Навіщо бізнесу благодійність: користь та ризики

Студія Walt Disney підтримує фонди, які ведуть боротьбу з глобальним потеплінням та захищають дику природу.

Група BMW ініціює великі освітні програми, займається проблемами дорожньої безпеки, бере участь у лікуванні пацієнтів із ВІЛ/СНІДом.

Авіаперевізник Emirates спонсорує благодійні проекти з метою побороти бідність та допомогти отримати житло, лікування та освіту малозабезпеченим дітям з тих країн, куди здійснюються їхні рейси.

Участь у благодійності не завжди означає грошові інвестиції. Фото Rawpixel/Depositphotos

Представники великого бізнесу вже давно зрозуміли, що не можуть існувати поза суспільством. Вони все частіше долучаються до вирішення соціальних проблем.

У всьому світі, і Україна – не виняток, компанії зрозуміли переваги соціальної проактивної позиції. Благодійність стала для них не разовим спонтанним проявом милосердя, а окремим напрямком стратегії розвитку та можливістю позитивно впливати на суспільство.

Що ж отримує бізнес, який спрямовує на добрі справи свої товари, професійні послуги чи людський капітал та розділяє прибуток із суспільством?

ЛОЯЛЬНІСТЬ СПОЖИВАЧІВ ТА ЗАЛУЧЕННЯ НОВИХ КЛІЄНТІВ

За даними дослідження, яке було проведене американською компанією Sirota Survey Intelligence, 55% споживачів у всьому світі готові платити більше за продукти та послуги соціально відповідальним компаніям.

Крім того, за даними іншої дослідницької компанії Reputation Institute, 73% людей у всьому світі порекомендують такі товари та послуги своїм друзям та рідним.

Доказом цього твердження, наприклад, можна вважати акцію "Помічник Санти" у кількох київських кав’ярнях та ресторанах.

Зокрема, продаж благодійних десертів у кафе BlackBerry, кошти з яких йшли на допомогу підопічним фонду "Запорука", виріс на 15%.

ПОКАЗНИК СТАБІЛЬНОСТІ ТА СТАЛОГО ФІНАНСОВОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

Участь у благодійних проектах покращує репутацію компанії, демонструє її надійність, а постійна підтримка довготривалих програм стає показником стабільності та сталого фінансового благополуччя.

Недарма рейтинги компаній з найкращою репутацією у корпоративно-соціальній відповідальності очолюють такі гіганти як Microsoft, Google, BMW.

ЗГУРТУВАННЯ КОЛЕКТИВУ, КРАЩЕ СТАВЛЕННЯ СПІВРОБІНИКІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА РОБОТОДАВЦЯ

Згідно з дослідженнями, 80% співробітників пишаються тим, що працюють у соціально відповідальній компанії, а 92% визначають програми благодійності як "важливі" або "дуже важливі".

Причетність працівників до втілення таких проектів сприяє створенню спільних цінностей працівника та компанії.

Наприклад, популярними є спортивні благодійні змагання.

В Україні компанія "Агромат" вже кілька років поспіль проводить турніри з міні-футболу, які не тільки зміцнюють командний дух колективу, популяризують здоровий спосіб життя, але й рятують життя хворих дітей.

НЕПРЯМА РЕКЛАМА, ЯКА ЗАПАМ’ЯТОВУЄТЬСЯ КРАЩЕ ЗА РОЛИКИ

Наприклад, у рамках соціального проекту "Разом за природу", який реалізовується разом із "Моршинською", у Карпатах висадили тисячі дерев. Про це написали ледь не у всіх ЗМІ країни.

Але тут важливо, аби реклама доброї справи не була самоціллю, адже люди відчувають фальш і розуміють, де щире бажання допомогти, а де самовихваляння.

РRO BONO

Участь у благодійності не завжди означає грошові інвестиції.

Не менш цінною є допомога pro bono – безкоштовні професійні послуги, надані компаніями громадському сектору задля суспільного блага.

Наприклад, в Україні колектив архітектурної компанії "АІММ-ГРУП" безкоштовно розробив для фонду "Запорука" проект будівництва оновленого центру "Дача", в якому проживатиме 15 родин з онкохворими дітьми під час лікування.

Попри те, що працювали здебільшого вечорами та у вихідні дні, колектив щиро долучився до благородної справи, ініційованої керівниками.

РИЗИКИ ТА ПОБОЮВАННЯ

Говорячи про користь, ми не можна промовчати й про них.

Нецільове витрачання коштів – один із найпоширеніших страхів.

Проте варто розуміти, що благодійність має бути системною і це відповідальна робота.

Тут все, як у бізнесі: потрібно зафіксувати цілі та терміни реалізації, визначити необхідні ресурси і показники ефективності тощо.

Дати гроші на благодійність і вважати, що справу зроблено, – помилка.

Компанія серйозно підходить до вибору бізнес-партнера, так само має бути і з вибором партнера у громадському секторі.

Є ризик зіткнутися з потоком прохачів після того, як фірму визнають соціально активною.

Аби цього уникнути, необхідно обрати один чи кілька чітко окреслених напрямків допомоги, а також благодійні організації, які мають досвід у цій сфері.

[L]Тоді ви зможете об’єктивно сортувати прохання та реагувати на ті, що відповідають вашій тематиці.

Досвід фонду "Запорука" доводить, що налагодити контакт та успішно співпрацювати з великим бізнесом можливо.

Головне бути чесними один перед одним, розділяти цінності, чітко знати, яку соціальну проблему ви вирішуєте, як плануєте це зробити і як будете звітувати.

За 8 років нам допомогли десятки компаній, завдяки яким понад 1000 онкохворих дітей жили на "Дачі" разом зі своїми батьками та братиками-сестричками.

Для них це була єдина можливість під час лікування бути поруч з найріднішими.

І саме така підтримка надихала їх на боротьбу з хворобою.

Ми завжди раді новим знайомствам: як із великим бізнесом, так і з простим волонтером. Адже цінною є будь-яка допомога.

Наталія Оніпко, президент благодійного фонду "Запорука", спеціально для УП.Життя

Реклама:

Головне сьогодні