2 м. стоїть до 25 людей); регулярні запізнення електропоїздів на 5-120 хв.; простої між станціями (до 60 хв.) призводять до численних запізнень на місця роботи та навчання", - зазначалося у повідомленні.

У підсумку пасажири зібрали 1200 підписів під скаргою, яку відправили в адміністрацію Південно-Західної залізниці, на що отримали відписку у вигляді письмового роз’яснення про застарілість рухомого складу та відсутність грошей на його оновлення.

В адміністрації залізниці пояснюють, що купувати нові вагони немає за що, оскільки приміські перевезення збиткові, а місцеві облдержадміністрації лише на третину компенсують перевезення пільговиків. Все, що може вдіяти Південно-Західна залізниця у цій ситуації – це кожні сім діб здійснювати планові ремонти електричок у депо "Фастів".

"У Південно-Західній залізниці існує план оновлення рухомого складу на 2012 рік. Однак залізниця не має на це достатньо коштів, бо компенсація за перевезення пільгових категорій громадян від місцевих облдержадміністрацій складає лише 27%, а загальна сума недоотриманої компенсації становить 61, 2 млн грн. Також люди не купують квитки. У вагонах тісно, а по квитках цього не видно… Ми не маємо змогу поставити на всіх станціях турнікети. У нас не вистачає рухомого складу і щоб не відміняти рейси, ми скоротили кількість вагонів", - розповіла заступник начальника адміністративної служби з інформації і зв’язків з громадськістю Ганна Малієнко.

Приміські пасажирські перевезення збиткові у всьому світі й компенсуються з муніципальних бюджетів.

Сумніваюся, що якась облдержадміністрація забула у своєму бюджеті закласти гроші на транспортні потреби своїх голів, у тому числі купівлю дорогих авто.

Якби керівництво областей наслідувало своїх європейських колег і хоча б інколи пересувалося громадським транспортом, тоді, можливо, і транспорт краще курсував і слуги народу до людей трохи наблизилися.

Фото Андрія Прибори

Реклама:

Головне сьогодні