Прем’єри тижня: хіпі-джедаї та три російських фільми
"Антикіллер 3" - безглуздий та нещадний
Від третьої стрічки про колишнього "мєнта" Ліса багато чого очікували. Якщо першу частину "Антикіллера", зняту Єгором Кончаловським, любили за незвичну кінематографічну форму, харизматичних персонажів і ностальгійне відображення "кривавих 90-х", то другий фільм, створений цим режисером у кліповій естетиці, викликав розчарування як у фанів Ліса, так і в критиків.
Мабуть через це у режисерське крісло "Антикіллера 3" сів молодий Ельдар Салаватов. Крім того, змінився і сам Ліс.
Там Ліса і знаходить Банкір, у якого невідомі хакери вкрали велетенську суму грошей, яка виявилась "воровським общаком". І поки Банкір ховається від братків, його симпатична помічниця Катя разом із Лісом вирушають на пошуки злочинців. Під час їхнього розслідування з'ясовується, що старі друзі та вороги Корєнєва мають чимало таємниць, а зухвале пограбування вчинила людина, якої вже давно немає в живих.
Вочевидь, творці "Антикіллера 3" вирішили за будь яку ціну створити справжній "американський бойовик", задіявши російські кримінальні реалії. За кількістю кривавих сцен, безглуздих та навіть комічних смертей, російська стрічка наближається до такої "класики жанру" як "Постал" Уве Бола, "Перевізник" із Джейсоном Стетгемом та фільмів тандему Невелдайна/Тейлора "Адреналін" та "Геймер".
Проте, намагаючись створити кіно "як у них", росіяни в черговий раз виявилися абсолютно не чутливими до специфіки подібних фільмів. Ну не може будуватися сюжет бойовика довкола такої специфічної речі як "общак", яка має цінність для обмеженого кола людей.
Позитивного героя до вбивства може спонукати лише серйозна і універсальна небезпека: загроза власному життю (штучне серце Чіва Чевіоса, наприклад), викрадення дитини (як у фільмі "Коммандо") або можливість всепланетарної катастрофи.
Ліс разом із друзями побиває ворогів наліво та направо, у справу йде холодна і вогнепальна зброя, вибухівка та навіть зовсім не пристосоване до вбивств обладнання, водночас ціною людського життя є невідома нам сума "відмитих грошей". Це справді гидко та аморально.
Оцінка фільму 2 з 5
Хіппі-джедаї
Стрічки, де із ностальгією згадуються 70-ті роки минулого сторіччя, студентські протести, боротьба за мир, ЛСД, травичка та хіппівські рухи просто автоматично викликають співчуття та замилування. У наші, позбавлені ідеалізму часи, сам спогад про патлатих пацифістів зігріває душу: "а були ж часи...".
Саме цей настрій і навіює картина Ґранта Геслов "Бойовий гіпноз проти кіз", знята за однойменним романом Йона Ронсона. Книжка базується на реальних фактах і розповідає про застосування вчень "Нью Ейджу" у американських військових розробках. Фільм запозичує у літературного першоджерела тему, але не більше. Майже усі сюжетні колізії вигадав сценарист "Бойового гіпнозу проти кіз" Пітер Строган.
Там бійців вчили проходити крізь стіни, читати думки та розвивати екстрасенсорні здібності. Ці вояки, яких називали "джедаї", повинні були створити "Армію миру", яка нестиме народам землі добро та любов. Проте сила братства має й темний бік, із яким потрібно постійно боротися. Дізнавшись таємницю джедаїв, Боб змушений допомогти Ліну розпочати боротьбу із всемогутнім Гупером, котрий зрадив ідеали "Армії миру".
"Бойовий гіпноз проти кіз", звісно, не примусить вас реготати, але поліпшити настрій зможе. До того ж у фільмі задіяні непересічні актори: Джордж Клуні, Джеф Бріджес, Еван МакҐреґор та Кевін Спейсі. Ці люди вже давно стали символами нонконформізму в кінобізнесі, тому вони з радістю втілюють найдивакуватіших персонажів на екрані.
Вочевидь, актори отримали неабияке задоволення від своїх ролей, і їхня завзятість передається у кінозал. А може це просто магія 70-х?
Оцінка фільму 4 з 5
Пікапери на полюванні
"Пікап: зйом без правил" - це черговий проект студії "Червона стріла", яка минулого року порадувала нас музичною комедією "Стиляги".
Проте, не варто чекати від фільму феєричного видовища. Режисер стрічки Фелікс Герчіков до "Зйому без правил" зняв лише один фільм "Діти СРСР", який хоч і був показаний у рамках Московського кінофестивалю, отримав достатньо різкі рецензії від критиків. Зрештою, це може бути черговий роском.
Коротке замикання
Коротке замикання - це п'ять новел про любов, що їх поставили Борис Хлєбніков, Петро Буслов, Іван Вирипаєв, Кірілл Сєрєбрєнніков та Олексій Ґєрман-молодший. Автори стрічок демонструють, що кохання може ховатися у дворі старого будинку, будці глухонімого шевця, психіатричній лікарні чи у костюмі креветки-рекламі модного ресторану. Це почуття виникає в душах зовсім різних людей і поєднує тих, кого, здавалося б, неможливо уявити поряд.
І хоча відгуки на "Коротке замикання" доволі стримані, цей фільм, безперечно, порадує шанувальників російського кінематографа. Крім того, короткий метр дає можливість режисерам по-новому розкрити свій талант. По це свідчить новела режисера "хлопчачих фільмів" Петра Буслова "Негайний ремонт", яку дехто з критиків називає "найліричнішою" у всьому фільмі.