Перекваліфікація: як викликати довіру потенційного працедавця

Перекваліфікація: як викликати довіру потенційного працедавця

Зараз багато говорять про те, що бізнес дуже швидко змінюється і працівникам треба адаптуватися до цих змін, щоб не випасти з гри. Треба постійно відслідковувати нові тренди в професії і набувати нових навичок.

В той же час, є інша тенденція – вузька спеціалізація. Працедавці потребують вже готового спеціаліста певного фаху з конкретної сфери.

Наприклад, менеджер з розвитку бізнесу у сфері професійних послуг не підійде для агро-компанії чи комерційний директор у сфері роздрібної торгівлі не влаштує виробництво.

Відсутність знань про індустрію, брак контактів, розуміння специфіки продукту...

Про те є ще одна проблема, яка на початку кар'єри була знайома кожному з нас і до якої ми повертаємось, коли приймаємо рішення про зміну фаху.

РЕКЛАМА:

Багато хто з нас може згадати власний досвід розчарування, коли прагнучи змінити напрямок діяльності, надсилав резюме на вакансію і навіть не отримував дзвінка у відповідь.

Що ж робити, коли потрібного досвіду немає, але є переконання, що момент змін вже настав?

Поговоримо про конкретні кроки, які будуть актуальними і для тих з нас, хто ще не має професійного досвіду і для тих, хто хоче поміняти професію.

Чому працедавець не дзвонить кандидату без досвіду?

Все просто – він боїться помилитись, немає довіри.

Тобто наше завдання, як кандидата, сформувати довіру потенційного працедавця до нас. Допоможе простий алгоритм.

Етап 1: збір інформації

Бажання – це добре. Тепер треба набути розуміння нової сфери.

Взяти це розуміння ми можемо лише, якщо почнемо вивчати її. Читаємо книжки та статті лідерів думок індустрії, відвідуємо тематичні заходи, цікавимось персоналіями, стаємо членами асоціацій, клубів тощо.

Крім того потрібно шукати контакти – людей, які б могли наблизити нас до нашої нової професії. Відповідно, розповідаємо знайомим, друзям про наші плани, запитуємо чи можуть порекомендувати з ким можна поділитись досвідом, отримати рекомендації.

І обов’язковий момент – вивчення компаній, що можуть нас цікавити. Знаходимо їх назви, читаємо інформацію на сайтах і, звісно, ж відслідковуємо вакансії.

Ще одним надзвичайно важливим елементом етапу збору інформації є вибір і проходження додаткового навчання за вашим новим фахом.

Етап 2: підготовчий

Тут нам потрібно підготувати своє резюме і скласти план дій з пошуку нової роботи за новим фахом.

Будьте уважні. Яким би гарним не був ваш попередній досвід і як би вам не було шкода, але його доведеться якщо не повністю викинути з резюме, то скоротити до мінімуму.

Навіть якщо ви були директором з продажів та маркетингу і маєте довгий список досягнень в цій сфері, список потрібно скоротити до дат працевлаштування, назви компанії і посади та 2-3 речень про основні успіхи.

Максимальний акцент в новому резюме повинен бути зроблений на ті дії, які ви вже вчинили в новому напрямку – курси, додаткова освіта, конференції, асоціації, досвід на фрілансі, волонтерський досвід – все буде добре. Бажано в деталях і на самому початку резюме.

Етап 3: активний

Всі засоби добрі, щоб донести інформацію про вас до працедавця – розміщення резюме на сайтах роботи метод консервативний, але ним не варто нехтувати, соціальні мережі – Linkedin – номер 1, тематичні групи в Facebook, відслідковуйте оголошені вакансії і в той же час надсилайте спонтанні резюме до потенційних працедавців.

І ще моя порада, як фахівця HR з майже 15-тирічним стажем. Не витрачайте час на довгі та шаблонні мотиваційні листи!

Якщо маєте що додати до резюме в своїх оригінальній формі – додайте, але коротко і чітко.

У вас є 8-12 секунд, щоб зачепити увагу рекрутера. Час залежатиме від того він належить до покоління Z чи до міленіалів.

Лист на кшталт "Хочу знайти компанію, де зможу застосувати всі свої знання і вміння.." відразу йде в треш.

І ще одна перевірена рекомендація – надішліть своє резюме всім друзям і знайомим і розкажіть яку роботу шукаєте. Рекомендація від працівника, якого вже знають в компанії, дасть вам фору довіри до вашої кандидатури і може стати саме тим щасливим квиточком.

Мар'яна Гринишин, CEO, старший рекрутер агентстваAboutHR, спеціально для УП.Життя

Титульна світлина AndreyPopov/Depositphotos

Реклама:

Головне сьогодні