Чому можна повірити Бородянському

1861
5 вересня 2019

Майдан.

Ранок.

Представники української кіноіндустрії стягуються на зустріч "робочої групи по кіно".

Під одним дахом невеликого приміщення в колишньому будинку профспілок зібралися ті, хто зазвичай ходять по червоній дорожчі Одеського кінофестивалю та чиї імена вписані в титри останні найбільш успішних українських фільмів.

Але сьогодні всі без гламуру, у своєму звичному амплуа, але зі сподіваннями на найкраще, адже задач, які треба вирішити в українському кінобізнесі вистачає.

У дверях всіх зустрічають Володимир Бородянський, новий міністр культури, молоді та спорту та Вікторія Ярмощук – голова напрямку кіно в новоствореному офісі гуманітарної політики.

Він доволі відомий представникам української кіноіндустрії, адже впродовж багатьох років був одним із найвпливовіших медіа-менеджерів країни: під його керівництвом була медіа-імперія – StarLightMedia.

Бородянський управлінець зі стажем. Для нього посада міністра – цікавий виклик і ентузіазму подолати всі перешкоди, багато.



Всі зібрались.

Бородянський вітається і представляє себе та Вікторію Ярмощук.

Вона теж абсолютно всім відома, адже останні роки очолювала Українську кіно-асоціацію, була радником Євгена Нищука по кіно та організовує найбільш важливий професійний захід в українському медіа бізнесі – Kyiv Media week.

Багато людей в українському кіно пошепки говорять, що вона наступний голова Держкіно.

Бородянський починає жваво. Говорить про сформований офіс гуманітарної політики України та які завдання його команда перед собою ставить.

Такі зустрічі, як з нами, представниками кіноіндустрії, у нього заплановані за кожним напрямом.

Всього одинадцять.

Кожен напрям у своєму осередку має сформулювати свої запити, проблеми, перспективи та завдання.

Все це збирається напряму і потім акумулюється в команді. В основі стратегії та плану розвитку будуть "болі" кожної галузі.

Взагалі, я думаю, що очолювати зараз Міністерство культури України – це самовбивство.

За часів Незалежності України кожен новий міністр культури України, що приходив зі своєю командою, говорив про амбітні плани та мові можливості. Але майже всі так і не досягали значного успіху ти якогось бажаного прориву.

Чому, спитайте ви?

Культура в нашій державі – дотаційна галузь з тисячами інфраструктурних об'єктів, які потребують негайного реформування. Але всі ці об'єкти із року в рік забирають частину державного бюджету України.

Ні, я не кажу, що треба закривати театри, бібліотеки чи музеї.

Ні, треба прийняти мірила ефективності їхньої роботи, можливо, дозволити їм вести комерційну діяльність, яка може принести їм додаткове фінансування.

Наприклад, ви можете відповісти на питання чому в наших музеях не має аудіогідів, неможливо купити забрендовані магнітики, торбинки чи просто постер із картиною, яка є в колекції? У всьому світі відвідувачі витрачають більше коштів у таких крамничках, ніж платять за вхід.

Чи чому не можна перетворити бібліотеки у мультимедійні центри, із можливістю оренди приміщення для освітніх комерційних заходів? Якщо там будуть проєктор і лекторій, будуть і ті, хто буде взаємодіяти та працювати там.

Чи театри…

Є величезний пласт працівників, які працюють роками й їхня ефективність під питання.

Так от, кожен новий міністр культури був митцем, представником творчої інтелігенції.

Мені, наприклад, було дуже страшно за нашу культуру, коли міністром була пані Білозір, співачка. Була, але не довго.

Сьогодні ми маємо пана Бородянського, представника бізнесу, управлінця із досвідом. Міністерство реформується і в його компетенцію потрапляє більше "головного болю", ніж попередникам.

І, хоча, Нищук залишив міністерство прозорим та таким, що керується суспільною думкою, пану Бородянському треба реформувати так, щоб палало, переводити дотаційну галузь на компетентну та ефективну галузь. Формувати нові принципи роботи та взаємодії.



Амбітний плани є. 

Ентузіазм є.

Хочеться вірити, що все втілитися і всі галузі культури підтримують і сприймуть реформи.

І ми зможемо купити магнітик із картиною Тетяни Яблонської і повісити на холодильник.

Анна Паленчук, засновник кінокомпанії 435 FILMS, співзасновник україно-грузинської компанії MAQ-ENTERTAINMENT, член Національної кіноакадемії, спеціально для УП.Життя

Титульне фото авторства Сергія Іванова, взяте із сайту СТБ

Вас також може зацікавити:

Бородянський публічно заявив про готовність стати донором органів. ВІДЕО

Що нам варто перейняти у кінотеатрів Польщі

Голова Держкіно Пилип Іллєнко: "Український глядач перестав сприймати російське кіно як ментально близьке"

Комедія "Кварталу-95" побила рекорд українського кіно в прокаті за всі роки незалежності

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу абоTelegramпро здоров'я та здоровий спосіб життя.

powered by lun.ua