Прем’єри тижня: давньогрецька війна та іспанська розпуста

Від 10 листопада на українських екранах демонструються: фентезі "Війна богів: безсмертні у 3D" Тарсема Сінґха, романтична комедія "Невтамоване сексуальне напруження" Міґеля Анхеля Ламати, бойовик "Підстава" Майка Ґюнтера, трилер "11-11-11" Даррена Лінна Боусмана та комедія "Стара добра оргія" Алекса Ґреґорі та Пітера Гайка.

Тартарська битва

Індієць Тарсем Сінґх до "Війни богів" зняв лише два фільми, проте встиг стати кумиром поціновувачів "мистецького кіно". Таких режисерів зазвичай називають візіонерами, адже картини, які він малює в своїх фільмах, захоплюють сміливим та яскравим поєднанням барв, стилів, матеріалів та образів.

Сінгх знімає фільми у сюрреалістичній манері, і реальність тут перебуває у постійній трансформації. Не дивно, що темою його перших картин "Клітка" та "Задзеркалля" були якраз подорожі власною уявою та несвідомим.

Попри усю оригінальність та незвичність (а може якраз і через це), фільми Сінґха не стали близькими пересічній аудиторії та виходили в обмеженому прокаті. Картина "Війна богів" стала його першою спробою наблизитися до мейнстріму, і підкупити, а не відштовхнути, широкий загал своїми кінематографічними видіннями.

Ім’я режисера мало би привести у кінозали його вірних шанувальників, а грандіозні спецефекти – любителів поп-корну у 3D. У результаті, вийшло "і вашим, ні нашим", адже кіноманам навряд чи припаде до душі нехитра голлівудська обробка давньогрецьких міфів, а звичайні глядачі можуть бути здивовані химерними костюмами та декораціями фільму.

Головним персонажем "Війни богів" є Тесей, відомий давньогрецький герой, який уславився тим, що переміг людину-бика Мінотавра в критському палаці Лабіринті. Втім, міфи про Тесея у стрічку потрапили вже у переробленому вигляді.

Тесей (Генрі Кавілл), народжений від земної жінки та бога Зевса, потрапляє у полон до жорстокого царя Гіперіона (Міккі Рурк), який мріє захопити увесь світ. Гіперіон насаджує своє правління вогнем та мечем і під час захоплення чергового грецького містечка убиває матір Тесея.

Юний герой обіцяє помститися загарбнику. Насправді цареві потрібен чарівний Епірський лук, викуваний богом війни Аресом. За допомогою цієї зброї Гіперіон мріє визволити заточених у горі Тартар титанів та перемогти із їхньою допомогою самих богів Олімпу. Лише безстрашний Тесей зможе врятувати світ і зібрати греків перед лицем смертельної небезпеки.

Уся ця історія мало нагадує давньогрецькі міфи про Тесея, крім, звісно, редукованої історії з Лабіринтом, де Мінотавр перетворюється на убивцю-найманця із числа приспішників Гіперіона.

Попри буяння кольорів, чудернацьких декорацій та комп’ютерних спецефектів, "Війна богів", врешті-решт, зводиться до усім знайомої любовної історії на тлі війни та розрухи. Звісно, герой має продемонструвати свою мужність та відвагу, показати, що справжні герої не бояться труднощів, перемогти зло і таке інше.

Так що глядачі, які очікують побачити коронне режисерське занурення у глибини свідомості, ймовірно будуть розчаровані. У "Війні богів" нічого такого й близько немає.

Найбільше ця картина, як не дивно, нагадує нещодавній фільм Єжи Гофмана "Варшавська битва 1920". Простолюдин Гіперіон, мов червоний комісар, пропагує всесвітню рівність, прагне убити грецьких царів, повалити владу богів та створити нову расу людей. Також він намагається переманити на свій бік Тесея, якого аристократи зневажають через його низьке походження.

Армія Гіперіона поводиться на загарбаних територіях так само жорстоко, як і Перша кінна у картині Гофмана. А оборона дамби, немов оборона Варшави, демонструє, що мужність нечисленних вояків здатна перемогти орди варварів-загарбників.

Ці картини поєднує і любовна лінія між головним героєм-солдатом та дівчиною непевної творчої професії: у Гофмана героїня була акторкою, а у Сінґха – професійною віщункою. Ну і насамкінець - обидва фільми проголошують, що без допомоги Бога/богів людям не обійтися, а зневіра лише призводить до смерті.

Так що "Війну богів" цілком можна вважати алегорією на тему комуністів, які хочуть повалити існуючий порядок, але приречені на загибель, бо їхній лад суперечить самій природі речей.

Втім, це лише інтерпретації. Сам фільм дратує безглуздим сюжетом і олімпійцями, які носять на голові дивні золоті дроти. Продюсери "Війни богів" вже фінансували "300 спартанців", тож місцями фільм Сінґха страшенно нагадує картину Снайдера, особливо у сцені зіткнення греків із вояками Гіперіона.

Проте фанати Міккі Рурка будуть втішені – він просто феєрично грає збоченця і садиста, і у цій ролі він дуже переконливий.

Зрештою, режисер Сінґх зараз переживає непросту трансформацію - із кінематографіста для вибраних, - у творця фентезі-блокбастерів. Його наступний фільм "Дзеркало, дзеркало" є екранізацією казки про Білосніжку, а головну роль там грає голлівудська зірка Джулія Робертс.

