Прем’єри тижня: бренди та легенди
Від 14 квітня на українських екранах демонструються: комедія "Generation П" Віктора Ґінзбурґа та комедійний фільм жахів "Крик 4" Веса Крейвена.
У кожного бренда своя легенда
Екранізація роману Віктора Пєлєвіна "Generation П" затягнулася на кілька років. І хоча картина і фільмувалася без участі автора роману, екранізація максимально дотримується фабули книжки. Режисер фільму Віктор Ґінзбурґ, який з юності жив у США, зняв свій фільм із суто голлівудським професіоналізмом, і це якісно вирізняє "Generation П" з-поміж інших російських картин.
Головний герой фільму - випускник московського Літінституту поет Вавілен Татарський - переживає крах своїх мрій та ідеалів після розпаду СРСР. Він влаштовується на роботу до чеченців у торгову ятку, проте незабаром отримує шанс використати свій літературний хист у написанні рекламних текстів. Вавілен стає копірайтером і відкриває для себе, що для сучасної людини, зрештою, нічого не існує поза грошима та статусом. І весь світ такої людини обертається навколо телебачення і реклами.
Коли роман "Generation П" вперше вийшов друком 1999 року, він зажив слави своєрідного одкровення для багатьох читачів пострадянського простору. У книжці Пєлєвін не просто висміяв новий лад "понтів та грошви", який встановився після розпаду СРСР, але й поставив питання нової національної ідеї, яка мала би врятувати країну від духовного занепаду. А мішанка коротких висловлювань із теоретичних праць американських дослідників теорії комунікації, розбавлених езотеричними відступами, взагалі перетворювали роман на своєрідне "елітарне вчення".
Безперечно, фільм багато завдячує своєму акторському складу. Татарського грає Владімір Єпіфанцев, який своїми кучерями нагадує юного Леніна, у ролі Малюти знявся Іван Охлобистін, загримований під знаменитого євразійця Дуґіна, Азадовського втілив Міхаїл Єфрємов. Також у фільмі з'явилися Владімір Мєньшов, Шнур, Андрєй Панін, Алєксандр Ґордон, Олєґ Тактаров, Рєната Літвінова та Лєонід Парфьонов.
Як і Путін, Татарський постійно з'являється у ЗМІ, крім того, його улюбленою рекламою є ролик, в якому він постає одразу в кількох іпостасях. Також герой фільму одразу ж усуває тих, хто привів його до влади, що нагадує розправу російського прем'єра з олігархами, котрі посприяли його просуванню нагору.
Оцінка фільму 4 з 5
Вес Крейвен та його "Крики"
Останній фільм трилогії "Крик" Веса Крейвена вийшов на екрани 2000 року і не просто завершив трилогію, але дав життя ще одній легенді у жанрі слешера. Крейвену вдалося зняти по-справжньому страшні картини, відверто знущаючись зі свого жанру та розкриваючи глядачам його найбільш знакові кліше.
Прем'єра "Крику 4" відбулася через 11 років після появи останнього фільму трилогії, ознаменувавши собою початок нової серії (принаймні Вес Крейвен заявив, що сподівається на це). Вцілілі герої "Криків" перетнули межу середнього віку , і так само, як і їхні фанати, постмодернізм відійшов у минуле, а слешер знову переживає свої не найкращі свої часи. Проте "Крик 4" навряд чи зможе реанімувати цей жанр.
Цього разу Сідні доведеться хвилюватися не лише за себе та друзів - новою жертвою маніяка може стати її юна кузина Джилл, яка, здається, готова у всьому копіювати свою двоюрідну сестру.
У "Крику 4" є кілька дуже непоганих епізодів, проте стрічку вповільнюють довгі та розлогі діалоги персонажів, тож вона не така динамічна як перші фільми. Слешер традиційно був молодіжним жанром, тому трохи незвично бачити в головних ролях зрілих героїв. Та "Крик 4" розрахований радше на своїх старих фанів, які закінчували школу наприкінці 90-х, а не на сучасних підлітків, які просто не зможуть оцінити значну частину жартів картини.
Врешті-решт, перегляд цього фільму нагадує зустріч випускників через десять років після закінчення школи: ти пильно вдивляєшся у знайомі обличчя, дивуєшся, як всі змінилися, і розумієш, що краще було на цю зустріч і не приходити.
Оцінка фільму 3,5 з 5
Фото Кинопоиск, kino-teatr.ua