Як знайти себе у світі моди. Мій досвід навчання fashion-маркетингу у Європі

Для більшості українців уявлення про світ моди обмежені знаннями прізвищ декількох дизайнерів та моделей зі світовим ім’ям типу Крістіана Діора, Кельвіна Кляйна та Наомі Кемпбелл.

А якщо говорити про моду в Україні… Хіба що, дехто може згадати Ukrainian Fashion Week.

Я – молода українська дизайнерка та модельєрка.

Fashion-індустрія – це моя сфера. Реалізувати себе у ній – це рідко про везіння та талант від бога, а більше про щоденну працю над собою та неперервний процес навчання.

Мені 28 років, я живу у Львові, де розвиваю свій проект-бренд одягу ULTRASOUND (зараз готую нову колекцію). Крім того, співпрацюю з львівським простором KARP, де допомагаю з розробкою образів для артистів, стилізацією зйомок. Також дистанційно працюю стилістом з Нью-Йоркською fashion-платформою LookStyler.

РЕКЛАМА:
Мій проект-бренд одягу ULTRASOUND

Це сьогодні. А до цього був важкий шлях пошуку себе в Україні, Європі та Азії, участь у конкурсах та життя у Мілані.

Через особисту історію від студентки коледжу до створення власних колекцій одягу я хочу відкрити двері до світу моди, поділитись досвідом навчання у Європі та надихнути "молоду кров" української fashion-індустрії.

Потрапити у "моду"

Шість років я навчалася у Львівському художньому коледжі ім. І. Труша, де отримала глибоку академічну базу знань малюнку та композиції.

Але найбільше на бажання працювати в індустрії моди та дизайну вплинули подорожі. З 20 років я була моделлю у Шанхаї, Гонконгу, Мілані та паралельно працювала у майстернях дизайнерів асистентом, стилістом, допомагала організовувати fashion-покази. Так я вперше отримала знання та досвід у конструюванні та моделюванні одягу.

Зустрічаючи щодня десятки людей, які формують світові тренди та виражають свою особистість в одязі, я стала задумуватись про створення власної колекції.

Приблизно у цей час, працюючи у Шанхаї, я дізнаюсь, що в Україні в рамках Ukrainian Fashion Week проходить конкурс для молодих дизайнерів та ілюстраторів – Epson Digital Fashion.

Вхопилася, бо це був чудовий шанс не просто відшити свою першу колекцію (на яку у молодих дизайнерів часто просто немає коштів, зв’язків та досвіду), але й одразу представити її на головному подіумі України.

Крім того, сам проект був цікавим, адже для створення одягу дизайнери також розробляли digital-принт. Далі цей принт друкували на білих тканинах завдяки спеціальним текстильним принтерам. Саме тому це була можливість не просто створити власну колекцію, але й використати для її пошиття тканину з абсолютно унікальним принтом, який не повториться ніде у світі.

Щоб взяти участь у проекті, необхідно було надіслати на конкурс ескізи колекції, які я одразу почала розробляти.

В рамках Ukrainian Fashion Week проходив конкурс для молодих дизайнерів та ілюстраторів – Epson Digital Fashion

На я конкурс готувала колекцію з принтами ультразвуку митця Аскольда Кучера. Відправила їх та чекала результату. І невдовзі отримала щасливу звістку про те, що мене відібрано у другий тур.

Відчуття того, що скоро моя перша колекція одягу візуалізується з ескізів на папері у реальність за допомогою цифрового друку на принтері — неймовірні!

Після представлення колекцій журі обрало декілька фіналістів, один з яких отримував можливість безкоштовного навчання в Istituto Europeo di Design (IED) у Мілані. І цим переможцем стала я.

Курс в університеті у Мілані

IED надає вищу освіту у галузях Fashion, Design, Art, Marketing, Management і Communications. Це не просто навчальний заклад, а творча майстерня для тисяч студентів зі всього світу.

Потрапити в таку атмосферу – це були космічні відчуття та щастя. Крім того, отримати освіту в Україні у цих галузях просто неможливо.

Я розуміла, що вивчення fashion за кордоном дає якісно інший рівень підготовки та можливість перебувати в центрі модних подій, розширювати коло корисних знайомств і вчитися у метрів індустрії.

Моє навчання мало проходити влітку 2017 року в Мілані. Перед поїздкою я почала посилено вчити англійську, тому що хотіла отримати якнайбільше знань для себе під час навчання. Особливо, на моєму курсі fashion-маркетингу, де дуже багато теорії.

