Прем'єри тижня: "Турист" та "Ведмідь Йогі" - привіт із шістдесятих
Кіно інших
2006 року німецький режисер Флоріан Генкель фон Доннерсмарк уславився своєю ретро-драмою "Життя інших", де розповідалося про агента Штазі, який раптом відчув симпатію до одного з "ворогів" Німецької Народної Республіки. Наступну картину режисер зафільмував у Голлівуді. Стрічка "Турист" демонструє не тільки душевне, але й фізичне єднання спецслужб зі своїми "клієнтами".
Втім, на відміну від авторського та дуже особистого "Життя інших", "Турист" є насамперед продюсерським проектом, у якому режисер виступає лише в якості найманого працівника. Цей фільм є рімейком французького трилера 2005 року "Антоні Зіммер" (в нашому перекладі "Невловимий"), пристосованим до потреб американського глядача.
Сценарист та режисер французької стрічки Жером Салль вигадав історію про винахідливого злочинця Антоні Зіммера, який кардинально змінив свою зовнішність та голос за допомогою пластичної хірургії, аби сховатися від правосуддя та пограбованих ним мафіозі.
Єдина слабкість Зіммера - його кохання до красуні К'яри, за якою стежать усі зацікавлені у справі особи. Одного дня Антоні виходить на зв'язок з К'ярою. Він надсилає записку, в якій пропонує дівчині сісти у потяг та обрати першого-ліпшого чоловіка. Таким чином у картині з'являється ще один герой - шкільний вчитель математики Франсуа - невиправний романтик та повний невдаха. Саме його дехто з переслідувачів і приймає за Антоні.
Стрічка Салля розпочинається як трилер про чергового довірливого тюхтія, якого використовує фатальна красуня, далі розвивається у рамках кримінальної драми та несподівано завершується мелодраматичним хеппі-ендом. Французькій картині бракує стилістичної однорідності та важливого для трилера сексуального напруження між акторами і все ж стрічка цікава химерною постаттю Зіммера - героя, який вміє залишатися невидимим для всіх.
"Турист" запозичив від французького фільму фабулу, наповнивши її іншим змістом. Антоні Зіммер став Олександром Пірсом, французькі полісмени перетворилися на англійців, а головні ролі зіграли Анджеліна Джолі та Джонні Депп. Проте американці позбулися європейської неоднозначності любовного трикутника оригінальної картини і створили класичну історію кохання на тлі вишуканих венеційських декорацій.
Стрічка вийшла цілком у стилі голлівудських фільмів 1950-х чи початку 1960-х, у яких сліпучо-вишукані жінки у дорогих платтях зваблювали мужніх красенів у строгих костюмах. Взагалі, "Турист" виглядає прибульцем із паралельної реальності, де й досі тривають шістдесяті, існує кодекс Гейса, а найменший натяк на секс у кіно заборонений.
Виконавці головних ролей Джонні Депп та Анджеліна Джолі холодні та відчужені, немов манекенниці на подіумі. Вони радше демонструють свою красу, аніж розігрують любовну драму. Між ними немає навіть натяку на сексуальний потяг, а у фіналі герої опиняються не у спільному ліжку, а в ідилічному човнику, який везе їх назустріч світанку.
Відчуття, що дивишся фільм з паралельної реальності, підкріплюють ще й найбільш клішовані трюки, які побували, здається в усіх кінопародіях. Падіння з вікна на тент без жодних пошкоджень, перегони вузькими венеційськими каналами на двох моторних човнах, зв'язаних між собою мотузкою, та біганина дахами застаріли вже у 1970-х.
Також цілком у дусі старого Голлівуду в фільмі чітко розставлені моральні акценти. Головний герой може здобути спокій лише виплативши усі свої борги суспільству та здобувши схвалення правоохоронців.
Найбільше дивує те, що над цією загалом посередньою стрічкою працювали справжні таланти.
Постановник картини Флоріан Генкель фон Доннерсмарк 2007 року здобув "Оскара" за свою стрічку "Життя інших", сценарист Крістофер МакКворі отримав свою золоту статуетку за роботу у "Звичайних підозрюваних", а його колега Джулаін Феловз - за "Ґосфорд Парк".
Проте багатостраждальний "Турист" переніс стільки замін режисера та акторського складу (фільмувати бралися Лассе Галстрьом та Альфонсо Куарон, а зніматися мали Шарліз Терон, Том Круз та Сем Вортінґтон), що вийшов у прокат уже мертвонародженим, хоча і дуже красивим фільмом.
Оцінка фільму 3,5 з 5
"Ведмідь Йоґі в 3D"
Сучасна повнометражна екранізація популярного американського мультсеріалу про Ведмедя Йоґі та його племінника Бу-Бу, який вийшов на телеекрани США в 1961 році.
Бурі ведмеді Йоґі та Бу-Бу живуть у національному заповіднику Джелістоун, а їхнім хобі є крадіжки кошиків для пікніків у туристів. Їхнім головним ворогом є рейнджер Сміт, який піклується про безпеку туристських обідів. Проте старих недругів об'єднує спільна біда: мер сусіднього міста Браун хоче зекономити гроші та закрити неприбутковий Джелістоун.
На допомогу Йоґі, Бу-Бу та Смітові приходить чарівна режисерка-документалістка, яка хоче зняти про парк фільм і тим самим врятувати його від знищення.