Тест

Концерт року в Україні. Фото, Відео

Одним з будмайданчиків, який розгорнувся в уяві Пінчука, стало школа музичних смаків українців. Автор концертів Елтона Джона, Пола Маккартні та групи Queen цього разу зробив нетрадиційний для себе вибір. До Києва приїхала легенда електронної музики - німецька група Kraftwerk.

Минулої суботи Kraftwerk виступили на закритому концертному майданчику в "Арені": запрошення були безкоштовними, але їх поширенням займався Фонд Пінчука.

У Києві Kraftwerk виступив з англомовною версією шоу "The Man Mashine", з яким вони кілька років тому здійснили грандіозне світове турне - так, у 2004 році вони дали 69 (!) концертів - тобто виступали частіше, ніж раз на тиждень.

Після цього активність пішла на спад. Протягом 2007 року Kraftwerk не дали взагалі жодного концерту, а в 2008 у Європі вони вийшли на сцену тільки в Дубліні, тричі в Кракові та минулої суботи - в Києві.

Концерт Kraftwerk став складовою виставки німецького фотографа Андреаса Гурські, яка відкрилася в суботу в PinchukArtCenter.

- Kraftwerk є тим, що надихнуло Гурські на його роботи, - пояснив Віктор Пінчук музичний вибір.

Розгадка цієї пристрасті фотографа проста - Гурські та Kraftwerk походять з німецького Дюссельдорфа.

Якщо бути чесним перед історією, то Kraftwerk зробив для розвитку музики навіть більше, ніж попередні гості Пінчука - Елтон Джон або Пол Маккартні.

Kraftwerk не просто заклав основи сучасної танцювальної музики - вони вигадали абетку електронних ритмів і почали ХХІ століття на двадцять років раніше календарної дати, ще в 1970-х роках.

Український концерт Kraftwerk відбувався за традиційним сценарієм програми "The Man Mashine". Спочатку глядачі бачать збільшені тіні музикантів, які падають на штору, що закриває сцену. Коли куліси розсуваються, то видно чотирьох учасників гурту, вдягнутих в традиційні шкіряні куртки, що непорушно стоять за чотирма леп-топами.

Протягом виступу на екрані демонструється візуальне шоу, витримане в стилі символів цифрової епохи 1970-80, обкладинок платівок Kraftwerk та хронік велоперегонів "Тур де Франс".

Kraftwerk намагається зберегти максимальну наближеність до людиноподібних роботів. На пісні "Pocket Calculator" соліст гурту Ральф Хюттер переходить на україно-російський приспів: "Я оператор і маю калькулятор. Я жму на клавішу - вона пойот мелодію".

У скептиків завжди викликають сумнів, що непорушні Kraftwerk виконують музику вживу. Насправді завершальна пісня концерту "Music Non Stop" покликана розвіяти сумніви - там кожен з учасників гурту грає свою соло партію на комп'ютерному синтезаторі, після чого залишає сцену.

За сценарієм, наприкінці шоу учасників групи заміняють манекени, які рухаються в ритмі пісні "The Robots".

Потім на сцену знову виходять німці, вдягнуті у флюресцентні костюми. Тільки у цей момент нарешті стає помітно, що вони не витримують рамок власної концепції непорушних людино-машин, а тому рухають ногою в ритм музиці.

Для vip-гостей концерту було відведено спеціальну трибуну, де можна було побачити депутатів Миколу Баграєва та Ірину Геращенко, а також керівника каналу ICTV Юрія Богуцького. Втім, жоден з них не зміг назвати треки з репертуару Kraftwerk.

[L]Тут же у vip-секторі розмістився Віктор Пінчук з Андреасом Гурські і Джулією Стошек, колекціонером відеоарту, роботи якої також представлені у новій виставці в PinchukArtCenter.

Натомість дружина Пінчука Олена Франчук протягом концерту спустилася в загальний сектор.

Для Kraftwerk приїзд у Київ мав певний символізм - вони вперше дали концерт у країні, яку згадують на своєму кожному концерті ще з 1991 року. Тоді Kraftwerk в обробку пісні "Radioactivity" включили слово "Чорнобиль".

Усі фото Сергія Ільїна, взято з сайту Фонду Віктора Пінчука