Колись цей шлях проходили Пітер Джексон, Гільєрмо дель Торо, Тері Гілліам та інші. Залишається сподіватися, що Тарсем Сінґх у новій якості не втратить свого таланту візіонера.

Оцінка фільму 3 з 5

Оргазм не привід для кохання

Іспанська романтична комедія "Невтамоване сексуальне напруження" може здивувати і навіть шокувати, особливо якщо ви звикли до цнотливої голлівудської продукції. У цьому фільмі герої грубо злягаються (інше слово тут не підходить) і вживають наркотики, чоловіки ж поводяться із жінками, як із тупоголовими самицями, призначеними лише для сексу, а жінки, в свою чергу, радо підтримують таку думку про себе.

Картина неймовірно (як на наш час) відверта, але у даному випадку - це зовсім не комплімент, адже способи "втамування сексуального напруження" у цьому фільмі можуть зацікавити лише сексуально стурбованих підлітків.

У центрі сюжету письменниця-білявка Джем, яка випустила книжку про своє сексуальне життя. Її роман одразу ж став бестселером і його екранізував "сам Альмадовар".

Вона знайомиться із недосвідченою дівчиною Селестою, яка за тиждень має виходити заміж за професора літератури Хуанхо, і відкриває їй усі радощі тваринного сексу без зобов’язань. Селеста покидає свого нареченого і пускається берега із рокером Свердлом, спілкування з яким зводиться до репліки: "я хочу, щоб у тебе там було поголено".

Проте Хуанхо не втрачає надії і намагається повернути свою наречену. І в цьому йому допомагає хитрий студент Роберто, який починає шпигувати за Селестою, аби дізнатися причини її загадкової втечі. А поки Хуанхо сумує, закохана в нього студентка Кармен готова надати йому першу сексуальну допомогу.

Загалом, фільм складається із "корисних" порад та тему "як краще зрозуміти психологію протилежної статі" та різноманітних сексуальних сцен. Здається, що поза оргазмами герої не бачать нікого й нічого. Втім, "Невтамоване сексуальне напруження" закінчується для героїв водночас прозаїчно та романтично, тож ніяких суспільних устоїв творці фільму не порушили і жодної альтернативи у стосунках закоханих не запропонували.

Та найбільше у цьому фільмі дивує легкість, із якою змінюється характер героїв. Студентка-заучка несподівано стає бісексуалкою і шльондрою, а хуліган і мачо, фактично без жодних пояснень, перетворюється на затюканого сльозливого інтелігента. Усі події в картині відбуваються на грані фантастики – такого у житті точно не зустрінеш. Звісно, цей факт можна пояснити іспанською любов’ю до всіляких перебільшень та бурхливих емоцій. Умовність дії робить картину доволі штучним видовищем, на кшталт цирку, де розмальовані паяци ділять примхливу Коломбіну.

Фінал картини сповнений м’якої сатири на іспанські реалії у дусі КВК та лагідний жартів на тему гомосексуалізму. Як казав Штірліц, запам’ятовується завжди остання фраза, тож саме завдяки фіналу, враження наприкінці фільму трохи кращі, аніж під час його безпосереднього перегляду.

Оцінка фільму 3 з 5

"Підстава"

Троє друзів Сонні, Вінсент та Дейв живуть із самого дитинства на вулиці. Вони -грабіжники, проте мріють нарешті відійти від справ. Їхнє наступне завдання – крадіжка діамантів – має стати останнім.

Несподівано Вінсент виявляється зрадником, який задумав позбутися своїх партнерів і привласнити награбоване. Після успішного пограбування він убиває Дейва, проте Сонні залишається живий. Тепер чоловік прагне помсти, тож за підтримкою він звертається до могутнього кримінального авторитета. І коли зрадник буде в його руках, Сонні доведеться робити найважчий вибір у своєму житті.

Режисер: Майк Ґюнтер

У ролях: Брюс Вілліс, Раян Філіпп, Джеймс Ремар

"11-11-11"

Після трагічної загибелі дружини та сина письменник Джозеф Крон вирушає до Барселони, де живуть його брат та батько. Несподівано Джозеф помічає, що його життя містичним чином пов’язане із цифрою 11.

Навіть смерть його рідних сталася об одинадцятій годині одинадцять хвилин. Він починає цікавитися цією цифрою і дізнається, що 11 числа 11 місяця 2011 року має статися жахлива подія, інформацію про яку зашифровано у релігійних книгах різних народів світу.

Режисер: Даррен Лінн Боусман

У ролях: Тімоті Ґіббс, Майкл Лендіс, Венді Ґленн, Луіс Солер

"Стара добра оргія"

Тридцятисемирічний Ерік щороку проводить тематичні вечірки у заміському будинку свого батька, але тепер старий хоче продати цей дім. Ерік із друзями востаннє збираються на вечірку. Перед тим, як попрощатися із молодістю, вони влаштовують Стару Добру Оргію.

Режисери: Алекс Ґреґорі, Пітер Гайк

У ролях: Джейсон Судейкіс, Леслі Бібб, Лейк Белл, Ліндсей Слоан


Фото kino-teatr.ua, kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні