Топ-дизайнери випустили демократичні спец-колекції
Для майбутнього сезону відомий дизайнер Жан-Поль Ґотьє підготував аж дві колекції. На перший погляд різняться вони лише ціною: одна на 40% дешевша, ніж інша - повідомляє "Німецька хвиля".
"Це моя реакція на кризу, - каже дизайнер. - Я хочу показати, що можна запропонувати моду класу люкс за доступнішими цінами. У такий спосіб я можу завоювати значно більшу аудиторію. Адже зрештою мода створена для того, щоб її носили".
Інший французький дизайнер Карл Лаґерфельд навіть вигадав спеціальне слово "мастиж" - від слів "маси" і "престиж".
[L]
Колекція під такою назвою від відомого кутюр'є продаватиметься під його іменем в інтернеті.
"Так, я створюю колекцію під своїм ім'ям. І вона буде доступною. Але Лаґерфельд не буде бідним родичем Chanel чи Fendi. Я теж належу до топ-дизайнерів".
Готує доступну колекцію й англієць Метью Уільямсон.
Це - загальний тренд, переконаний французький журналіст, оглядач моди у "Fashion Daily News" Жан-Поль Ковен:
"Дизайнери просто повинні були активно діяти. Дедалі більше марок копіювали їхню моду і пропонували її за нижчими цінами. Тож, імениті дизайнери вирішили випускати під власним іменем більш доступні колекції, які гідно представлятимуть їхній стиль. Завдяки цьому вони зможуть заробляти самі, а не ті, хто їх копіює".
Знавець моди Ковен високо оцінює якість більш дешевших дизайнерських ліній одягу. Нижчу ціну він пояснює тим, що нова лінія є частиною загальної колекції:
"У ній представлені ті самі модні елементи сезону. Утім, не слід думати, що це той самий Готьє, лише дешевший. Вбрання дешевше, тому що його виготовляють з менш дорогих матеріалів. Та й затрати праці менші".
Ковен пояснює нижчі ціни також масовим виробництвом. Приміром, якщо модель прет-а-порте - це від сили 200 ексклюзивних моделей, то в дешевших лініях можуть випускати дві тисячі або й навіть 20 тисяч екземплярів.
Як би там не було, ринок доступнішої дизайнерської моди бурхливо розвивається. Модний оглядач Ковен пояснює це тим, що світ моди дуже змінився за останні роки:
"Дизайнери не відіграють уже тієї ж ролі, як це було у 80-х чи 90-х роках. Нині знаменитості стали важливішими, аніж мода сама по собі. Якщо дизайнер не намагатиметься демократизувати свою марку, до нього просто втратять інтерес".