Дівчачий FAQ: "Що робити, коли ти потрапив у ДТП"

"А ти тряпачкай патрі і царапін нє будєт відна..." – так почалося моє ДТП, коли мене влупив таксист на "Ланосі".

"Про яку ганчірку Ви мені говорите? Ви он до металу мені стерли!"

"Ну тагда визивай ГАІ", – каже він мені.

Поки викликала ДАІ, куди вони тільки мій виклик не перенаправляли: і в Голосіївський відділ, і в Печерський. Аж поки до них "доперло", що то Шевченківський.

7 дзвінків і рівно дві години. Весь цей час ми перекривали рух на й без того непростому перехресті, викликаючи тонни негативу у водіїв інших машин.

РЕКЛАМА:

Нарешті, заміри зняті, у мене забирають усі документи, крім страховки, яку я намагаюсь знайти й ніяк не знаходжу в бардачку – бо бардачок у машині він і є бардачок. Починається стандартна процедура опису. Кожен із нас пише свої свідчення із приводу ДТП.

Я досі веду себе чемно. Аж тут мені на очі потрапляє фраза у свідченнях таксиста, що його на світлофорі "підрізала тойота авенсіс"… Моє "забрало" падає. Я виходжу з машини й поглядом дикого Мауглі дивлюся йому в очі, а потім починаю бажати йому "всього найкращого".

Доки ми чекали ДАІ, таксиста встиг догнати автобус, який навіть не зупинився, потер йому задній бампер і поїхав собі далі. Ну й десь у цей момент моє "забрало" кудись дівається, я згадую про те, що я все ж таки дівчинка – і я починаю ревіти від того, які бувають нечесні люди. Похнюплений таксист із тимчасовим талоном іде в нікуди.

Далі починається найцікавіше: Даїшники вмикають циганщину. Ні, не красиві циганські пісні з балканськими мотивами з кінофільмів Кустуриці, а справжню таку циганщину. Це, знаєте, такий прес психологічний: коли вони бачать, що дівчинка, на гарній машині, що реве сидить, що туш уже тече по голим колінкам – і вже вона в "правильному" стані.

Починають вони, звичайно, із запитань, чи переписала я його страховий номер, його дані тощо, тощо. Я сиджу зніяковіла й розумію, який я лох, і як можна було цього не зробити. Прозоро натякають мені на хабара в розмір максимального штрафу за відсутність автоцивілки. Я включаю повну дуру й "не розумію", про який "додаток" до протоколу вони говорять.

У цей час моя аналітична половина мозку мінімально ще працює, і я все пишу на відео. Та от біда – закінчується пам'ять у телефоні (про це я дізналася лише пізніше)

"То 850?" – питаю я. – "Ну, можна трошки менше".

Думаючи, що продовжую писати відео, я витрушую геть усі гроші з гаманця – там не дістає навіть на мінімалку – 450 гривень. На заднє сидіння висипається купа дрібних купюр, що в сумі складає 433 гривни. І тут вони віддають давно (!) заготовлену довідку про пошкодження від ДТП, мої права й техпаспорт… А також "с барскава плеча" пишуть мені номер страхового поліса таксиста.

Я виходжу з їхньої машини в трансовому стані. Як колись, у 19, коли з мене витрусили всі мої 22 гривни цигани під інститутом, розповідаючи мені, що якщо я відкрию гаманець через добу, то там буде добра сотня.

У цей момент я розумію, як мене щойно обібрали як липку, забравши останні гроші. Що я щойно дала хабара, хоча ніколи цього не роблю. Що в державі нашій нічого не змінилося й до Грузії нам ще ой як далеко. Що я абсолютно не знаю, що треба робити, коли потрапляєш у ДТП, які документи фотографувати чи дані переписувати.

Коротше кажучи – я повний лох.

У змішаних почуттях я їду додому й розумію, що я нічого не розумію.

І що так само нічого не розумітиме якась інша дівчина, чи хлопець, чи хтось інший, хто не потрапляє в аварії щодня або часто – хтось, хто не знає що треба записати, дізнатися, запам'ятати. І що було би добре видати у світ хоча б якийсь мінімальний довідничок із порадами – що робити, коли ти потрапив у ДТП.

Отже, ось Вам, дорогенькі, дівчачий такий собі мануал, що робити, коли з тебе клеять лоха ДАІшними циганськими методами:

1. Домовляйтеся на місці з іншим водієм – бо коли приїде ДАІ, виявиться, що Ви ще й винні.

