Як купувати безпечно онлайн

Як купувати безпечно онлайн

Кілька кліків – і продукт з будь-якої країни доставлять до наших дверей.

Так працює онлайн-шопінг. А як щодо безпечності придбаної продукції?

Держава має наглядати за ринком, щоб захистити споживачів від потенційної шкоди. Проте самостійно ми так само можемо убезпечити себе від шкідливої продукції.

Ось сім порад Європейської Комісії, як купувати в інтернеті безпечно.

1. Знай, у кого купуєш

Купуючи щось у звичайному магазині, ви розумієте, кому можна повернути товар у разі проблем з ним. А до кого звертатися у випадку онлайн-шопінгу?

ВІДЕО ДНЯ

Чим більше інформації про виробника, імпортера чи продавця товару вам відомо, тим краще.

Звертайте увагу на контактну інформацію на сайті продавця, щоб розуміти, з ким спілкуватися у разі виникнення проблем.

У разі відсутності даних про адресу знаходження суб'єкта господарювання - власника інтернет-сайту та його організаційно-правової форми (ТОВ, ФОП та ін.) - орган, відповідальний за захист прав споживачів (Держпродспоживслужба), передаватиме вашу скаргу Кіберполіції.

2. Не купуй товари, що публікують у Системі швидкого оповіщення (Rapid Alert System) RAPEX

Європейська Комісія веде список небезпечної нехарчової продукції, виявленої у продажу на ринку ЄС.

Інформація про це публікують щотижня у Системі швидкого оповіщення RAPEX.

На сайті ви можете шукати речі за категоріями, брендом, країною походження, найменуванням, щоб дізнатися, який саме ризик від конкретної речі, небезпечність якого визнали компетентні органи країн ЄС.

Наприклад, туфлі від NAF NAF містять надто високу кількість хрому, який може викликати алергію.

Є аналогічний ресурс, який веде список небезпечної продукції у світі.

Підпишіться на щотижневі звіти у Системі оперативного сповіщення.

Ви можете налаштувати отримання новин про небезпечну нехарчову продукцію за її конкретним типом, брендом, країною походження та ін.

Наприклад, ми вибрали категорію "Продукти для догляду за дітьми" та країну походження – Україну.

Приклад персоналізації щотижневих звітів від RAPEX

3. Купуєш іграшку? Перевіряй застереження щодо її безпечності

Онлайн-інформація щодо продукції не завжди має чіткі попередження про безпеку. Уважно переглядайте картинки та матеріали на цю тему.

Наприклад, іграшки непридатні для дітей до трьох років повинні мати піктограму, що вказує на таке обмеження.

Ця піктограма означає, що іграшка може містити невеличкі частинки, які дитина може проковтнути та задихнутися.

В свою чергу іграшки для дітей до восьми років не можуть мати металевих чи гострих країв.

Щоб дізнатися більше, рекомендуємо переглянути посібник про потенційно небезпечну продукцію від Європейського альянсу з безпеки дітей.

Там можна знайти дієві поради, як застерегтися від шкоди та зробити життя дітей безпечнішим.

4. Читай інструкції з безпеки та роби правильний вибір

Обов’язково читайте будь-які інструкції з безпеки, що надають онлайн.

Перевіряйте, як правильно використовувати продукт.

Наприклад: Ігор купує велосипед для сина Олега. Він знає, що в інструкції з безпечного використання має бути вказівка мінімального віку чи зросту дитини, для якої призначений велосипед.

Якщо Ігор не впевнений, що велосипед відповідає вимогам, він попросить продавця чи адміністратора сайту надати інформацію.

Будь-яка продукція, яку продають в Україні, повинна мати інструкцію українською мовою.

Якщо ця вимога не дотримана, і ви не знаєте мови, якою написана інструкція, це обмеження вашого права на інформацію про продукцію та застереження щодо її безпечного використання. У такому разі рекомендуємо звернутися до Держпродспоживслужби.

Тож будьте пильними, адже необізнаність може наразити вас на небезпеку.

5. Перевіряй відгуки про продавця та продукцію

Читайте, що пишуть інші користувачі про свій досвід використання цікавої для вас продукції.

Чи не було в інших людей проблем із нею?

Відгуки про сайт також бувають корисними, адже вони дозволяють дізнатись, чи були раніше якісь проблеми з продавцем.

Деякі платформи дають можливість перевірити рейтинг продавця та дізнатися більше про нього. Ось як це відбувається, наприклад, у AliExpress:

У Amazon також є рейтингова система, де покупці оцінюють кожного продавця. Там можна побачити загальний рейтинг та відсоток позитивних відгуків.

6. Придбав небезпечний товар? Говори про це

Рекомендуємо спочатку повідомити про проблему продавця, потім контактувати Держпродспоживслужбу. Хоча ви можете звернутися до неї зі скаргою і відразу.

Не соромтесь писати відгуки про продукт на сайті, щоб повідомити потенційних покупців про виявлені проблеми.

Це допоможе іншим уникнути подібних ситуацій та зробити свідомий вибір.

7. Зареєструйте придбану продукцію на сайті виробника

Ця функція не завжди доступна. Але якщо виробник дає таку можливість, зареєструйте куплений товар на його сайті.

Реєстрація на багатьох сайтах продукції відбувається приблизно так

Найперше реєстрація потрібна, щоб зрозуміти, що ви придбали не контрабандний товар, а офіційно ввезену продукцію.

Завдяки цьому ви будете відразу повідомлені про будь-які новини щодо продукту. Так виробник зможе надати вам кращий сервіс.

Іноді додатковою перевагою реєстрації є можливість придбати корисні додатки до продукту зі знижкою чи навіть безкоштовно.

У разі виявлення дефектів виробник зобов’язаний відкликати продукцію та повернути покупцям кошти.

Реєстрація товару на сайті виробника допоможе швидше відреагувати на можливі проблеми та отримати інформацію щодо безпечного користування.

Реклама:

Головне сьогодні