Як обрати свого юриста: маркери, на які варто звернути увагу

Як обрати свого юриста: маркери, на які варто звернути увагу

Коли йде справа про вибір юриста, то нікому не хочеться, щоб за рахунок його справи, нарощували експертизу.

І не важливо, чи дешевше – люди шукають якості.

Юрист – він, як сімейний лікар, який опікується здоров’ям усієї родини. Це і сам клієнт, і його сім’я, і бізнес, що потребує кваліфікованої допомоги та підтримки.

То як же знайти гідного фахівця, якщо на юридичному ринку більше сотні компаній із абсолютно різним співвідношенням ціни та якості послуг?

Як оцінити експертність та професіоналізм, промоніторити його репутаційну історію?

Ось маркери, на які вам варто звернути увагу, перш ніж обрати юриста.

Перша консультація – "знайомство та залицяння".

На цьому етапі юрист представить свою компанію, розповість про спеціалізацію та дасть перелік основних і найцікавіших справ.

Ви ж можете поставити будь-яке питання. Тому доцільно перевірити людину (хоча б загуглити).

Запит у пошукових системах видасть вам не весь, але частину необхідного контексту точно (написане, підписане, заведене).

Перше, на що ви за логікою речей натрапите – сайт. Якщо логіка зламалася, то як у тій казці – вертайте наліво, до інших варіантів.

Оформлення сайту використовується для привернення уваги. Концентрувати її на ньому не варто. Доречніше переглянути, наскільки систематично там щось публікується.

Обгортка потрібна, але наповнення за нею може і не бути. Або ж бути не справжнім (як варіант). Ідіть далі головної сторінки та гарних зображень команди.

Чи має значення місце розташування офісу?

Ні. Читайте абзац вище: обгортка не завжди показує суть. У 70% ви бачите тільки те, що вам показують.

Маркетинг має доповнювати послугу, а не ставати мішком, у якому ховають кота.

Відтак, питання в тому, який той кіт і чи потрібен він вам. Як це дізнатися? Запитайте у ринку, а точніше у конкурента, перегляньте рейтинги.

Знаю кілька дійсно хороших компаній, які "сидять" не в центрі міста, але у штаті працюють топові спеціалісти. І кілька таких, які працюють лише на свою оренду.

Як так?

Хороші умови праці – не про те, де офіс. Швидше про те, як він облаштований, яка там панує атмосфера. І, нарешті - як вас, клієнта, зустрічають та обходять.

Юрист/адвокат/партнер спочатку аналізує поточний стан справ, а потім вже говорить про біллінг, формулює чітко пропозицію та охоче відповідає на всі ваші питання?

Так, він наш: "Загорніть, будь ласка".

Якщо розмова починається з переліку цінностей та з того, що стовідсотково справа буде виграна – думайте. Не все зав’язано на юристу. Обіцянка, яку він може та мав би дати – зробити все можливе для успішного вирішення справи.

Чіткі питання – ще чіткіші відповіді. Не варто вестися на загальні фрази та відмовки. Особливо, якщо консультація платна.

Під кінець розмови має бути розуміння, чи згодні ви співпрацювати.

Ідеально, виходячи за двері, тримати ще й план дій на найближчий час.

Циклічно ми спостерігаємо появу нових спеціалістів, які беруться за все, що бачать. Це не нормально.

Один фахівець не може розбиратися однаково добре в усьому, як і одна таблетка не лікує від усіх хвороб. Та й психолог і психотерапевт – різні речі.

Про юриста мови іншої бути не може. І, хоча законодавчо не встановлено чітких меж, ви це маєте розуміти свідомо – шукайте спеціаліста.

Ваші гроші – ваші умови та запити. Потрібно запросити перелік аналогічних чи схожих по суті справ за останні півроку для початку. І не слухати пусті, нічим не підкріплені слова, а бачити перед собою конкретику з рішеннями.

Побачити реальну картину всього ясно з першого разу важко. Тому звертайтеся по допомогу, запитуйте. І, вже тільки зваживши всі "за" та "проти", починайте співпрацю.

Олександра Дзигал, ВГО "Асоціація правників України", спеціально для УП.Життя

Титульна світлина AndrewLozovyi/Depositphotos

Вас також може зацікавити:

Яка вона кадрова криза у юридичному бізнесі

Чому Україні потрібні юридичні клініки

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.

Реклама:

Головне сьогодні