2. Вказуйте точну адресу пригоди – найближчий будинок до Вас або ж номер освітлювальної опори, якщо це далеко від житлового сектору, і одразу уточнюйте, який це район міста, – бо як показує практика, ніхто в "102" в тих районах не шарить.

3. Перевірте, чи є у Вас техпаспорт, права й страховий поліс. Якщо щось Ви забули вдома – терміново телефонуйте домашнім, нехай Вам довезуть, бо обберуть як липку. Як показує практика моя та моїх друзів, ДАІ їде від двох до трьох годин, якщо немає постраждалих на місці.

4. Пишіть у протоколі все, що хочете сказати. Якщо треба, малюйте свою схему – судді буде цікаво.

5. Перепишіть повністю всі дані по автомобілю, з яким у Вас стався "нєжданчік": номер машини, повні дані техпаспорту, страховий поліс, запишіть телефон Вашого колеги по нещастю, що Вас влупив або в якого в'їхали Ви. А краще - з усіх боків сфотографуйте всі: документи, місце ДТП, як стоять машини й водія. Раптом що – бодай знатимете, кого шукати.

6. Маючи інтернет у телефоні, перевірте, чи дійсний той страховий поліс, який Вам дав переписати водій іншої машини. Він може вважатися таким, що втрачений або зареєстрований на іншу особу – і тоді біда-біда, бо страхова не зможе зробити Вам виплату. У цьому випадку краще, напевно, мати биту в багажнику, але ж це мануал для дівчат...

7. Подивіться навколо: можливо, десь поруч є камери спостереження, і можна буде попросити зняти з них відео. Це актуально в тому разі, якщо Ви, як і я, пожалкували грошей на відеорегістратор і купили собі нове плаття, телефон, туфлі чи ще щось.

8. Сфотографуйте протокол ДАІ й зверніть увагу на висновок у ньому: чи дійсно Ви з ним погоджуєтесь. У мене все мерехтіло в очах, коли я дивилася в протокол. Я нічого не змогла прочитати, перебуваючи в шоковому стані.

9. Зателефонуйте у свою страхову, і краще одразу. У крайньому випадку протягом трьох днів необхідно повідомити свою страхову, інакше потім Вашу заяву можуть признати недійсною.

10. А далі – welcome to hell. Чекайте поштою повістку в суд, якщо даїшники Вам її пообіцяли. Бережіть усі папери, що вони їх Вам дадуть. У кращому випадку – їх буде один, де будуть указані дані щодо пошкоджень Вашого авто. У гіршому – два: копія протоколу й тимчасовий талон, якщо у Вас відібрали права.

11. Наступного дня з усіма документами їдьте у свою страхову, пишіть заяву, потім їдьте в страхову того, хто у Вас в'їхав, і теж пишіть заяву.

12. Далі на вас чекають технічні експертизи: ваша страхова їх буде перебільшувати, страхова винуватця – намагатись значно зменшити. Тож будьте уважні. Пильнуйте за оцінкою експертів, адже саме згідно їхніх висновків суд і призначає розмір відшкодування.

13. А далі просто чекайте повістку в суд, якщо така буде. Якщо ні – телефонуйте в страхову, дізнавайтеся, чи вже відбувся суд, просіть щоб видали рішення. Або ж дізнавайтеся, у якому саме райсуді відбуватиметься слухання, та з паперами, що підтверджують вашу причетність до справи, у канцелярії суду беріть на вивчення справу та замовляйте копію рішення.

14. Бувалі кажуть, що мене це лише чекає попереду, що виплата страхової може затягнутися на строк від 3 до 6 місяців, і це не з моменту ДТП, а з моменту рішення суду, і після того, коли страхова винного в ДТП отримає на руки всі необхідні документи. Якщо ви самостійно зберете всі папери, та доставите їх до страхових – то справа значно пришвидшиться.

15. Будьте уважними: пишіть усе на відео так, щоб інші не бачили – попередньо відключивши звук, бо при натисканні кнопки запису відео телефони стандартно видають характерний звук. Не давайте хабарів, а якщо даєте – записуйте на відео. Дізнавайтеся, як звали обох "прібивших на мєсто прєступлєнія" даїшників, записуйте номер їхньої машини.

16. І останнє! Якщо встигнете – це можна зробити завчасно, поки ДАІ до Вас їде-їде й ніяк не приїде, – перепишіть серійний номер усіх банкнот. Негайно телефонуйте в міліцію й пишіть заяву про те, що ось ці самі даїшники взяли у Вас хабара, видавайте список переписаних банкнот.

Вуаля й вітання! Ви щойно посприяли знищенню корупції в нашій країні.

Реклама:

Головне сьогодні