Мова – це те, що має бути на першому місці у підготовці до такого курсу. Крім того, в кінці курсу требу було захистити перед великою аудиторією власний проект, тому знання мови – це дуже важливо.

В університеті з одногрупниками

Вже у перший день в університеті я познайомилась з одногрупниками – це були такі ж фанати моди як і я. Стилісти, дизайнери, маркетологи та модельєри з різних країн світу, але з подібними захопленнями та баченням світу.

На моєму курсі також навчались дві українки. З деякими одногрупниками ми досі підтримуємо зв’язок та навіть їздимо один до одного в гості.

Як побудований процес навчання

Мій курс повністю проходив англійською мовою. Процес навчання побудований як на теорії (якої дуже багато), так і на практиці. Всі викладачі – компетентні у своїй сфері професіонали, які дають багато знань студентам.

На моєму курсі предметів викладають мало, але вони дуже концентровані. Основні – це Fashion Branding, Fashion Marketing, Visual Merchandising, Management, Social Media Marketing та мій найулюбленіший предмет – Fashion Trends.

На парах дають тонни інформації, перший час було дуже складно її запам’ятовувати. У нас було щодня по 6 годин теорії.

Я записувала частину лекцій на диктофон, приходила додому та слухала їх ще по декілька разів, писала багато конспектів.

Звичайно, система навчання в університетах України та тут суттєво відрізняється. Якщо не говорити про саму організацію процесу, ставлення до студентів та цінності, то головна відмінність для мене – у неприривному оновленні навчальних програм.

Якщо взяти навіть просто маркетинг, не заглиблюючись у нішу моди, то це сфера, яка щодня змінюється. З’являються нові інструменти роботи, розвиваються канали комунікації, трансформуються уподобання та запити суспільства. Змінився алгоритм роботи Фейсбуку та Інстаграму – і це вже суттєво вплинуло на всю сферу інтернет-маркетингу.

Тому система освіти повинна бути дуже гнучкою, розвиватися разом із суспільством та підлаштовуватись до запитів ринку праці.

В Мілані я зрозуміла, наскільки це важливо. Хоча мій курс і був короткотерміновим та передбачав лише місяць навчання, за цей час ми отримали так багато матеріалу, що самостійно його неможливо було б отримати і за рік.

Одним з практичних завдань мого курсу була робота на відомій виставці тканин та фурнітури Milano Unica, де світові бренди підбирають тканини для своїх колекцій. Загалом, навчання перевищило всі мої очікування.

Одним з практичних завдань мого курсу була робота на відомій виставці тканин та фурнітури Milano Unica

Після навчання я повернулася в Україну. Тому що завжди хотіла жити та стратегічно розвиватися саме у своїй країні.

Курс fashion-маркетингу допоміг мені зрозуміти побудову бренду, отримати великий багаж знань та досвіду, знайти важливі контакти з людьми зі сфери моди та друзів-однодумців з різних країн. Я досі підтримую зв’язок з деякими викладачами, можу запитати у них поради.

Один із професорів навіть приїжджав до Львова, де ми з радістю зустрілися на каву та обговорювали останні тенденції, а також мої успіхи.

Одним із головних висновків навчання стало також те, що потрібно більше комунікувати та не боятися знайомитись з людьми, розказувати про себе.

Зараз я працюю далі у своєму напрямку та розвиваю fashion-сферу в Україні, мрію розробити образи для Kendrick Lamar.

А всім молодим дизайнерам раджу ризикувати, бути сміливими та щодня шукати нові можливості для навчання та розвитку.

Як постійно говорить студентам арт-директор IED Джовані Оттонелло, вчитися це перш за все!

Не тільки в університеті, а протягом усього життя: на онлайн-курсах, майстер-класах та конференціях. Зараз світ дуже динамічний, і початківці повинні використовувати всі можливості здобуття для нових міждисциплінарних знань.

"Пристрасть, цікавість, комунікація і, будь ласка, тільки не робіть плагіат!" – ось такими були найкращі поради від Джовані, адже універсального успіху рецепту успіху не існує.

Ольга Жеребецька, українська дизайнерка та модельєрка, переможниця першого конкурсу Epson Digital Fashion, спеціально для УП.Життя

Вас також може зацікавити:

Мода 1970-х років: ви точно не будете це носити. ФОТО

4 місяці життя, Стільки в середньому витрачає жінка, вибираючи одяг на роботу

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні